2020-06-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det nylige hrverket p forretningspartners bil skjedde vel samme dag, eller p natten, etter at han sendte meldingen om at han ville betale ALT. F dager senere var han ikke i stand til avhr. Er det i ferd med klikke helt for TH n?

Mer sannsynlig at det klikker for deg, for si det slik.
Citera
2020-06-10, 11:19
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Mer sannsynlig at det klikker for deg, for si det slik.
Jeg er helt fin, ikke det minste pjusk
Citera
2020-06-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Fy katti, den er god. Vanligvis henger nrk mye etter, det er VG og Dagbladet som kjemper om oppmerksomhet i AEH saken. Kanskje nrk leser med her, eller ble tipset huhu

MEN : de nevner ikke "decode hex in monero to ascii" og stiller dermed heller ikke til det mest pirrende sprsml om hva slags kodede metadata ble lagt inn en monero overfring
OG: de bare antyder at familien var med p det, men etter ha lest brevet fra HHB er jeg ikke s sikkert p det i det hele tatt.

Etter min mening er det tvilsomt at kryptoGM fikk med seg disse meldinger, det er ikke akkurat som et vedleg til epost eller en sms. I tillegg fremstr innholdet i disse metadatameldinger noenlunde amatrmessig. P samme mte at politiet dukker opp med varebiler p Sloraveien 4 med falske bilskilter som naboer kunne plasseres direkte hos politiet. Velment, men uprofessionelt. Sitter med samme inntrykket med disse kryptovedlegg.

Min tanke er at politiet hadde visse miljer under oppsikt og nsket ikke noe annet enn fremprovosere en reaskjon, se hva som skjedde, hvem begynnte ringe hvem. Noe slikt. Og familien var ikke med p detaljene hvis i det hele tatt.

Jeg ser at "dec0de" og "decode hex in monero to ascii" ble sendt 12. desember 2018.

Tror du at det kan ha blitt sendt et belp i monero, med en kodet beskjed til kidnapperne, allerede i desember 2018?

Eller tenker du p Monero-overfringen i juli - august 2019?

I og med at det ikke har kommet noen respons p kodemeldingene som fulgte bitcoin-overfringene av 10. og 12. desember i 2018, ville jeg ha trodd at det ikke ble forskt sende Monero med kodemeldinger i transaksjonen.

Men jeg vet jo ikke.

Og p spm om familien kjente til kodemeldingene som fulgte bitcoins-transaksjonene, kan hende TH visste det og var informert, men at han av ukjente grunner har latt vre informere resten av familien.

Nok en gang, m bermme deg for vre tidlig ute med nyheter.
Citera
2020-06-10, 11:45
Medlem
Citat:
Min interpretasjon:
  • Politiet bruker Binance.com og har hjulpet TH/SH med sette opp en konto der, som han ikke tatt i bruk da fr 20.5-29.5.20
  • GM #1 brukte btc via/fra Huobi men da det ble en smule varmt i november 2018 ble det byttet ut til:
  • GM #2 tatt over 30.11, overfrte "det haster" mld via Binance, og kom deretter i gang med ny lommebok 32jYx**
  • Noen (politiet?, se nedenfor) har prvd sende GM metadata (10.12 og 14.12), usikkert om GM har faktisk sett enda mindre lest det.
Igjen, meget bra jobbet. Det kan vre RU som i panikk destruerte alt av bevis (og dermed tilgang til nkkel) fr/etter avhr. Han var inne i de tider. Ogs fortsetter GM2 siden begge sitter med den opprinnelige planen. Uansett veldig merkelig at de ikke beslagla RU utstyr med en gang. Kan vre de inns tabben, og ventet til han forhpentligvis skulle fle seg trygg igjen fr de slo til.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-10 kl. 11:52.
Citera
2020-06-10, 11:48
Medlem
Jeg vil tolke siste tidens rare hendelser som at TH n i det siste innser hva som har skjedd. Det han aldri i sin villeste fantasi trodde kunne vre mulig. Derfor er han sikkert helt satt ut. Det er min teori om dette. Og synes det rimer.
Citera
2020-06-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg vil tolke siste tidens rare hendelser som at TH n i det siste innser hva som har skjedd. Det han aldri i sin villeste fantasi trodde kunne vre mulig. Derfor er han sikkert helt satt ut. Det er min teori om dette. Og synes det rimer.

Kan du utdype hva du mener?
Citera
2020-06-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Tak for link. Jeg kan ikke stave p norsk, s google er ikke min ven..
Sprgsmlet er om forfatteren af trusselsbrevet bruger kidnapningssagen som reference/vildledning, eller om GM associerer til noget han selv har oplevet.
Konteksten er jo lidt sr, at politiet skulle bruge hunde og helikoptere i AEHs tilflde. Som jeg forstod det med familiefaren var der en optakt hvor et vidne havde set grov vold mod offeret forinden kidnapningen. I Hagen sagen ville det ikke umiddelbart give mening med hunde og helikoptere, trusselsbrevet taget i betragtning.

Uanset kan det ikke vre gjenglederen der er GM da "29-ringen har sittet varetektsfengslet helt siden har ble pgrepet i Marokko i september 2018"
Jeg mente ikke at gjeng-lederen som ble arrestert i Marokko - han opererer ikke alene.
Det var flere som var involvert i det han n er dmt for, disse ble dmt for flere r siden.
Uansett, han er mest sannsynlig bare en mellommann i det store bildet.

Dette er bare spekulasjoner fra min side, men disse gjengene driver med organisert kriminalitet i bl.a. byggbransjen.

Politiet har i mange r hatt problemer med f kontroll p gjengmilj p stlandet.
De siste rene mener politiet at de ser at problemet er iferd med forverre seg.
Mye tyder p at den verdensomspennende banden Satudarah n ogs har etablert seg p stlandet. Politiet mener at dette har blitt gjort via allerede eksisterende gjeng-ledere i Oslo.

https://www.dagsavisen.no/oslo/polit...oslo-1.1470667
Citat:
Fire sentrale lederskikkelser i Oslos gjengmilj har blitt varetektsfengslet eller dmt siden i fjor, iflge Oslo politidistrikt.
Citat:
Den fjerde er en 35-ring tilknyttet MC-klubben Satudarah. Han skal ha hatt rundt 50 lpegutter p Vestli i Oslo. I januar ble han dmt til to rs fengsel.
https://www.dagbladet.no/kultur/forby-gjengene/72390583
Citat:
Et gjeng-forbud vil innebre*at bakmenn og kyniske ledere som ikke utfrer de kriminelle handlingene selv, vil kunne straffes.
Citera
2020-06-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Dersom det var en fortrolig av TH, kunne det vrt en som ogs hadde gjort store ulovligheter som hun ogs kan ha uttalt hun ville g videre med. TH kan ha formidlet det til denne personen.
Nr det gjelder halvmilitre fra enkelte omrder i verden, kan de ha verre ting p samvittigheten enn drapet p en eldre dame.
Dette var kun teorier rundt Hunterrs sprsml. Som sagt, han kan vre fullstendig uskyldig.
Jeg tror som deg, at noen mennesker kan utfre de grusomste handlinger, i en gitt situasjon.

AEH er borte, s "noe" har skjedd!

Jeg har ikke problemer med se at TH kan vre uskyldig.
Hvis mange av ryktene som florerer her p forumet er sanne, s kan jeg ogs forestille meg at Hunters hypotese kan vre tilfellet.
Mye er pent (for oss som ikke vet s mye)...
Citera
2020-06-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg ser at "dec0de" og "decode hex in monero to ascii" ble sendt 12. desember 2018. Tror du at det kan ha blitt sendt et belp i monero, med en kodet beskjed til kidnapperne, allerede i desember 2018? Eller tenker du p Monero-overfringen i juli - august 2019?
I desember ja, 10-des-18. Rent teoretisk gir det ikke mening, nr du frst kan sende mld som 'vedlegg' (metadata) i btc, hvorfor bytte til xmr? Min tanke der at man ville mest mulig skjule innholdet for at f.e. familien, advokater, andre ikke kunne finne ut hva som var innholdet og hva politiet drev med i det skjulte. Men de fikk jo aldri respons, s det hele var meningsls.
TH sendte XMR i 2019 men da var de allerede over p krypterte eposter.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Og p spm om familien kjente til kodemeldingene som fulgte bitcoins-transaksjonene, kan hende TH visste det og var informert, men at han av ukjente grunner har latt vre informere resten av familien.
Hmm, tviler. TH/familien var veldig klar p at DE ikke skulle engasjere seg i kryptokommunikasjon for f alt over til andre kommunikasjonsplatformer. Det er fortsatt litt i det uvisse hvilken krypto-"feil" hos politiet HBB sikter p i brevet, men den ble jo skrevet mye senere. Alt peker p at familien var ikke med i det hele tatt. Sitter ogs med inntrykket at politiet svrt tidlig hadde formet seg en mening om at kryptoopplegget var bare tull og en cover-up og at det var lite risiko med engasjere seg. De mtte bare beholde masken p for omverden.

En av mine teorier er at vi kan ikke utelukke at TH har hatt et forhold til noen som str han nr, en som vil forsvare han og ti stille uansett prisen. En som skjnner TH. Hper ikke det er kontordama. AEH finner ut, og et plan for f henne bort klekkes ut. AEH er flink og sterk (som TH sier), s at hun bare skulle bli borte og kunne melde savnet uten mistanke er utenkelig. Noe sterkere m til. "Bortforing" med umulig lsepengekrav kan dekke over virkeligheten.

Jeg vet ikke.
Citera
2020-06-10, 12:28
Medlem
Her ser man hvor disse pakistansk gjengkriminelle i "Young guns" nettopp ble arrestert med skytevpen, finlandshetter og balltre i et lokale bare 200 meter nord for Futurum-bygget, og ogs like ved Sloraveien. Med andre ord er endel gjengkriminelle med kjennskap til btc og monero via narkovirksomhet lokalkjente i omrdet.
https://imgur.com/a/a1gM8J7
Senast redigerad av toiko1 2020-06-10 kl. 12:43.
Citera
2020-06-10, 12:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
I desember ja, 10-des-18. Rent teoretisk gir det ikke mening, nr du frst kan sende mld som 'vedlegg' (metadata) i btc, hvorfor bytte til xmr? Min tanke der at man ville mest mulig skjule innholdet for at f.e. familien, advokater, andre ikke kunne finne ut hva som var innholdet og hva politiet drev med i det skjulte. Men de fikk jo aldri respons, s det hele var meningsls.
TH sendte XMR i 2019 men da var de allerede over p krypterte eposter.

Hmm, tviler. TH/familien var veldig klar p at DE ikke skulle engasjere seg i kryptokommunikasjon for f alt over til andre kommunikasjonsplatformer. Det er fortsatt litt i det uvisse hvilken krypto-"feil" hos politiet HBB sikter p i brevet, men den ble jo skrevet mye senere. Alt peker p at familien var ikke med i det hele tatt. Sitter ogs med inntrykket at politiet svrt tidlig hadde formet seg en mening om at kryptoopplegget var bare tull og en cover-up og at det var lite risiko med engasjere seg. De mtte bare beholde masken p for omverden.

En av mine teorier er at vi kan ikke utelukke at TH har hatt et forhold til noen som str han nr, en som vil forsvare han og ti stille uansett prisen. En som skjnner TH. Hper ikke det er kontordama. AEH finner ut, og et plan for f henne bort klekkes ut. AEH er flink og sterk (som TH sier), s at hun bare skulle bli borte og kunne melde savnet uten mistanke er utenkelig. Noe sterkere m til. "Bortforing" med umulig lsepengekrav kan dekke over virkeligheten.

Jeg vet ikke.
Ingen dum tanke, men da m telefon fra AE til snnen kl. 0914-0916 forklares, hvis han ikke var innblandet. Innenfor og utenfor har jeg ingen tro p.

Jeg tror ikke kontordama ville greid st i mot presset dersom hun var med, eller bare ga TH alibi.
Citera
2020-06-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Kan du utdype hva du mener?

La oss n legge en forutsetning i saken at dette er planlagt drap (ikke kidnapping).
En iscenesatt drapssak.

Og la oss n si at TH er uskyldig i saken (selv om jeg vet mange sliter med klare tenke fra det perspektivet og alltid m blande inn TH i alle tanker om saken).

Finnes det da noen i saken som du kan se for deg det er ufattelig og helt sykt for TH forestille seg kunne ha gjort dette?
Eller sagt p en annen mte (siden alle mener TH er s syk at han ikke kan tenke normalt). Finnes det noen i saken som vanlige folk kan tenke at "nei det er helt utenkelig" at har sttt bak?

I flge datter har alts TH sittet og vridd hodet kveld og natt for nste opp i mulige scenario, s han har virkelig prvd nste opp i dette p alle mulige mter.

Og hva skjer med han nr han da innser det?

Jeg synes bare alt det rimer med hele saken, og alle brikker vi er kjent med fra media.

Det eneste sprsmlet isfall som kun politiet vet er ang evt alibi for aktuell kandidat, for 0900 - 0950.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-10 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in