Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg ser at "dec0de" og "decode hex in monero to ascii" ble sendt 12. desember 2018. Tror du at det kan ha blitt sendt et belp i monero, med en kodet beskjed til kidnapperne, allerede i desember 2018? Eller tenker du p Monero-overfringen i juli - august 2019?
I desember ja, 10-des-18. Rent teoretisk gir det ikke mening, nr du frst kan sende mld som 'vedlegg' (metadata) i btc, hvorfor bytte til xmr? Min tanke der at man ville mest mulig skjule innholdet for at f.e. familien, advokater, andre ikke kunne finne ut hva som var innholdet og hva politiet drev med i det skjulte. Men de fikk jo aldri respons, s det hele var meningsls.
TH sendte XMR i 2019 men da var de allerede over p krypterte eposter.
Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Og p spm om familien kjente til kodemeldingene som fulgte bitcoins-transaksjonene, kan hende TH visste det og var informert, men at han av ukjente grunner har latt vre informere resten av familien.
Hmm, tviler. TH/familien var veldig klar p at DE ikke skulle engasjere seg i kryptokommunikasjon for f alt over til andre kommunikasjonsplatformer. Det er fortsatt litt i det uvisse hvilken krypto-"feil" hos politiet HBB sikter p i brevet, men den ble jo skrevet mye senere. Alt peker p at familien var ikke med i det hele tatt. Sitter ogs med inntrykket at politiet svrt tidlig hadde formet seg en mening om at kryptoopplegget var bare tull og en cover-up og at det var lite risiko med engasjere seg. De mtte bare beholde masken p for omverden.
En av mine teorier er at vi kan ikke utelukke at TH har hatt et forhold til noen som str han nr, en som vil forsvare han og ti stille uansett prisen. En som skjnner TH. Hper ikke det er kontordama. AEH finner ut, og et plan for f henne bort klekkes ut. AEH er flink og sterk (som TH sier), s at hun bare skulle bli borte og kunne melde savnet uten mistanke er utenkelig. Noe sterkere m til. "Bortforing" med umulig lsepengekrav kan dekke over virkeligheten.
Jeg vet ikke.