2020-06-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Virker p meg som de har vrt ute etter penger ganske ivrig. Masse meldinger fram og tilbake og til slutt fikk de 15 mill kr. Ikke verst.

N ser jeg ikke bort i fra at AE er i live og at kidnapperne bare venter p at det skal skjre seg helt mellom familien og politiet slik at de kan vise livstegn og innkassere mer men denne gangen privat og uten at politiet blir involvert. Problemet gi tydelige livsbevis s lenge politiet er involvert er at det utvilsomt vil fre til en mer intens jakt p dem og strre sjanse for bli tatt. Insentivet kidnappere vil ha for holde henne i livet er 1) sende livsbevis s de kan cashe mer inn og 2) i tilfelle de blir tatt ikke bli tiltalt for drap men kun bortfring. Stor forskjell p strafferammen.
Dette er jo bare tull.
Citera
2020-06-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
OK, for diskusjonens skyld; hvis det er snn at analysene av Monero-dialogen viser at det aldri var en motpart, bare et script. Hva har vi bevist da? I min verden har vi bevist at de som kidnappet var amatrer, ikke at det var et drap.

Dialogen var i Bitcoin og med de 6 kodene i trusselbrevet. Men det som er interessant som Kornblost sier er at det tydelgvis er mulig sende meldinger sammen med hver transaksjon. I s fall er det undvendig g over p en annen plattform. Det er i s fall veldig viktig, fordi det gjr det vanskeligere forst hvorfor familien skulle vente med kommunisere. Man m jo anta at de visste om den muligheten.
Citera
2020-06-14, 01:50
Medlem
Citat:
Kornblomst: Interessant. Jeg vet ikke om jeg skjnner dette helt, men sier du at TH var i stand til sende andre meldinger enn bare de 6 alternativene som sto i brevet p den bitcoin plattformen? Og at det var undvendig g over p kryptert epost? Det er i s fall viktig.

Jeg vet ikke hva TH er i stand til sende av meldinger sammen med bitcoins. Sannsynligvis ingenting, siden DenAntatteMotparten aldri svarte.

Politiets Krise og gisselforhandlertjeneste, eller Kripos, bisto 10. desember 2018 med sende meldinger sammen med bitcointransaksjoner. Der ble det foresltt at kommunikasjonen videre skulle foreg i Monero. DenAntatteMotparten svarte aldri.

S ja, alle slags kriminelle ville ha svart p forslaget om flytte kommunikasjonen over til Monero. Og ja, det var undvendig g over til kryptert e-post.

Sannsynligvis er rsaken til manglende kommunikasjon at TH er DenAntatteMotpart. Og at TH ikke har greid inkludere meldinger i bitcoins-transaksjonene fra DenAntatteMotpart.
Citera
2020-06-14, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Dette er jo bare tull.
Hvis du leser over ser du at jeg skriver at jeg ikke tror p dette, og at det er en mikroskopisk sjanse som man ikke skal utelukke.
Citera
2020-06-14, 01:52
Medlem
Citat:
Farlig vre for overbevist om noe som helst her. Vi vet det forekommer kidnappinger i stor skala i mange land i verden, ogs i Russland og steuropa. Det er slett ikke utenfor det tenkelige at det skulle skje her ogs og da er det naturlig at det gjres mot en rik person. Jeg har en flelse av at de partnerne i det bitcoin prosjektet som TH sa nei til kan ha noe med saken gjre. Det der med 4% av formuen tyder p at det var mlrettet. Ellers synes jeg det er mye sludder som har kommet om sprket i brevet. Jeg kjenner utlendinger som har bodd i Sverige som snakker p akkurat den mten.

Men dette er en sak som har s mange komponenter. Det er ikke bare f alt til stemme med alle brikkene i saken. Det er ikke s mange mulige hypoteser her som kan stemme med alt, etter min mening naturligvis. Det er s sammensatt og s mange detaljer.

Mange synes kidnapping tilsynelatende kan virke tenkelig, men det er s mange usannsynligheter med den hypotesen. Sannsynligheten blir s fryktelig liten.

Jeg tror nok politiet er p sporet og vil nste opp i dette etterhvert. Men ikke utenkelig at de kan ha sett seg litt for blind p teori om TH som bakmann. Jeg har mine egne tanker om det, men vi fr se.
Citera
2020-06-14, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Dialogen var i bitcoin, men er usikker p hva du mener om script, og hva har script med saken gjre ?
Pinkpanther 2020 skrev nettopp: Slik jeg tolker kryptosporet s er dette scriptet og responsen er upvirket av hva Politiet/TH sendte.

Jeg argumenterer bare for at de som kidnappet, hvis det var en kidnapping, var amatrer. Akkurat n tenker jeg ogs at hvis amatrene hadde satt opp kryptorigget, og det skjedde en ulykke som frte til at AEH dde i Sloraveien, mtte de uansett ta henne med seg, om de skulle kunne f penger.
Citera
2020-06-14, 01:55
Medlem
Citat:
Dialogen var i Bitcoin og med de 6 kodene i trusselbrevet. Men det som er interessant som Kornblost sier er at det tydelgvis er mulig sende meldinger sammen med hver transaksjon. I s fall er det undvendig g over p en annen plattform. Det er i s fall veldig viktig, fordi det gjr det vanskeligere forst hvorfor familien skulle vente med kommunisere. Man m jo anta at de visste om den muligheten.

Du er jo helt blst, man kan ikke forhandle om noe som helst med bitcoin. Og man kan iallefall ikke sende livsbevis.
Citera
2020-06-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke hva TH er i stand til sende av meldinger sammen med bitcoins. Sannsynligvis ingenting, siden DenAntatteMotparten aldri svarte.

Politiets Krise og gisselforhandlertjeneste, eller Kripos, bisto 10. desember 2018 med sende meldinger sammen med bitcointransaksjoner. Der ble det foresltt at kommunikasjonen videre skulle foreg i Monero. DenAntatteMotparten svarte aldri.

S ja, alle slags kriminelle ville ha svart p forslaget om flytte kommunikasjonen over til Monero. Og ja, det var undvendig g over til kryptert e-post.

Sannsynligvis er rsaken til manglende kommunikasjon at TH er DenAntatteMotpart. Og at TH ikke har greid inkludere meldinger i bitcoins-transaksjonene fra DenAntatteMotpart.

Takk for god forklaring. Det kan virke som kidnapperne frst har tenkt innkassere i bitcoing da de begynte planleggingeen. De tenkte vel bruke idtentiteten til han srlendingen. S har de i lpet av de 6 mnd kommet frem til at Monero er tryggere. Men samtidig har de allerede etablert det kode-systemet i bitcoin s de kjrer p det. Hvis jeg hadde vrt kidnapper og visst at politiet var involvert ville jeg selvsagt vrt skeptisk til g over p en plattform politiet foreslr fordi det ville vrt opplagt at det var for kunne spore pengene lettere siden. Det kan nok forklare hvorfor de gikk over p kryptert epost (om det var kidnapperne som sendte det brevet da). Men jeg finner din info om at man kan sende meldinger sammen med bitcoin overfringer som veldig viktig, fordi det gjr det vanskelig forst hvorfor man mtte vente til motparten kom tilbake med epost.
Citera
2020-06-14, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Men dette er en sak som har s mange komponenter. Det er ikke bare f alt til stemme med alle brikkene i saken. Det er ikke s mange mulige hypoteser her som kan stemme med alt, etter min mening naturligvis. Det er s sammensatt og s mange detaljer.

Mange synes kidnapping tilsynelatende kan virke tenkelig, men det er s mange usannsynligheter med den hypotesen. Sannsynligheten blir s fryktelig liten.

Jeg tror nok politiet er p sporet og vil nste opp i dette etterhvert. Men ikke utenkelig at de kan ha sett seg litt for blind p teori om TH som bakmann. Jeg har mine egne tanker om det, men vi fr se.

Antar du mener snnen evt sammen med kryptofyren?
Citera
2020-06-14, 02:00
Medlem
Citat:
Takk for god forklaring. Det kan virke som kidnapperne frst har tenkt innkassere i bitcoing da de begynte planleggingeen. De tenkte vel bruke idtentiteten til han srlendingen. S har de i lpet av de 6 mnd kommet frem til at Monero er tryggere. Men samtidig har de allerede etablert det kode-systemet i bitcoin s de kjrer p det. Hvis jeg hadde vrt kidnapper og visst at politiet var involvert ville jeg selvsagt vrt skeptisk til g over p en plattform politiet foreslr fordi det ville vrt opplagt at det var for kunne spore pengene lettere siden. Det kan nok forklare hvorfor de gikk over p kryptert epost (om det var kidnapperne som sendte det brevet da). Men jeg finner din info om at man kan sende meldinger sammen med bitcoin overfringer som veldig viktig, fordi det gjr det vanskelig forst hvorfor man mtte vente til motparten kom tilbake med epost.

Skrev du ikke at du hadde lest trden ? Du virker til vre srdeles uinformert, stod det ingenting nyttig i boka di da ?
Citera
2020-06-14, 02:00
Medlem
Citat:
Antar du mener snnen evt sammen med kryptofyren?

Jeg har egentlig ikke s lyst si s mye om mistanker knyttet til enkeltpersoner lenger.

Blir s dumt for dem hvis de er uskyldig i saken.

Men at lsningen er i familien det tror jeg.
Citera
2020-06-14, 02:02
Medlem
Citat:

Jeg gidder ikke svare deg mer. Dette er bare tull, det ogs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in