Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
-Hvor tidlig tror du at planleggingen av forbrytelsen mot AE ble startet?
-Nr ble den nevnte "helloween-drap-posten" postet p den FB-kontoen?
-Hvem sin ide var det at Kryptomannen og TH skulle mtes, og hvem introduserte TH for Kryptomannen? (Frste mte mellom TH og Kryptomannen var hsten 2017 leste jeg. Men her str det:
De to hadde en flere mter i lpet av en periode p rundt 18 mneder, forklarte han. https://www.tv2.no/a/11465202/ )
-Hvor mange hadde anledning til lese om og hre om Kryptomannens tekster om hans kontakt med "en hval" m.m.?
-Hva kan ha vrt motivet dersom ett eller flere familiemedlemmer (som flere av dere her tror) sto bak forbrytelsen mot AE? Om du/dere tenker p skilsmisse, s kunne jo AE ha flyttet og sendt inn separasjonspapirer lang tid fr den 31.10.2018 dersom hun hadde planer om skille seg fra TH.
Citat:
Ursprungligen postat av
AmunRa
Jeg vet ikke om jeg forstr sprsmlene dine, eller hva som ligger bak dem.
To kill a Mockingbird ble postet og fjernet flere ganger p den FB profilen du tenker p. Aner ikke hvorfor den ble postet, det er en veldig interessant bok som omhandler rasisme, en rettsak, uskyldig mistenkt, et barn som unngr bli drept p Halloween fordi han var utkledd som hamburger, uskyld:
a Mockingbird cries his Heart out... Veldig mye symbolikk her.
Forskte skrive et langt svar p ditt innlegg, men slettet det. Vil svare deg med en setning: Dersom man av en eller annen grunn mister sin virkelighetsoppfatning, ser man bde hat og kjrlighet p samme side av mynten.
Takk for informasjon!
rsaken til sprsmlene er at jeg prver forst og prver finne eventuelle sammenhenger.
Det jeg tenkte p med skilsmisse, var at det hres ulogisk ut planlegge drap i mange mneder og planlegge at drapet skal utfres den 31.10.2018 hvis drapsmotivet var at AE nsket skilsmisse og at drapet skulle utfres for forhindre skilsmissen.
Ulogisk fordi: I lpet av alle de mnedene en slik drapsplanlegging eventuelt skal ha foregtt s kunne AE (hvis hun nsket forlate TH) feks ha flyttet til en leilighet og hun kunne ha sendt inn separasjonspapirer (med kun sin egen signatur) lang tid fr den 31.10.2018. Skilsmisseprosessen er vel p en mte igang nr man sender inn separasjonsparirene. I tillegg kunne hun ha rukket gtt til advokat og ftt rd og hjelp bl.a. ved f advokaten til se p ektepakten.
Og hvis hun allerede hadde flyttet til egen leilighet, s ville hun jo ikke vre i Sloraveien p det tidspunktet forbrytelsen var planlagt utfres.
Jeg har ingen tro p at et eventuelt nske om skilsmisse kan ha vrt motiv for drapet dersom forbrytelsen mot AE var et planlagt drap.