Citat:
Ursprungligen postat av
Bondevik
S du har ingen mening om Jensen er skyldig eller ikke, jeg mener han er skyldig fordi at alle bevis tilsier det. Og jeg mener at TH er skyldig fordi at alle indisier tilsier det, og det at han ikke vil avhres for renvaske seg tilsier ogs det.
Og den dusren som fr dollartegnene fram i ynene dine vil heller ikke fre fram til noe annet enn ytterligere villedning.
Nr det gjelder Jensen, s er han alts uskyldig inntil Hyesterett har sagt sitt.
Men til og med kjresten til Jensen, sa jo i dag, at han er skyldig. Dvs. hun sa han har tyet strikken.
Og for vre rlig, s mener jeg det han har gjort, og det over s lang tid at han sikkert en stund tenkte han kunne gjre hva som helst; forskjellen p rett og galdt ikke for ham.
S er jeg enig i at straffeutmlingen var dry. Srlig fordi hele Oslo Politiet hyllet informantopplegget, som jo i praksis betydde at politiet skulle se gjennom fingrene p hva enkelte forbrytere gjorde, for f has p andre.
Nr det gjelder TH, s tror jeg mest p at han er uskyldig.
Alle lsningene om hvordan dette skal ha foregtt med TH som bestiller eller utfrer, blir for snirklete. Motivet hans er bob bob ogs.
Grunnen til at vi er uenige handler om hvor vi har sympatiene vre, og da er vi jo langt ute p de psykologiske vidder. Jeg for min del er ikke spesielt imponert over politiet.
Nr det gjelder dusren, s er jeg ikke sikker.
Jeg tenker at hvis jeg hadde tipset politiet og flte at mitt tips ikke ble hrt, s ville jeg sendt tipsene p nytt til Holden n. Det kan kanskje fre til at saken blir oppklart, men ikke av Brske og heller ikke av VG.