2020-06-21, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har du noe link eller kilde hvor du har lest om dette?

Nei det er bare google luemannen eller noe det
Citera
2020-06-21, 02:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har lest litt phjemmesider til kaneraovervkingssystemer. Finner at det er vanlig at disse systemene tilknyttes app for smarttelefoner og nettbrett, samt PC.
Eksempel:
"Man fr enkelt tilgang til systemet via nettleser p PC og/eller via APP p mobiltelefon".
"TilknyttesApp for smarttelefoner/nettbrett"
Det vil vel si at kokkeslett p video hentes fra PC-/nettbret-/mobil- klokka som kameraet er tilknyttet til?

Teknisk sett er det vel en mulighet for at tidspunkt p video av TH's ankomst p jobb kunne vrt trikset med.
Hvis noen er uenig sett fra et teknisk ststed, si ifra.

Jeg jobber innen sikkerhet og overvkning, slike systemer er gjerne lukkede, dvs, at de ligger p servere som ikke vanligvis er koblet opp mot internett, nettopp for forhindre at uvedkommende kan f tilgang.

Det er gjerne hovedregelen nr man har overvkning fra en seris tilbyder.

For hjemmebrukere er det nok mer vanlig med overvkning som kan styres fra pc/mobil/nettbrett, men jeg tror ikke dette er tilfellet for et nringsbygg som Futurum.
Citera
2020-06-21, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
abb fikk forvaring, EJ fikk bare 21r, forskjell der..

Men snakke om straffesystemet i norge, er ikke veldig relevant for denne trden?
Jeg understreket at ABB fikk forvaring. Les en gang til.
Diskusjonen gikk p det juridiske systemet. Det er relevant i den grad at man i dette tilfelle skal vre i stand til prve tenke litt selvstendig. Man br kunne tenke med at TH kan ha blitt forhndsdmt, at man kan bli hektet p clickbates fra nyhetene, at ting kan ha blitt tatt ut av sammenheng. Det var kun ment som et eksempel p at det juridiske systemet er ikke noe man ndvendigvis skal stole blindt p, jamfr Schaefer-saken. Det er ment se ting litt fra et fugleperspektiv. Det har blitt gjort feil i TH saken, det synes jeg er greit erkjenne. Til slutt nevnte jeg at jeg er helt pen for at TH kan vre skyldig. Jeg tror, hvis det blir en rettssak, at det vil bli en lang rekke indisier, og at det skal mye til for i s fall f ham dmt.
Citera
2020-06-21, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
S du har ingen mening om Jensen er skyldig eller ikke, jeg mener han er skyldig fordi at alle bevis tilsier det. Og jeg mener at TH er skyldig fordi at alle indisier tilsier det, og det at han ikke vil avhres for renvaske seg tilsier ogs det.

Og den dusren som fr dollartegnene fram i ynene dine vil heller ikke fre fram til noe annet enn ytterligere villedning.

Nr det gjelder Jensen, s er han alts uskyldig inntil Hyesterett har sagt sitt.

Men til og med kjresten til Jensen, sa jo i dag, at han er skyldig. Dvs. hun sa han har tyet strikken.

Og for vre rlig, s mener jeg det han har gjort, og det over s lang tid at han sikkert en stund tenkte han kunne gjre hva som helst; forskjellen p rett og galdt ikke for ham.

S er jeg enig i at straffeutmlingen var dry. Srlig fordi hele Oslo Politiet hyllet informantopplegget, som jo i praksis betydde at politiet skulle se gjennom fingrene p hva enkelte forbrytere gjorde, for f has p andre.

Nr det gjelder TH, s tror jeg mest p at han er uskyldig.
Alle lsningene om hvordan dette skal ha foregtt med TH som bestiller eller utfrer, blir for snirklete. Motivet hans er bob bob ogs.

Grunnen til at vi er uenige handler om hvor vi har sympatiene vre, og da er vi jo langt ute p de psykologiske vidder. Jeg for min del er ikke spesielt imponert over politiet.

Nr det gjelder dusren, s er jeg ikke sikker.
Jeg tenker at hvis jeg hadde tipset politiet og flte at mitt tips ikke ble hrt, s ville jeg sendt tipsene p nytt til Holden n. Det kan kanskje fre til at saken blir oppklart, men ikke av Brske og heller ikke av VG.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-21 kl. 02:18.
Citera
2020-06-21, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg jobber innen sikkerhet og overvkning, slike systemer er gjerne lukkede, dvs, at de ligger p servere som ikke vanligvis er koblet opp mot internett, nettopp for forhindre at uvedkommende kan f tilgang.

Det er gjerne hovedregelen nr man har overvkning fra en seris tilbyder.

For hjemmebrukere er det nok mer vanlig med overvkning som kan styres fra pc/mobil/nettbrett, men jeg tror ikke dette er tilfellet for et nringsbygg som Futurum.

Jeg tar det nesten som en selvflge at dagens overvkningssystem p Futurum ble montert nr bygget var nytt, s hvis det var nytt for feks 20 r siden s vet ikke jeg hvilken teknologi de brukte da.

Men politiet opererer iallefall med en feilmargin p flere minutter da TH ankom.
Citera
2020-06-21, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Ja, godt poeng. Han VAR politiet. Men: Det er greit henge noen ut til trk for vise sin egen gudommelighet. For vise folk at politiet er fantastisk etisk og redelig. Jeg kunne skrevet mye om det, men det blir off topic. Poenget mitt er at det er helt ok stille kritiske sprsml ang hvordan det juridiske systemet fungerer. Mht TH, har det vrt mye penger tjene p clickbates for VG og andre aviser. Vi blir farget av det vi leser. Det har for eks aldrig blitt klargjort hvorvidt ekteskapskontrakten var slik utformet fordi bankene eller samarbeidspartnere krever det. Uansett, jeg er faktisk helt pen for at TH er bakmann.

Nei, det gr ikke an. Det har vrt postet flere ganger at TH hadde 60 millioner cash og nesten ingen gjeld p begynnelsen av -90 tallet.

Det er to muligheter nr det gjelder at han tok sreie p Sloraveien 4 i 1993. Enten er det lik skjult i kjelleren eller p tomten, slik at han mtte sikre seg at AEH ikke fikk Sloraveien ved en skilsmisse. Eller, han ville ha 100% kontroll p AEH ved gjre henne fullstendig konomisk avhengig av han selv.

Det frste er n utelukket, og da gjenstr det andre alternativet. Det handlet om ha konomisk kontroll p AEH.
Citera
2020-06-21, 02:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Jeg tar det nesten som en selvflge at dagens overvkningssystem p Futurum ble montert nr bygget var nytt, s hvis det var nytt for feks 20 r siden s vet ikke jeg hvilken teknologi de brukte da.

Men politiet opererer iallefall med en feilmargin p flere minutter da TH ankom.

Hvis det er i drift i dag, som det tydeligvis er, s har det blitt oppgradert i mellomtiden.

Det er ikke bare vanlig, men helt ndvendig.

Edit: Men, nr det er et lukket system kan det vre opptil flere minutters avvik mellom "systemtid" og reell tid, nettopp fordi systemet er lukket.

Nr jeg skriver rapporter ifbm. hendelser m jeg gjerne presisere hva som er reell tid, og nr det kan finnes p opptak, hvis hendelsen relaterer seg til et opptak, men det er mest for gi en mest mulig nyaktig angivelse av hvor p opptaket hendelsen finnes. Det er gjerne snakk om 1-3 minutters avvik.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-21 kl. 02:29.
Citera
2020-06-21, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg har verken sagt at politimennene er dumme eller slemme, jeg har spurt om det benytte beredskapstroppen for arrestere TH vitner om klokskap.
Nei, du brukte den harde pgripelsen for understreke at etterforskningen hadde vrt drlig. Det bekrefter bare hvilket niv du fremstr p her inne.
Citera
2020-06-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis det er i drift i dag, som det tydeligvis er, s har det blitt oppgradert i mellomtiden.

Det er ikke bare vanlig, men helt ndvendig.

Hvordan ser du det ? Men det er iallefall spass unyaktig at politiet opererer med en feilmargin p ca 5 minutter for nr TH ankom Futurum.
Citera
2020-06-21, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det gr ikke an. Det har vrt postet flere ganger at TH hadde 60 millioner cash og nesten ingen gjeld p begynnelsen av -90 tallet.

Det er to muligheter nr det gjelder at han tok sreie p Sloraveien 4 i 1993. Enten er det lik skjult i kjelleren eller p tomten, slik at han mtte sikre seg at AEH ikke fikk Sloraveien ved en skilsmisse. Eller, han ville ha 100% kontroll p AEH ved gjre henne fullstendig konomisk avhengig av han selv.

Det frste er n utelukket, og da gjenstr det andre alternativet. Det handlet om ha konomisk kontroll p AEH.
,

Hva om han nsket grabbe til seg mest mulig?

Kanskje hun ikke hadde filla peiling p konomi. Han kan jo bare ha sagt til AEH:

N som jeg skal investere alt jeg eier og ta store sjanser p Kvitfjell, blir det s tungvint hvis du m skrive under p papirer dersom jeg m pantsette huset i en fei. Derfor er det mer praktisk om vi setter huset p meg.

Eller noe helt annet.

Uansett.
At en part har sreie er verken bevis p et drap eller p at vi har med en psykopat gjre.

Og selv om han skulle vre psykopat, s er det slik at psykopater bare har "kalde" flelser. Det gjr dem absolutt ingenting plage andre. De fler ingen skam eller skyld. Men de blir sjelden drapsmenn. Det er bedre undertrykke og kontrollere s lenge som mulig. Et drap blir for endelig.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-21 kl. 02:29.
Citera
2020-06-21, 02:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon!

rsaken til sprsmlene er at jeg prver forst og prver finne eventuelle sammenhenger.

Det jeg tenkte p med skilsmisse, var at det hres ulogisk ut planlegge drap i mange mneder og planlegge at drapet skal utfres den 31.10.2018 hvis drapsmotivet var at AE nsket skilsmisse og at drapet skulle utfres for forhindre skilsmissen.

Ulogisk fordi: I lpet av alle de mnedene en slik drapsplanlegging eventuelt skal ha foregtt s kunne AE (hvis hun nsket forlate TH) feks ha flyttet til en leilighet og hun kunne ha sendt inn separasjonspapirer (med kun sin egen signatur) lang tid fr den 31.10.2018. Skilsmisseprosessen er vel p en mte igang nr man sender inn separasjonsparirene. I tillegg kunne hun ha rukket gtt til advokat og ftt rd og hjelp bl.a. ved f advokaten til se p ektepakten.

Og hvis hun allerede hadde flyttet til egen leilighet, s ville hun jo ikke vre i Sloraveien p det tidspunktet forbrytelsen var planlagt utfres.

Jeg har ingen tro p at et eventuelt nske om skilsmisse kan ha vrt motiv for drapet dersom forbrytelsen mot AE var et planlagt drap.

Separationer behver inte ske i affekt. De kan verenskommas och planeras mellan tv p samma stt som teaterbesk o resor till kvitfjell. Tre partikulra frhllanden och ett allmngiltigt synes kunna spela in: Parets 49:e brllopsdag passerade vid just dessa dagar, paret hade en valp sen endast mycket kort tid tillbaka, uppgifter har cirkulerat om att paret hade frsonats.

Mnskor kan ljuga och frstlla sig.
Citera
2020-06-21, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nr det gjelder Jensen, s er han alts uskyldig inntil Hyesterett har sagt sitt.

Men til og med kjresten til Jensen, sa jo i dag, at han er skyldig. Dvs. hun sa han har tyet strikken.

Og for vre rlig, s mener jeg det han har gjort, og det over s lang tid at han sikkert en stund tenkte han kunne gjre hva som helst; forskjellen p rett og galdt ikke for ham.

S er jeg enig i at straffeutmlingen var dry. Srlig fordi hele Oslo Politiet hyllet informantopplegget, som jo i praksis betydde at politiet skulle se gjennom fingrene p hva enkelte forbrytere gjorde, for f has p andre.

Nr det gjelder TH, s tror jeg mest p at han er uskyldig.
Alle lsningene om hvordan dette skal ha foregtt med TH som bestiller eller utfrer, blir for snirklete. Motivet hans er bob bob ogs.

Grunnen til at vi er uenige handler om hvor vi har sympatiene vre, og da er vi jo langt ute p de psykologiske vidder. Jeg for min del er ikke spesielt imponert over politiet.

Nr det gjelder dusren, s er jeg ikke sikker.
Jeg tenker at hvis jeg hadde tipset politiet og flte at mitt tips ikke ble hrt, s ville jeg sendt tipsene p nytt til Holden n. Det kan kanskje fre til at saken blir oppklart, men ikke av Brske og heller ikke av VG.

Hvis han er uskyldig, og ikke har tillit til politiet, hvorfor i all verden hyrer han ikke inn private etterforskere som kan forflge alle villsporene hans for hans egen regning?

Det er vel fordi han ikke liker kaste penger ut vinduet. Antar jeg.

Det gr ikke an sitte der og sutre og klage opp og ned og i mente over politiet.

Mannen er jo full av penger. Han m jo gjre noe selv da. Lei de beste private etterforskerne som han kan finne. La de analysere bakhonet opp og ned. Se hvor det frer hen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in