Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Hvis den personen som kjrte den ryggende bilen p gangveien er GM eller medhjelper og hvis AE s den bilen komme kjrende inn p grdsplassen og hvis AE eventuelt gikk for pne ytterdren fordi hun trodde at det var et familiemedlem som kom (hvis den ryggende bilen lignet p en bil som et av familiemedlemmene brukte kjre med):
Kan GM eller medhjelper ha lnt eller leid eller stjlet eller eid en bil som var av samme merke og farge som et av familiemedlemmenes biler?
Hvilke biler (bilmerke, bilmodell og farge p disse?) var i bruk og/eller var eid av familiemedlemmer av AE hsten 2018?
Hvilken farge og bilmerke og bilmodell er det p den leiebilen som andre har nevnt her i diskusjonen?
Jeg ser flere fordeler ved dette for GM eller medhjelper hvis den/de brukte en bil som lignet en av familiemedlemmenes biler:
-Naboer ville ikke reagere p (og derfor kanskje ikke merke seg og ikke huske) en observasjon av en bil som ligner mye p en bil som de har sett kjre inn p Hagens grdsplass mange ganger fr.
-Hvis naboer la merke til bilen, vil de kunne si til politiet at p tidspunkt xx s jeg en bil som s ut som xx familiemedlems bil kjre inn p Hagens grdsplass. (Og politiet ville da kanskje kunne tro at det kan ha vrt det familiemedlemmet som kjrte inn til Hagens grdsplass p det tidspunktet).
Det er en interessant tanke at bilen kunne vrt en type bil som ikke ville bli lagt merke til.
Jeg tenker at noe m ha hendt rett etter at TH drar p jobb, og at den ryggende bilen var en del av opplegget. Annropet fra AEH's telefon kl 09.06 til datter er kun p tre sekunder. Kan tyde p at AEH s/hrte noe som gjorde at hun la p. Var det noen som kom kjrende inn p grdsplassen..?
Men AEH sender s en sms til datter kl 09.10. Kan det tyde p at de som eventuelt kommer er noen AEH kjenner?