2020-06-21, 17:48
Medlem
30. juli 2018 la AE ut en annonse p Mitt anbud: Malejobb 2 etasjes hus mur og tre. Vil gjrne ha tilbud p utvendig vask, samt maling av mur 1. etg (murmaling) og beis 2. etg. Enebolig i Lrenskog.

Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om utbedre taket og male et nringsbygg som familien eide i Lrenskog.

Hndverkeren som VG har vrt i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle f oppdraget, men s sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og hpet p godvr slik at arbeidet kunne bli ferdig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-av-hagens-hus

Et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap var p taket og i oppkjrselen hos ekteparet frem til 25. oktober 2018.

Kunne politiet vre s p viddene etter flere mneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenrene og de min mor hadde vrt i kontakt med? Dette var jo det frste min far sa i mtene med politiet. Det var jo dette min mann ogs hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 rene han hadde kjent oss. At mamma i mnedsvis hadde vrt p utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
https://www.dagbladet.no/nyheter/hag...hjelp/72548199

Slikt hndtverker-arbeid kan vel ofte ta lengre tid enn beregnet, og ingen kunne kanskje lang tid fr 25.10.2018 vite akkurat nr dette arbeidet kom til vre ferdig? Kanskje GM gikk og ventet p at dette arbeidet skulle bli ferdig (da det ville vrt ugunstig for GM med hndtverkere p eiendommen under GMs utfrelse av forbrytelsen mot AE), og kanskje datoen for forbrytelsen ikke var bestemt s veldig lang tid i forveien?
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-21 kl. 18:15.
Citera
2020-06-21, 18:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis den personen som kjrte den ryggende bilen p gangveien er GM eller medhjelper og hvis AE s den bilen komme kjrende inn p grdsplassen og hvis AE eventuelt gikk for pne ytterdren fordi hun trodde at det var et familiemedlem som kom (hvis den ryggende bilen lignet p en bil som et av familiemedlemmene brukte kjre med):
Kan GM eller medhjelper ha lnt eller leid eller stjlet eller eid en bil som var av samme merke og farge som et av familiemedlemmenes biler?

Hvilke biler (bilmerke, bilmodell og farge p disse?) var i bruk og/eller var eid av familiemedlemmer av AE hsten 2018?

Hvilken farge og bilmerke og bilmodell er det p den leiebilen som andre har nevnt her i diskusjonen?

Jeg ser flere fordeler ved dette for GM eller medhjelper hvis den/de brukte en bil som lignet en av familiemedlemmenes biler:
-Naboer ville ikke reagere p (og derfor kanskje ikke merke seg og ikke huske) en observasjon av en bil som ligner mye p en bil som de har sett kjre inn p Hagens grdsplass mange ganger fr.
-Hvis naboer la merke til bilen, vil de kunne si til politiet at p tidspunkt xx s jeg en bil som s ut som xx familiemedlems bil kjre inn p Hagens grdsplass. (Og politiet ville da kanskje kunne tro at det kan ha vrt det familiemedlemmet som kjrte inn til Hagens grdsplass p det tidspunktet).
Det er en interessant tanke at bilen kunne vrt en type bil som ikke ville bli lagt merke til.
Jeg tenker at noe m ha hendt rett etter at TH drar p jobb, og at den ryggende bilen var en del av opplegget. Annropet fra AEH's telefon kl 09.06 til datter er kun p tre sekunder. Kan tyde p at AEH s/hrte noe som gjorde at hun la p. Var det noen som kom kjrende inn p grdsplassen..?
Men AEH sender s en sms til datter kl 09.10. Kan det tyde p at de som eventuelt kommer er noen AEH kjenner?
Citera
2020-06-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er en interessant tanke at bilen kunne vrt en type bil som ikke ville bli lagt merke til.
Jeg tenker at noe m ha hendt rett etter at TH drar p jobb, og at den ryggende bilen var en del av opplegget. Annropet fra AEH's telefon kl 09.06 til datter er kun p tre sekunder. Kan tyde p at AEH s/hrte noe som gjorde at hun la p. Var det noen som kom kjrende inn p grdsplassen..?
Men AEH sender s en sms til datter kl 09.10. Kan det tyde p at de som eventuelt kommer er noen AEH kjenner?

Hvis man skulle kamuflere seg s ingen tenkte over det s mtte det vre som budbil eller lignende.
Citera
2020-06-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Hvis man skulle kamuflere seg s ingen tenkte over det s mtte det vre som budbil eller lignende.
Jeg tenker at en budbil ville bli lagt merke til av naboer.

Jeg kom tilfeldigvis over dette, men jeg vet ikke om det finnes noen forbindelse til AEH-saken. Jeg har ikke satt meg inn i denne saken som er omtalt disse artiklene i dn.no og nrk.no
https://www.nrk.no/osloogviken/polit...jen-1.12613826

15 av de 21 pgrepne i den store aksjonen mot budbil- og renholdsfirmaer blir lslatt. De siste seks fremstilles for varetektsfengsling fredag.

Etterforskningen har avdekket en gruppe p fire-seks personer som har drevet med det vi betegner som organiserte lnebedragerier p flere millioner kroner ved bruk av uriktige identiteter, uttalte politiadvokat Hvar Underland i Kripos onsdag.
De pgrepne er bde norske og utenlandske statsborgere, men de fleste har etnisk bakgrunn fra Sri Lanka. De er i alderen 20-45 r og bosatt i Oslo og p Romerike.

https://www.dn.no/kripos/15-av-de-pa...es/1-1-5489775
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-21 kl. 18:50.
Citera
2020-06-21, 18:47
Medlem
Citat:
Det kan kanskje ha vrt slik som du foreslo her.
Citera
2020-06-21, 19:07
Medlem
Citat:
Du finner linker til alle krimpoddene i artikkelen i linken. Jeg mtte g til politiet heter den episoden.

Tusen tack!
Intressant vad exsvgern sger, liksom det hade varit intressant att f veta
vad TH:s bror skulle kunna ha att sga.
Citera
2020-06-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Lite sent komma med dusr n, eller? Klarer du ikke se det? Det m mange indisier til for bli dmt uten et lik, s jeg et enig i at det som er offentlig kjent til n ikke er tilstrekkelig for at noen kan bli dmt.

Jo jag hller med om att det r litet sent!
Citera
2020-06-21, 20:07
Medlem
Citat:
Du finner linker til alle krimpoddene i artikkelen i linken. Jeg mtte g til politiet heter den episoden.

Jag har lyssnat p podden och kan konstatera att sjlva saken som exsvgern hade att bertta,
frblev oklar.
Vad jag missade var nr i frhllande till exsvgerns berttelse, ndrade polisen inriktning frn kidnapping till drp?
r exsvgerns berttelse bidragande orsak?
Citera
2020-06-21, 20:09
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg tror at hun ringte, men kom til datterens svarer. Det skal vre grunnen til at hun skrev SMS som s ble sendt 4 min senere.
Citera
2020-06-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror at hun ringte, men kom til datterens svarer. Det skal vre grunnen til at hun skrev SMS som s ble sendt 4 min senere.

Er det ikke litt pfallende at det frste AEH gjorde straks etter at TH dro p jobb var sende en SMS for gi beskjed om at hytteturen var avlyst, mens TH skal ha forklart i avhr at det var avtalt at han skulle ringe til AEH fra jobb for planlegge og snakke om hytteturen. TH skal ha brukt denne angivelige avtalen som begrunnelse for at han begynte ringe til AEHs mobiltelefon allerede i 10-tiden.
Citera
2020-06-21, 20:20
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Er det ikke litt pfallende at det frste AEH gjorde straks etter at TH dro p jobb var sende en SMS for gi beskjed om at hytteturen var avlyst, mens TH skal ha forklart i avhr at det var avtalt at han skulle ringe til AEH fra jobb for planlegge og snakke om hytteturen. TH skal ha brukt denne angivelige avtalen som begrunnelse for at han begynte ringe til AEHs mobiltelefon allerede i 10-tiden.
Jo, det er merkelig. Kanskje TH lyver. Eller kanskje AE hadde bestemt seg for droppe bli med, men ikke kommunisert det videre til TH enn.
Citera
2020-06-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Her: https://podtail.com/no/podcast/vg-kr...-til-politiet/
Kanske exsvgern har lmnat mer detaljerad redogrelse till polisen?
Som du skrev s framkom bara "diffus" antydning; egentligen ingenting p podden, mer n att han hade ngot att bertta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in