2020-07-08, 19:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Er det alt du greier? Det er ingen som hittil har greid motbevise hypotesen med annet enn uvirkelig, absurd osv.

Ser du fortsatt tror (tvilsomt) p rmningshistorien din.

Kan du f.eks forklare 1006/07 - 1113/14 - 1314/16 - 1118 - 1318 hvis ikke TH er involvert??
Jeg prver finne ut angende relasjonene innen familien
Hvem var aktivt troende, hvem er mest knyttet til hverandre, osv

Noe som burde vre interessant uansett hvilken teori man har mest tro p
En mte belyse saken nrmere
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-08 kl. 19:26.
Citera
2020-07-08, 19:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvem var aktivt roende, hvem er mest knyttet til hverandre, osv

Dessverre tror jeg oppvekst, manipulasjon og Mammon spiller strre rolle enn personlig tro i denne sammenhengen.
Citera
2020-07-08, 19:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Ja, det er sant, det brer jo preg av planlegging. Kanskje de var med p det ene og det andre uten at de visste hva de var med p.
Det ville neppe TH risikert, han mtte forvisse seg om at alle var med, og inneforsttt med alle deler av planen. Det kan jo ogs tenkes han ble overtalt av barna til gjennomfre planen, at en av de/alle egentlig regisserte den.
Citera
2020-07-08, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvem var aktivt roende, hvem er mest knyttet til hverandre, osv

Jeg fler at det er en som str i spissen for uttalelser til media. En av dtrene. Men det kan ogs vre at TH bruker henne som sitt talerr. Vi har f.eks. nr politiet gikk ut i media og sa at de underskte en facebookgruppe som het "leiligheter til leie p Gjvik" og om denne kunne ha noe med forsvinningen gjre. Og da skal alle tra barna via Holden ha sagt "nei, gruppen har selvflgelig ikke noe med forsvinningen gjre".
I et annet tilfelle skal alle tre barna ha sagt at "TH har ikke drept mamma".
Det blir skrevet som at alle barna er enige, men fr mere en flelse av at det er en av dtrene som uttaler seg for alle tre, eller at TH har bedt henne vinkle det slik.
Ser liksom ikke for meg at Holden ringer rundt til alle barna og spr om "er du enig i det og det.."
Og s har vi det lange brevet da.
Citera
2020-07-08, 19:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, ikke rart det, for lite spormateriale kan ikke gi noe sikkert svart, men at det er blitt bekreftet at det tilhrte TH har jeg ikke sett noe sted.
Ok, jag trodde att det var bekrftat.

Det r besvrligt nr skribenter fr gissningar att lta som fakta. Jag har dessvrre bara lst en brkdel av vad som frmodligen finns publicerat i fallet. Ibland i stora fall hr p fb s har man lagt in lnksamlingar i trdstarten. Jag tycker att norska tidningar har varit s rriga att jag har haft svrt att hitta bra och lsvrda artiklar.
Citera
2020-07-08, 19:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Det som ogs er verdt merke seg, er at all kommunikasjon mellom alle involverte fr, under og etter drapet er plausibel fordi de tilhrer samme familie. De visste de ble overvket, kunne og kan fortsatt mtes p sikre steder uten vekke mistanke.
Citera
2020-07-08, 19:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det har du helt rett i. Det blir David mot Goliat, og David har ingen sjanse. Ikke en gang advokatene kan redde disse fra ilden n, prest eller ikke prest.

Tack. Man brukar frvisso leta efter liknelser till man hittar en som passar. AE var kanske David hr. Polisen r restarmn som omgrupperat fr att kunna mta hotet efter frtjnst. Eller, lagen och rttfrdigheten som krver svar och bokslut. Men vad gller styrkefrhllanden r liknelsen inte s dum. Numera. Det r alla mot en.
Citera
2020-07-08, 19:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Man brukar frvisso leta efter liknelser till man hittar en som passar. AE var kanske David hr. Polisen r restarmn som omgrupperat fr att kunna mta hotet efter frtjnst. Eller, lagen och rttfrdigheten som krver svar och bokslut. Men vad gller styrkefrhllanden r liknelsen inte s dum. Numera. Det r alla mot en.
Ja, vi kan bare ane hvilken situasjon AE var i, heldigvis trolig uvitende om hva skulle bli hennes skjebne, hun hadde ingen sjanse denne stakkars mammaen.
Citera
2020-07-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
For alle som trenger koble av med andre saker man blir helt gal av kan jeg anbefale serien 'Ulste mysterier' p Netflix. Jeg har sett tre episoder, spesielt den tredje om en fransk sak er helt sjuk med tanke p hva folk kan f seg til gjre. For si det slik: Ingen scenarioer er utenkelige egentlig. Alt er faktisk mulig. Store tragedier skjer og folk er faktisk helt sprengt i klen rundt omkring. God natt!

er det fryktens hus?
Citera
2020-07-08, 19:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
er det fryktens hus?
Slo*raveien 4 er i alle fall skrekkens hus...
Citera
2020-07-08, 19:37
Bannlyst
Citat:
Det ville neppe TH risikert, han mtte forvisse seg om at alle var med, og inneforsttt med alle deler av planen. Det kan jo ogs tenkes han ble overtalt av barna til gjennomfre planen, at en av de/alle egentlig regisserte den.

Ja, det er sant, det er jo en risiko med satse p det ene og det andre.
Undrer p hvilket motiv barna evt skulle ha ved drepe henne. Skilsmisse, TH-Eiendom opplst, barna fr ingen arv?
Citera
2020-07-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Dette sitatet leste jeg i januar 2019 (det ble tatt opp i trden da).
Det str ingenting i det siterte om at feltprest HH1 brer vpen.

Ingenting.
"Jeg var s heldig at jeg fikk observere og lre av fem feltprester som var fordelt p de to leirene, og de delte villig av sine erfaringer om de etiske problemstillingene de stod i som feltprester. Et av sprsmlene jeg stilte var om de hadde vpen. Det hadde alle sammen"
Herefter kommer citaterne fra de 5 feltprster.
https://www.duo.uio.no/bitstream/han...=2&isAllowed=y
Det m du tolke som du vil.

Edit: Om det er feltprster eller soldater, s mener jeg ikke det siger noget om at man skulle vre mulig drabs- eller voldsmand fordi man brer vben i krig.
Senast redigerad av colli 2020-07-08 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in