2020-07-12, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg er ute etter din pstand.

Min pstand er at sannsynligheten for at hele familien har bestemt seg for kverke mamma er vanskelig for meg se. At TEH og VE har vrt med p opprydding/alibi etter et konedrap i raseri/fylla er jeg derimot pen for.

Hva tror du har skjedd da?
Citera
2020-07-12, 18:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Fra Nettavisen :
"- Barna har sett hvordan foreldrene har stttet hverandre, og de rundt, gjennom et langt livslp. De har sammen skapt et harmonisk og pent hjem for seg og sine til alle tider. Derfor er det helt uforstelig for dem at politiet har funnet det riktig sikte deres far, som overhodet ikke har noe motiv for skulle skade sin kone, som han nrmest er helt avhengig av, og som er selveste hjertet i familien. "
og :
"Personer nr Tom Hagen forteller til Nettavisen at han har hatt det svrt tungt i tiden etter at han ble sluppet fri fra varetektsfengsling, ti dager etter at han ble pgrepet i slutten av april.
De samme personene opplyser til Nettavisen at de i perioder har fryktet for Tom Hagens helse. Det er ogs svrt belastende for ham ikke f flytte tilbake i sitt eget hjem p grunn av stedsunderskelser. Politiet mener fortsatt at Hagen-boligen er sted for drap."

Disse to utklippene er klart tatt litt ut av samenheng men samtidlig virker det som to forsjelige vrdener..
"TH er nrmest helt avhengig av AEH som som er selveste hjertet i familien"
men 10 dager i varetekt hvar det som merkes p han, ikke 20 mneder uten AEH, det ikke kunne bo i huset som de aller fleste er enige om at er et sted ogs TH det er vrst av alt...
hvet jeg setter det p spissen her...

Barna klager p manglende info fra politiet, fr info igjennom media etter lekasjer fra politiet sier de, men samtidlig nekter dem samarbeide med politiet, ikke en gang tilby politiet at alle 3 ssknene og advokat kan mte politiet for samtaler, eller andre forslag for komme mere inn i en diskusjon rundt egne meninger og politiets teorier...
ikke att jeg hvet om politiet hadde godtatt noen snne tilbud i denne saken, men hadde barna tilbudt noe tilsvarende og ftt avslag s hadde det minimum blitt en nyhet p tv2.no i lpet av 48 timer...

https://www.nettavisen.no/nyheter/ha...423992524.html

Sammenstillingen din er interessant. Samtidig m man nesten ta forbehold om at det
kanskje ikke er alt som kommer til overflaten i saken, og at folk har ulike mter
reagere p - bde nr det gjelder tap av nrstende familiemedlemmer, og det bli
siktet, pgrepet og fengslet i en slik sak.

Det er lett spekulere p bakgrunn av at TH fremstr som en "lukket bok". Vi vet jo
strengt tatt lite om hvordan hans privatliv fortoner seg, og det lille vi fr vite, er
for det meste annen- og tredjehndsopplysninger fra folk i kretsen rundt.

Det kan jo ogs tenkes at ikke alle i nr familie er s samstemte som vi fr inntrykk av.
Vi har jo s langt kun brevet og uttalelsene fra HHB2 basere inntrykket p.

Hvis en av barna f.eks. sitter p opplysninger som taler mot TH, vil det kanskje
ta tid fr dette kommer frem.

Det er ogs et poeng som gjr at jeg ikke fester srlig lit til iden om at
dette er et drap begtt av en samstemt familie (slik f.eks. slettsnoken skisserer det).
Og hvis det skulle vre tilfelle, at de er med p det alle sammen, da tror jeg en
av dem kommer til sprekke p et tidspunkt.
Citera
2020-07-12, 19:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sammenstillingen din er interessant. Samtidig m man nesten ta forbehold om at det
kanskje ikke er alt som kommer til overflaten i saken, og at folk har ulike mter
reagere p - bde nr det gjelder tap av nrstende familiemedlemmer, og det bli
siktet, pgrepet og fengslet i en slik sak.

Det er lett spekulere p bakgrunn av at TH fremstr som en "lukket bok". Vi vet jo
strengt tatt lite om hvordan hans privatliv fortoner seg, og det lille vi fr vite, er
for det meste annen- og tredjehndsopplysninger fra folk i kretsen rundt.

Det kan jo ogs tenkes at ikke alle i nr familie er s samstemte som vi fr inntrykk av.
Vi har jo s langt kun brevet og uttalelsene fra HHB2 basere inntrykket p.

Hvis en av barna f.eks. sitter p opplysninger som taler mot TH, vil det kanskje
ta tid fr dette kommer frem.

Det er ogs et poeng som gjr at jeg ikke fester srlig lit til iden om at
dette er et drap begtt av en samstemt familie (slik f.eks. slettsnoken skisserer det).
Og hvis det skulle vre tilfelle, at de er med p det alle sammen, da tror jeg en
av dem kommer til sprekke p et tidspunkt.

Nei, det er jo sant at det er HHB2 og advokaten som vi har hrt fra i media...
hvordan TH er privat og hvorfor han eventuelt oppfrer seg som han gjr er jo noe som kommer fra media
Att dette ser ut som en familie som beskytter hvrandre er jo en ting, men at TH og barna har drept AEH sammen tviler jeg p, tror mest at det er TH som kan ha hatt litt hjelp av en person til frakt/alibi eller tilsvarende og att noen kan ha blitt "lurt" med uten vite om hele planen (RU kansje)
Citera
2020-07-12, 19:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
tror mest at det er TH som kan ha hatt litt hjelp av en person til frakt/alibi eller tilsvarende og att noen kan ha blitt "lurt" med uten vite om hele planen (RU kansje)

Ja, det er noe i den retningen jeg ogs tenker.
Sannsynligvis maks 2 GM, pluss kanskje RU som
er frt bak lyset. Har hrt lite om sistnevnte i media
etter lslatelsen.
Citera
2020-07-12, 19:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, det er noe i den retningen jeg ogs tenker.
Sannsynligvis maks 2 GM, pluss kanskje RU som
er frt bak lyset. Har hrt lite om sistnevnte i media
etter lslatelsen.
ja eneste jeg husker etter lslatelsen fra media er at RU har hvrt i flere avhr, ikke om det har kommet fram noe nytt.
n virker det nesten som alibiet til TH for arbeidsdagen blir mere usikkert med tiden, hvrtfall mere usikkert en i starten og SH er veldig klar p at TH har alibi hele arbeidsdagen, s blir ikke overasket om alibiet snart er film av th`s bil kjrer inn,pad og tlf er i bruk og bilen blir filma mens den drar hjem..
Citera
2020-07-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja kan virke som alibiet hans p jobb er videoovervkning - "bilen hans ble fanget opp" og eventuelt vitner p jobben.
Om han pleide legge igjen telefonen p jobben "i alle r" kan sikkert vre interessant finne ut av
Kan jo gi en indikasjon p nr planleggingen av denne jobben startet.
F eks har han kanskje rekognosert i mange omrder, og han har tidlig skjnt at ingen m f vite hva han har gjort p disse stedene og hvorfor han har vrt der. Kan hende han ikke har vrt p kontoret 24/7 de siste rene, som milliardr stempler man jo ikke inn nr man starter p jobb, men kan styre dagen akkurat som man selv vil.
Citera
2020-07-12, 20:09
Medlem
Citat:
er nok en blanding, har dysleksi s er ikke god p rettskriving, men det gr nok altfor fort i svingene ogs..
Men kan lese gjennom alt jeg skriver et par ganger fr jeg poster fremover er det noe som er uforstelig er det bare sprre

La ikke dysleksien hindre deg fra skrive! I alle forum er det noen som m kommentere andres rettskriving. Det skal godt gjres ikke f med seg hva du skriver!
Citera
2020-07-12, 20:51
Medlem
Legokatts avatar
Jeg skal forske drfte video-alibiet til TH p jobb:

Vi vet flgende:

Klipp VG:
"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjrende inn p Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjrende bevis i drapssaken mot ham n.

Etter det VG fr opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjrer bilen, er han ikke til stede i Sl*raveien da den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted"

Dette kan tolkes som politiet mener den kriminelle handlingen finner sted ikke lenge etter siste kjente livstegn til AEH kl 09.16. Vi vet at TH ankommer Futurum i tidsrommet 09.10 - 09.15.

Kan i s fall virke som tidspunkt for videoovervkings-video av TH er planlagt s nrt selve handlingen som mulig.

Jeg har tiltro til at selve overvkingsvideo er korrekt (ikke noe kluss med selve opptaket eller tidspunkt)

Men kan man vre 100% sikker p at det var den virkelige TH som satt i den bilen?
Hele saken brer preg av "trick" og det lure politiet.

Hva om en medhjelper har kledd seg ut som TH med samme klr, parykk og kanskje sminke?
Personen har kjrt TH's bil forbi dette kameraet slik at det er vanskelig se helt detaljert at det er selve TH som sitter i bilen? Man ser kun hovedtrekkene som klr og hret

Kanskje det ikke var TH's daglige rutine dra p jobben og hilse p alle kollegaer nr han ankom - men kun dra p kontoret gjennom en passasje der han ikke ble sett av kollegaer? Det var aldri noen som forstyrret han p kontoret?

At han ankommer jobben litt sent den dagen kan i s fall vre for vre sikker p at "dobbeltgjenger" ikke skal mte kollegaer rett utenfor bilen.

Kanskje bilen ble parkert slik at det var enkelt for dobbeltgjenger dra rett p kontoret uten vekke mistanke ved ankomst Futurum?

Kan det vre dette politiet mener - at det ikke er TH som sitter i den bilen?

Eller blir det for risikabelt med en dobbeltgjenger?

Spekulasjon - hvem vet
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-12 kl. 21:21.
Citera
2020-07-12, 20:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Bilen 0856 m etter min mening ha sluppet av en passasjer som hrte til huset, muligens for hjelpe TH med nytralisere AE, kanskje lokke henne opp i 2. etasje, avlede oppmerksomhet etc. slik at planen om drap kl. 09 kunne fullbyrdes.

Hadde det vrt en fremmed, ikke nr AE, ville det trolig dratt ut p tiden, og hun kunne bli redd, gjre motstand, kanskje rukket varsle osv.

Dersom bilen hadde plukket opp noen fra huset, ville AE trolig nevnt for MB at NN var hjemme, ved siden av TH, eller de kunne risikere at hun sa noe snt.

Grunnen til at jeg tror det var noen som var kjent i huset og familien, er at alt virker ha gtt smoothe, helt til AE ble drept kl 09.

Det ble mer sl enn forventet, men det skyldes at kvelning kan forlpe seg ulikt.
Citera
2020-07-12, 21:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
La ikke dysleksien hindre deg fra skrive! I alle forum er det noen som m kommentere andres rettskriving. Det skal godt gjres ikke f med seg hva du skriver!
Takk for det, takker resten ogs, ingen nevnt ingen glemt, men n er det s ot at jeg vill bare si att sitter det noen flger med som ikke vill skrive p grunn av dysleksi eller andre problemer s bare hopp i det skriv litt, ingen fare her skrive litt feil, er meningene som er viktigst
Citera
2020-07-12, 21:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg skal forske drfte video-alibiet til TH p jobb:

Vi vet flgende:

Klipp VG:
"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjrende inn p Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjrende bevis i drapssaken mot ham n.

Etter det VG fr opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjrer bilen, er han ikke til stede i Sl*raveien da den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted"

Dette kan tolkes som politiet mener den kriminelle handlingen finner sted ikke lenge etter siste kjente livstegn til AEH kl 09.16. Vi vet at TH ankommer Futurum i tidsrommet 09.10 - 09.15.

Kan i s fall virke som tidspunkt for videoovervkings-video av TH er planlagt s nrt selve handlingen som mulig.

Jeg har tiltro til at selve overvkingsvideo er korrekt (ikke noe kluss med selve opptaket eller tidspunkt)

Men kan man vre 100% sikker p at det var den virkelige TH som satt i den bilen?
Hele saken brer preg av "trick" og det lure politiet.

Hva om en medhjelper har kledd seg ut som TH med samme klr, parykk og kanskje sminke?
Personen har kjrt TH's bil forbi dette kameraet slik at det er vanskelig se helt detaljert at det er selve TH som sitter i bilen? Man ser kun hovedtrekkene som klr og hret

Kanskje det ikke var TH's daglige rutine dra p jobben og hilse p alle kollegaer nr han ankom - men kun dra p kontoret gjennom en passasje der han ikke ble sett av kollegaer? Det var aldri noen som forstyrret han p kontoret?

At han ankommer jobben litt sent den dagen kan i s fall vre for vre sikker p at "dobbeltgjenger" ikke skal mte kollegaer rett utenfor bilen.

Kanskje bilen ble parkert slik at det var enkelt for dobbeltgjenger dra rett p kontoret uten vekke mistanke ved ankomst Futurum?

Kan det vre dette politiet mener - at det ikke er TH som sitter i den bilen?

Spekulasjon - hvem vet

Eller er det for risikabelt?

Ja hvem hvet..
kansje vi hvet om et r eller to..
men blir snart ikke overasket over noe..
men at RU og muligens flere er innleid/innlurt til gjre en jobb, muligens bare en fake jobb ogs, det er blitt mere sansynlig for meg siste mneden..
Er det bare bilen som en ser klart p filmen av TH sin annkomst til jobb s er ikke det et alibi som holder,
s har dem ikke noe mere en at han har utrykt bekjymring til en kolega over at AEH ikke svarte, logget seg inn p paden og brukt mobilen, s m jo den han utrykte bekjymring over AEH til hvre et veldig troverdig vitne med en utrolig god forklaring skall dette holde for hele dagen...
Men tror TH er typen til ta store risikoer om han har rette flelsen for resultatet, veldig store ogs..
Citera
2020-07-12, 21:47
Medlem
ny sak,linker ikke direkte, da jeg mislike sterkt redaktren Karianne Solbrkke som hadde sex med en islamist, og er en udugelig redaktr.

TOM HAGEN I NOTAT:
n bestilte, noen andre utfrte

hxxps://www.tv2.no/nyheter/11534580/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in