Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
Fra Nettavisen :
"- Barna har sett hvordan foreldrene har stttet hverandre, og de rundt, gjennom et langt livslp. De har sammen skapt et harmonisk og pent hjem for seg og sine til alle tider. Derfor er det helt uforstelig for dem at politiet har funnet det riktig sikte deres far, som overhodet ikke har noe motiv for skulle skade sin kone, som han nrmest er helt avhengig av, og som er selveste hjertet i familien. "
og :
"Personer nr Tom Hagen forteller til Nettavisen at han har hatt det svrt tungt i tiden etter at han ble sluppet fri fra varetektsfengsling, ti dager etter at han ble pgrepet i slutten av april.
De samme personene opplyser til Nettavisen at de i perioder har fryktet for Tom Hagens helse. Det er ogs svrt belastende for ham ikke f flytte tilbake i sitt eget hjem p grunn av stedsunderskelser. Politiet mener fortsatt at Hagen-boligen er sted for drap."
Disse to utklippene er klart tatt litt ut av samenheng men samtidlig virker det som to forsjelige vrdener..
"TH er nrmest helt avhengig av AEH som som er selveste hjertet i familien"
men 10 dager i varetekt hvar det som merkes p han, ikke 20 mneder uten AEH, det ikke kunne bo i huset som de aller fleste er enige om at er et sted ogs TH det er vrst av alt...
hvet jeg setter det p spissen her...
Barna klager p manglende info fra politiet, fr info igjennom media etter lekasjer fra politiet sier de, men samtidlig nekter dem samarbeide med politiet, ikke en gang tilby politiet at alle 3 ssknene og advokat kan mte politiet for samtaler, eller andre forslag for komme mere inn i en diskusjon rundt egne meninger og politiets teorier...
ikke att jeg hvet om politiet hadde godtatt noen snne tilbud i denne saken, men hadde barna tilbudt noe tilsvarende og ftt avslag s hadde det minimum blitt en nyhet p tv2.no i lpet av 48 timer...
https://www.nettavisen.no/nyheter/ha...423992524.html
Sammenstillingen din er interessant. Samtidig m man nesten ta forbehold om at det
kanskje ikke er alt som kommer til overflaten i saken, og at folk har ulike mter
reagere p - bde nr det gjelder tap av nrstende familiemedlemmer, og det bli
siktet, pgrepet og fengslet i en slik sak.
Det er lett spekulere p bakgrunn av at TH fremstr som en "lukket bok". Vi vet jo
strengt tatt lite om hvordan hans privatliv fortoner seg, og det lille vi fr vite, er
for det meste annen- og tredjehndsopplysninger fra folk i kretsen rundt.
Det kan jo ogs tenkes at ikke alle i nr familie er s samstemte som vi fr inntrykk av.
Vi har jo s langt kun brevet og uttalelsene fra HHB2 basere inntrykket p.
Hvis en av barna f.eks. sitter p opplysninger som taler mot TH, vil det kanskje
ta tid fr dette kommer frem.
Det er ogs et poeng som gjr at jeg ikke fester srlig lit til iden om at
dette er et drap begtt av en samstemt familie (slik f.eks. slettsnoken skisserer det).
Og hvis det skulle vre tilfelle, at de er med p det alle sammen, da tror jeg en
av dem kommer til sprekke p et tidspunkt.