2020-08-09, 19:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Omstendighetene svekker bevisverdien av begge vitneprovene.

TH var hjemme under hele angivelige samtalen mellom AEH og MB. Og at snnen trengte tre forklaringer for redegjre for innholdet i sin angivelig samtale med AEH.
Snn forklarer seg ogs sammenfallende med hva AEH sendte i SMS til datter. Deler av samtalen mellom snn og AEH dreide seg om at AEH skulle sitte barnevakt senere p dagen.

TH mtte ha sjekket hva som ble sendt i SMS fra AEH's telefon for gi beskjed til snn / TH sendte SMS'en selv og gav snnen beskjed

2. Det ble sendt SMS til datter fra AEH's telefon om at hytteturen var avlyst, hun kunne sitte barnevakt. TH forklarte i avhr at hytteturen ikke var avlyst. Dette gjr det usannsynlig at TH samarbeidet med snn og datter.
Citera
2020-08-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Snn forklarer seg ogs sammenfallende med hva AEH sendte i SMS til datter. Deler av samtalen mellom snn og AEH dreide seg om at AEH skulle sitte barnevakt senere p dagen.

TH mtte ha sjekket hva som ble sendt i SMS fra AEH's telefon for gi beskjed til snn / TH sendte SMS'en selv og gav snnen beskjed

2. Det ble sendt SMS til datter fra AEH's telefon om at hytteturen var avlyst, hun kunne sitte barnevakt. TH forklarte i avhr at hytteturen ikke var avlyst. Dette gjr det usannsynlig at TH samarbeidet med snn og datter.

I tredje avhr.

Ja, det er fiffig konstruert, i et forsk p styrke troverdigheten av telefonaktivitetene denne morgenen.

Men likefullt konstruert.

Jeg tror ikke p det. Du m gjerne tro hva du vil.
Citera
2020-08-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det var et avbrutt anrop til HHB1 kl 09:06, og en sms til HHB1 kl 09:10. Det betyr ikke at datter HHB1 kan bevitne at AEH var i live. Hvem som helst kan ha brukt AEHs telefon til ringe et avbrutt anrop og sende en sms.

Som du nevner selv, snnen mtte i tre avhr fr han greide forklare seg om hva oppringingen fra AEH handlet om. Samtalen varte i 90 sekunder, fra 09:14 til 09:16. Snnens vitneprov om at han snakket med moren, har politiet omtalt som siste sikre livsbevis, siste livstegn eller lignende.

De to vitnene som bekrefter at AEH var i live p morgenen forsvinningsdagen, er lnningsdamen MB som angivelig snakket med AEH 08:45 til 08:56, og s anropet til snnen 09:14 til 09:16.
Jeg er ikke overbevist om at det er aeh som opererer telefonen etter 08:56. De fremstr som alibisamtaler.
Citera
2020-08-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
ja. Jensen kommer ikke til klare dette srlig lenge tror jeg. Han er helt utsltt. Ettersom han mtte hevde sin uskyld fr dommen er rettskraftig, kunne han heller ikke startet soningen tidligere. 14 r jo alvorlig lenge sitte i fengsel.
Eldens jobb er ferdig og han kan satse p uskyldige th. Mulig p et tidspkt ske gjenopptagelse for uskyldige herr jensen. Alle eldens klienter er uskyldige.
Citera
2020-08-09, 20:42
Medlem
(09.08.2020) Dette er de nye underskelsene politiet skal gjre i huset.

Skoavtrykk og gulv er to av flere underskelser som skal gjres. I tillegg er det klart for ny krangel i retten.

Hittil har det vrt ukjent hva som konkret er rsaken til at politiet beslaglegger huset ut oktober mned.

Dette skal politiet underske
Nye opplysninger Nettavisen har ftt tilgang til viser at politiet skal gjre nye underskelser i huset. Det er blant annet:

Test av skoavtrykk.
Test av ulike typer vske.
Underskelser av gulv.

https://www.nettavisen.no/nyheter/an...424002378.html

Politiet skal i tillegg (iflge Nettavisen) gjre nye underskelser av telefonbevegelser av AEs telefon, i tillegg skal det utfres nye lydtester i Sloraveien 4.

Nettavisen skrev at personer med inngende kjennskap til etterforskningen opplyser ogs at det vil vre aktuelt for politiet ta beslag i huset ut ret og at rsaken til at TH ikke fr flytte tilbake er at de ikke nsker at han skal pvirke noen av forholdene der.

TH har i avhr har forklart at han ikke hrte at AEs telefon ringte da han selv ringte denne etter at han kom hjem fra jobb midt p dagen samme dag som hun forsvant. Dette mener politiet ikke er troverdig. Nettavisen fr opplyst at det er nye tilsvarende lydunderskelser som skal gjres denne gangen og at politiet nsker ha tilnrmet like forhold som i perioden for forsvinningen av AE.

Politiinspektr Gjermund Hanssen skrev i en mail at resultatet av underskelsene kan bidra til kaste lys over sprsmlet om hva som har hendt med AE

Mine sprsml:

-Hva kan det vre at de skal finne ut ved test av ulike typer vske?

"Nye tilsvarende lydunderskelser som skal gjres denne gangen og at politiet nsker ha tilnrmet like forhold som i perioden for forsvinningen av AE.",

- Kan det bety at de skal gjre lydunderskelsene p samme tid p ret (og p en dag med samme vr og freforhold) med tanke p bakgrunnssty m.m.? Skal de ogs ha en styende valp til stede under lydunderskelsene?

-Hvis mange gjenstander er flyttet ut fra huset, blir det vel ikke tilnrmet like forhold. Mbler, tekstiler (som bl.a. gardiner, gulvtepper, duker, og ytterty som henger p en stumtjener el.l. i yttergang) m.m. har stor innvirkning p hvor mye lyder dempes. Men om noe er fjernet fra huset, tenker de kanskje sette de tingene p plass igjen i huset fr lydunderskelsene?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-09 kl. 21:27.
Citera
2020-08-09, 21:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hestejenta, hun fra Lier tror jeg ikke er med, og jeg tror det er grunnen til at hun er nevnt i trusselbrevet.
Jeg tror det er motsatt, at hestejenta ble nevnt fordi hun skrev brevet og ofret seg selv. Det er lite trolig at de andre gikk bak ryggen hennes.

Jeg ser dessuten likheter mellom trusselbrev og klageskriv: Aggressivitet, kritikk og fordumming av politiet, kynisme, sterkt pengefokus, kjennskap til krypto, objektifisering av AE (kallenavn og ta ned risiko), korte setninger og langt forklarende brev.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Vi vet ikke hvem som var der. Spor etter TH var det visst ikke. Jeg bare poengterer at det er to av barna, og de to alene, som kan bevitne at AEH var i live mens bilen til TH ble fanget opp p jobb. I tillegg gikk det hele 3 avhr fr snnen husket noe av innholdet i sin siste samtale med sin avdde mor.
Det kan ikke ignoreres!
Jeg tror hestejenta kan vre den som gjorde grovarbeidet i S4 etter at TH hadde gjort mkkajobben med drepe familiens ingenting og tatt ned risikoen.
Citera
2020-08-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ikke n lengre med tidligere var psykopati en diagnose:
https://psykologtidsskriftet.no/faga...pati-behandles
Legg merke til at Iditarod skrev fikk (alts at dette er noe som sannsynligvis ikke skjedde i gr).
"Ikke n lengre men tidligere var psykopati en diagnose:"

skulle det st i innlegget.
Citera
2020-08-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Legopus: hvorfor fortelle A, men ikke B her inne? nr skal vi f hre den? det m ha med familien gjre ettersom vi ikke vet hvem som ellers kan ha deltatt, vi vet jo ikke hvem futurum-mennene eller hettemannen er. Kanskje du er synsk? kanskje SH rder Hagens til f egen etterforsker som kan etterske sporene deres. Det har jo kommet over 100 tips. Vet noen om politiet prioriterer de eller kjrer de bare sin egen etterforskning? Gleder meg til sommerferien er over, for da kommer det kanskje flere podcaster. Det har jo kommet frem en del i lpet av sommerferien, og jeg er spent p de sporene folk forteller om. Hper Milli lager podcast igjen. VG har dekket saken svakt i sommerferien og jeg har ikke sett at de har vrt tidlig ute med nyheter slik de skryter av at de bruker ressurser p at journalister kun skal fokusere p denne saken, m jeg si det er rart. De har vel ikke 2 mnd. ferie ... Selvskryt er det sjeldent noe hold i.
Fetad: Jeg regner med at Legokatt har svrt gode grunner til ikke fortelle "B" her inne p nvrende tidspunkt.

Jeg er btw hverken Legokatt eller Legopus, og jeg vet ikke hvorfor du siterte meg her.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-09 kl. 21:53.
Citera
2020-08-09, 22:06
Medlem
Politiet mener ha mange forskjellige etterforskningsskritt igjen i Sloraveien.

z-z-z, jeg tror ikke du kan regne med f fullt innsyn i underskelsene politiet planlegger i S4.
"Blant flere sprsml som er stilt er om brudd p menneskerettighetenes artikkel 8 er krenket ved at Tom Hagen ikke fr rett til respekt for sitt eget hjem.
...
Det kan bekreftes at ansvarlig statsadvokat p overordnet niv, har vrt holdt orientert om politiets etterforskning. S langt har statsadvokaten ikke funnet grunn til intervenere i etterforskningen. Sprsml om uforholdsmessighet og forholdet til EMK art. 8 er en selvflgelig del av denne vurderingen. Beslag av Hagens hus er n brakt inn for retten for prving i medhold av straffeprosessloven. Statsadvokaten nsker derfor ikke kommentere/prosedere saken i media.

Ytterligere kommentarer vil ikke bli gitt."
Vi fr se hva retten kommer frem til da.

Kilde: Nettavisen 09. august 2020
Citera
2020-08-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Ift dette med mangel p fotspor fra TH...... det stod i en VG-artikkel at det var funnet THs DNA p sandaler tilhrende AEH. Jeg ser ikke helt hvorfor han logisk skulle brukt hennes sandaler, men en eller annen betydning har politiet vektlagt denne detaljen. Ev. var det kanskje sandalene hun brukte 31.okt/pleide bruke og at politiet tror TH har avsatt DNA p de da han tok de av henne etter udden.......

Jeg tror at du har rett i at det m ha en spesiell betydning at politiet har vektlagt denne detaljen. Det kan hende at politiet synes at det var uvanlig og at de synes at det er mistenkelig at THs DNA var p AEs sandaler. Hva DNA-et var (om det var blod, hud eller noe annet) og hvordan det kan ha havnet p AEs sandaler hadde vrt interessant vite.

Politiet har ogs funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p drkarmen til ytterdren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham p sandaler tilhrende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset.
https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html
Citera
2020-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(09.08.2020) Dette er de nye underskelsene politiet skal gjre i huset.

Skoavtrykk og gulv er to av flere underskelser som skal gjres. I tillegg er det klart for ny krangel i retten.

Hittil har det vrt ukjent hva som konkret er rsaken til at politiet beslaglegger huset ut oktober mned.

Dette skal politiet underske
Nye opplysninger Nettavisen har ftt tilgang til viser at politiet skal gjre nye underskelser i huset. Det er blant annet:

Test av skoavtrykk.
Test av ulike typer vske.
Underskelser av gulv.

Politiet skal i tillegg (iflge Nettavisen) gjre nye underskelser av telefonbevegelser av AEs telefon, i tillegg skal det utfres nye lydtester i Sloraveien 4.

Nettavisen skrev at personer med inngende kjennskap til etterforskningen opplyser ogs at det vil vre aktuelt for politiet ta beslag i huset ut ret og at rsaken til at TH ikke fr flytte tilbake er at de ikke nsker at han skal pvirke noen av forholdene der.

TH har i avhr har forklart at han ikke hrte at AEs telefon ringte da han selv ringte denne etter at han kom hjem fra jobb midt p dagen samme dag som hun forsvant. Dette mener politiet ikke er troverdig. Nettavisen fr opplyst at det er nye tilsvarende lydunderskelser som skal gjres denne gangen og at politiet nsker ha tilnrmet like forhold som i perioden for forsvinningen av AE.

Politiinspektr Gjermund Hanssen skrev i en mail at resultatet av underskelsene kan bidra til kaste lys over sprsmlet om hva som har hendt med AE

Mine sprsml:

-Hva kan det vre at de skal finne ut ved test av ulike typer vske?

"Nye tilsvarende lydunderskelser som skal gjres denne gangen og at politiet nsker ha tilnrmet like forhold som i perioden for forsvinningen av AE.",

- Kan det bety at de skal gjre lydunderskelsene p samme tid p ret (og p en dag med samme vr og freforhold) med tanke p bakgrunnssty m.m.? Skal de ogs ha en styende valp til stede under lydunderskelsene?

-Hvis mange gjenstander er flyttet ut fra huset, blir det vel ikke tilnrmet like forhold. Mbler, tekstiler (som bl.a. gardiner, gulvtepper, duker, og ytterty som henger p en stumtjener el.l. i yttergang) m.m. har stor innvirkning p hvor mye lyder dempes. Men om noe er fjernet fra huset, tenker de kanskje sette de tingene p plass igjen i huset fr lydunderskelsene?

Politiet, som ikke greier oppklare denne saken, viser n veldig tydelig hvorfor denne saken str i stampe.

Politiet etterforsker nemlig ikke.

De holder i stedet p med forberede seg til de skal i en rettsak med stort sett de samme indisiene som sist.

Siden lagmannsretten sist sa at indisierekken de hadde brukt et r p lage ikke holdt, skal de n holde p frem til jul med stort sett akkurat det samme som de gjorde i fjor.

Lydmannen til Vamp skal inn igjen, slik at de kan vinne over SH som sikkert latterliggjorde lydargumentet deres sist.

I tillegg skal de g rundt med THs sko for bevise at TH ikke gikk rundt i sitt eget hus med ..

Det hele er alts s detektivklubbaktig og smlig at jeg tenker at denne gjengen har Poirot som helt.

Det som ogs blir tydelig er at hvis TH er uskyldig, s blir ikke denne saken oppklart med det frste.

J
Citera
2020-08-09, 22:14
Medlem
Politiet vil gjre underskelser med vsker. Noen med kjennskap til huset har sagt at det er fliser p gulvet i hele frste. S da ender trappen fra andre p flisegulv. Der m hun ha sltt seg og gjerne bldd. Vske trenger vel ned i fugene. Blod trenger ned. Blod kan ikke tidfestes. Men kan sikkert sees om en fjerner fliser og studerer mengde. Er det mer blod enn normalt, hvor langt det har trengt ned i fuger.

Det kan si om det bare er sm bloddrper fra tid om annen. Eller en blodpl som renner nedover til tross for at blodet vaskes og gulver fremstr som bare litt tilgriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in