2020-08-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hypotese

(Hypotese*er en gjetning, antagelse eller forklaring som synes rimelig ut fra foreliggende kunnskap)

En GM med hevnmotiv som kjenner TH, familien og AEH's situasjon legger en plan mot hele familien. En "kidnapingsplan". GM manipulerer AEH til bli med p dette / hevne seg p sin ektemann. De faker et drapssted. Men GM "gr bak ryggen" til AEH og stager i tillegg et kidnappingsscenario. GM er hettemannen som gr tilbake til S4 for legge igjen trusselbrev/strips. AEH blir drept et annet sted / hjemme hos GM / holdt fanget en periode.

Type manipulasjon benyttet av GM for f AEH med p dette - den sterkeste kraften - kjrlighet. AEH var lei av livet hun levde. Hun var 67 r. Kjrlighet til GM, lav rang i familien, samt sterke hevntanker overfor sin ektemann overskygget fornuft. Hun ble manipulert.

Med tanke p hva historien om familien / AEH / kallenavn / osv kan fortelle i virkeligheten nsker ikke TH m/familie belyse saken nrmere selv om de har en formening om hva som skjedde. TH skjnner at plottet er vanntett, samt at han ser muligheten til slippe straff uten forklare alle "hemmeligheter" om familien til politiet. TH vil skne familien sin og kun g for frifinnelse, ikke bidra til lse saken fult ut.

Hvordan kunne GM komme p et slikt plott, samt vite hvordan stage et drapssted? - Filmen Gone Girl.

Etter oppskrift fra Gone Girl ble indisier plantet for mistenkeliggjre TH. Politiet og media gikk i en felle slik Gone Girl forklarer de vil gjre i et slikt plott. Filmen viser ogs at plottet var laget for ramme TH med familie. Motivet var ikke i hovedsak penger. Amatrmessig krypto-opplegg, samt lite kommunikasjon i ettertid viser at dette var pri 2 med plottet / villedning.

I et slikt plott ble TH/AEH/familien/politi/media lurt trill rundt.

nsker ikke spekulere i hvem GM er. Det blir opp til politiet finne ut av hvis dette skjedde.

Alle brikker / informasjon fra media / telefonsamtaler / familiens historie / hendelser i forkant / etterspill / seneste informasjon om hva politiet undersker stemmer med et slikt scenario.

Se filmen GONE GIRL - mye i Hagen-saken er s og si kopi av denne filmen

Grunnen til at jeg sendte hypotese og informasjon om filmen til politiet var med tanke p at hvis de ikke hadde tenkt p dette, samt at AEH ble holdt fanget av en potensiell GM - ikke drept enda, s var det min plikt si ifra om denne muligheten. Med tanke p hvor lang tid det har tatt, hettemann/trusselbrev, samt ingen livsbevis tyder dessverre p at AEH ble drept.

Har sett denne filmen, men tror ikke at dette er tilfelle. Jeg tror ikke AEH er/var s psyko eller gal at hun hadde kommet p dette.
Citera
2020-08-27, 16:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
The plot thickens...

Flere familiehemmeligheter som ligger begravd forstr jeg, bokstavelig talt...

AEH omtales som den tredje drepte i denne familien p 25 r, hvor de to foregende ble konkludert som henholdvsis selvmord og naturlige rsaker.

Mon tro om TH er kjent med dette og derfor tror det er lett komme unna med drap.

Hvilke saker tenker du p?
Hvis du tenker p den gamle mannen p AEH sin side som tok selvmord (vil ikke vre mer spesifikk), tror jeg nok at du helt kan utelukke TH som involvert. Dette var en person som ikke taklet helseproblemer han fikk da han ble gammel, og avsluttet det hele selv.
Citera
2020-08-27, 16:45
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Har sett denne filmen, men tror ikke at dette er tilfelle. Jeg tror ikke AEH er/var s psyko eller gal at hun hadde kommet p dette.
Tror heller ikke AEH var psyko eller kom p dette
Hypotesen sier at GM kom p dette
Citera
2020-08-27, 16:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvilke saker tenker du p?
Hvis du tenker p den gamle mannen p AEH sin side som tok selvmord (vil ikke vre mer spesifikk), tror jeg nok at du helt kan utelukke TH som involvert. Dette var en person som ikke taklet helseproblemer han fikk da han ble gammel, og avsluttet det hele selv.

Jeg tenker ikke p noen siden jeg ikke kjenner familien, jeg kommenterer utvekslingen p Jodel som det ble linket til.

Jeg mente selvflgelig heller ikke at TH skulle ha noe med disse ddsfallene gjre.
Citera
2020-08-27, 20:08
Medlem
Dette p Jodel kan jo ikke stemme. Det str at han fraktet henne bort p en slags sykkel noen dager etterp, men han ble jo fraktet til hotell av Politiet med n gang. Hvordan skulle han kommet seg usett avgrde for gjennomfre dette?
Citera
2020-08-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
Ja det er et godt poeng.

Da kan man spekulere i om disse 10 millionene var avtalt "bonus" for oppdrag utfrt ut ifra visse kriterier selv om det for TH sin del ikke gikk etter planen da han feilberegnet politiet.

Alternativet er at det var utpressing s de ikke skulle avslre noe ufordelaktig.

En siste mulighet er sklart den mest omtalte hvor TH kun betalte til seg selv og pengene n ligger en plass i limbo uten at han fr brukt dem p en god stund.
Jeg likte uttrykket penger i limbo
Mener jeg har lest at det er mulig flytte disse pengene samtidig med andre belp/transaksjoner, og at pengene kan tas ut, uten bli sporet. Sikkert andre som kan mer om det (vet ikke hvor jeg leste det).
Citera
2020-08-27, 21:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Dette p Jodel kan jo ikke stemme. Det str at han fraktet henne bort p en slags sykkel noen dager etterp, men han ble jo fraktet til hotell av Politiet med n gang. Hvordan skulle han kommet seg usett avgrde for gjennomfre dette?

Vet du hvor lenge de var p hotellet fr de fikk dra tilbake til huset til datteren? Han bodde visst der i tiden etter forsvinningen, fr han fikk flytte hjem igjen i desember.

Yngste datter fikk "bare" politibeskyttelse hjemme i sin egen hjemkommune.

Men det med bortfraktning i sykkelvogn hres ganske skt ut, ja.
Citera
2020-08-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg likte uttrykket penger i limbo
Mener jeg har lest at det er mulig flytte disse pengene samtidig med andre belp/transaksjoner, og at pengene kan tas ut, uten bli sporet. Sikkert andre som kan mer om det (vet ikke hvor jeg leste det).

Ja det er fullt mulig f pengene ut igjen selv om alle verdens etterforskere "ser p".

Usikkerheten ligger heller i hvem som fysisk gjr dette da denne personen kan vre under overvkning.
Tror ikke TH hvis han er bakmann gjr det lurt i ta ut disse pengene n for si det slik.

Rent teknisk kan personen som kontrollerer Monero kontoen helt anonymt overfre belpet til en annen Monero konto s er alle spor borte. Senere kan hen overfre mindre belp over i for eks BTC og videre til dollar uten at noen kan knytte disse til oprinnelig Monero konto.
Citera
2020-08-27, 21:11
Medlem
Citat:
Vet du hvor lenge de var p hotellet fr de fikk dra tilbake til huset til datteren? Han bodde visst der i tiden etter forsvinningen, fr han fikk flytte hjem igjen i desember.

Yngste datter fikk "bare" politibeskyttelse hjemme i sin egen hjemkommune.

Men det med bortfraktning i sykkelvogn hres ganske skt ut, ja.

Uthevet: Nei, jeg kan ikke huske ha lest hvor lenge de ble boende p hotellet fr de flyttet hjem til datteren.
Citera
2020-08-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Uthevet: Nei, jeg kan ikke huske ha lest hvor lenge de ble boende p hotellet fr de flyttet hjem til datteren.

Jeg mener ha lest at TH bodde p hotell under beskyttelse av politiets spesialgruppe for krise- og gisselsituasjoner hele perioden, seks uker, frem til han fikk flytte inn i S4 i midten av desember 2018. Men jeg har ingen link.

N m vi hpe at politiets rekonstruksjoner i S4 gir noen endelige svar, og at det kun er sprsml om tid fr det blir tatt ut tiltale mot TH.

Dette flaue og pinlige skuespilleriet har vart alt for lenge allerede.
Citera
2020-08-27, 22:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg mener ha lest at TH bodde p hotell under beskyttelse av politiets spesialgruppe for krise- og gisselsituasjoner hele perioden, seks uker, frem til han fikk flytte inn i S4 i midten av desember 2018. Men jeg har ingen link.

N m vi hpe at politiets rekonstruksjoner i S4 gir noen endelige svar, og at det kun er sprsml om tid fr det blir tatt ut tiltale mot TH.

Dette flaue og pinlige skuespilleriet har vart alt for lenge allerede.

Nr var det han bodde hos datteren da? Blander jeg dette sammen med tiden etter lslatelsen i r?

Edit: Jeg har ogs ftt inntrykk av at det at TH bodde hos dem etter forsvinningen var en medvirkende faktor til at hennes mann stakk hjem til Australia, utover hva ellers han vet om familien og familiedynamikken i denne tiden.

Og han stakk jo i FJOR sommer.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-27 kl. 22:26.
Citera
2020-08-27, 22:30
Medlem
Citat:
Nr var det han bodde hos datteren da? Blander jeg dette sammen med tiden etter lslatelsen i r?

Edit: Jeg har ogs ftt inntrykk av at det at TH bodde hos dem etter forsvinningen var en medvirkende faktor til at hennes mann stakk hjem til Australia, utover hva ellers han vet om familien og familiedynamikken i denne tiden.

Og han stakk jo i FJOR sommer.

Jeg trodde at han bodde hos datteren mens stedsgranskerne holdt p i S4, i perioden nov til midten av des 2018.

Men s leste jeg ett eller annet sted at han bodde p hotell i de omtrent seks ukene stedsgranskerne holdt p i frste omgang.

Hva som er sant vet jeg ikke. Jeg vet ikke om det har s stor betydning heller, om han bodde her eller der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in