2020-09-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Interessant. De vet nok hyden ja og har nok ganske presis informasjon om dette.
S kan man spekulere hvorfor de later som noe annet. Det kan jo ogs si noe.

Videoopptakene viser forvrig en avslrende detalj p hettemannen i lpet av ruten han gr.
Hva er den avslrende detaljen som du tenker p?
Citera
2020-09-22, 19:35
Medlem
Citat:

Videoopptakene viser forvrig en avslrende detalj p hettemannen i lpet av ruten han gr.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva er den avslrende detaljen som du tenker p?

Det lurte jeg ogs p.

Jeg lurer ogs p hvordan noen kan se sprox sko p de overvkningsbildene.

Han som kommer ut fra kjpesenteret har sikkert blitt fanget opp av kamera inne i senteret, hvor det er bedre bilder.

Jeg synes forvrig ikke det er mistenkelig med lue og hette, ikke engang en buff p en sur og sluddfull oktober/november dag.
Srlig ikke om man er p en trimme tur.

Jeg er ikke lokalkjent, og ser det ikke godt for meg, men det er vel temmelig vanlig legge trimmeturen rundt et vann? At man gr der uten ha et spesielt rend? At man gr runder, i stedet for g frem og tilbake? Frem og tilbake turer pleier mer g opp p en haug/s/fjell fr man gr ned igjen.

Var det ikke det denne personen gjorde? Gikk rundt vannet?

Men det er jo mistenkelig, jeg antar vedkommende bare gikk den runden den dagen, og har heller ikke meldt seg. Slik som gr runder, pleier kanskje gjre det daglig, eller noen ganger per uke.
Citera
2020-09-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z.
Takk for svar
Jeg har rapportert det n s fr jeg hpe at det ordner seg.

Det er tydeligvis noen som prver skape problemer for deg. Dette er et veldig bevisst valg!
Citera
2020-09-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det lurte jeg ogs p.

Jeg lurer ogs p hvordan noen kan se sprox sko p de overvkningsbildene.

Han som kommer ut fra kjpesenteret har sikkert blitt fanget opp av kamera inne i senteret, hvor det er bedre bilder.

Jeg synes forvrig ikke det er mistenkelig med lue og hette, ikke engang en buff p en sur og sluddfull oktober/november dag.
Srlig ikke om man er p en trimme tur.

Jeg er ikke lokalkjent, og ser det ikke godt for meg, men det er vel temmelig vanlig legge trimmeturen rundt et vann? At man gr der uten ha et spesielt rend? At man gr runder, i stedet for g frem og tilbake? Frem og tilbake turer pleier mer g opp p en haug/s/fjell fr man gr ned igjen.

Var det ikke det denne personen gjorde? Gikk rundt vannet?

Men det er jo mistenkelig, jeg antar vedkommende bare gikk den runden den dagen, og har heller ikke meldt seg. Slik som gr runder, pleier kanskje gjre det daglig, eller noen ganger per uke.

Det spesielle med den turen er at fra omrdet ved ishallen i Lrenskog gr vedkommende opp noen lange trapper og rett gjennom et omrde som tilhrer boliger for s g ned lang trapp igjen og bortover festplassen utenfor Metro-senter. Det kamera som plukker ham opp der klarte jeg ikke f ye p, s det er antagelig litt p avstand. En veldig unaturlig omvei, men det som oppns er at man unngr store kamera som er i den naturlige gaten g der. S det er veldig smart snn sett g der for unng f kamera rett p deg ganske nrt. Jeg gikk der for se fordi jeg var nysgjerrig p om ruten var valgt for unng kamera, og jeg s at det er helt ulogisk g der, men hensiktsmessig ifht kamera. S det er all grunn til tro at denne personen ikke var p vanlig spasertur synes jeg.
Citera
2020-09-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piltingsrud
Det er tydeligvis noen som prver skape problemer for deg. Dette er et veldig bevisst valg!
Det var dagens underholdning. Spesielt da jeg skrev til feil person☺️
Citera
2020-09-22, 21:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Her har jeg lastet opp et bilde, hvor det beregne hyden burde vre en smal sak i forhold til faste og kjente parametre i omgivelsene. Feks linjene p spledunken nrmest mannen. Man ser uansett lett at det ikke er snakk om en hy mann.
https://imgur.com/a/8wG3Dv8
Hvilken detalj tenker du p? Gi et hint?
Citera
2020-09-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det spesielle med den turen er at fra omrdet ved ishallen i Lrenskog gr vedkommende opp noen lange trapper og rett gjennom et omrde som tilhrer boliger for s g ned lang trapp igjen og bortover festplassen utenfor Metro-senter. Det kamera som plukker ham opp der klarte jeg ikke f ye p, s det er antagelig litt p avstand. En veldig unaturlig omvei, men det som oppns er at man unngr store kamera som er i den naturlige gaten g der. S det er veldig smart snn sett g der for unng f kamera rett p deg ganske nrt. Jeg gikk der for se fordi jeg var nysgjerrig p om ruten var valgt for unng kamera, og jeg s at det er helt ulogisk g der, men hensiktsmessig ifht kamera. S det er all grunn til tro at denne personen ikke var p vanlig spasertur synes jeg.

Du har sikkert rett 😊
Det var noen her inne (kanskje deg?) somforklarte nye om at denne ruten passet bde med Futurum og snnens bopel, om mlet var unng kameraer. Det passer sikkert bra med andre steder ogs, som de husene med trappene?

Jeg aner jo ingen ting om stedet, det var jo bare en antagelse om at det kanskje var en populr tursti, fordi folk ofte liker g rundt vann.

https://www.dagbladet.no/video/her-m...-gikk/LTThYFO3

Jeg ser jo her at dette ikke er en tur runde... vet ikke hvorfor jeg har ftt det inntrykket, men tror noen har snakket om en retur p andre siden, muligens langs en vei, hvor han ble plukket opp av en bil p deler av veien. S har satt med et inntrykk av en runde. P dette kartet sser det jo ut som at vannet er relativt stort, og en laaaang spasertur.
Senast redigerad av Rips 2020-09-22 kl. 22:27. Anledning: Tilleggsopplysning
Citera
2020-09-22, 22:22
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Her har jeg lastet opp et bilde, hvor det beregne hyden burde vre en smal sak i forhold til faste og kjente parametre i omgivelsene. Feks linjene p spledunken nrmest mannen. Man ser uansett lett at det ikke er snakk om en hy mann.

Jayce tenker nok p venstre pekefinger som kroker seg mot tommelen.
Citera
2020-09-22, 22:23
Medlem
Citat:

Jeg mener personen er ganske hy p grunn av ekstrem vidvinkel p kamera, da blir ofte mennesker lavere enn de er i virkeligheten. En eldre person i ganske god form, minner mer om TH...
Citera
2020-09-22, 22:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg mener personen er ganske hy p grunn av ekstrem vidvinkel p kamera, da blir ofte mennesker lavere enn de er i virkeligheten. En eldre person i ganske god form, minner mer om TH...
Enig i prinsippet, men akkurat det samme vil gjelde elementer som er plassert i nrheten av personen. S om man sammenligner hyden p mennesket med noe fast som str relativt tett p vil forholdet blir helt sammenlignbart.
Citera
2020-09-22, 22:47
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Enig i prinsippet, men akkurat det samme vil gjelde elementer som er plassert i nrheten av personen. S om man sammenligner hyden p mennesket med noe fast som str relativt tett p vil forholdet blir helt sammenlignbart.

Jeg har ogs studert hyden i forhold til installasjoner i nrheten, og kommet til at han er ganske lav.
Husker jeg leste og s bilder av fingrene. Bilde var sammenlignet med en som er kjent. Tror det var BB.
Jeg tenker at vi ofte skifter stilling p fingrene, s jeg la ikke s stor vekt p det.
Derimot har jeg sett at hettemannen gr med trne pekt utover. Det er nok ganske stabilt og ikke noe man faker. Det utelukker TH etter mitt syn.
Synes det er mye mer spennende n nr diskusjonen handler om fakta og konkrete observasjoner.
Trden har vrt preget av for mye hobbypsykologi.
Ellers hadde Jayce en opptakt til tidslinje hva gjelder RU og TH i tidlig planleggingsfase.
Den skulle jeg gjerne sett videreutviklet.
Citera
2020-09-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Du har sikkert rett 😊
Det var noen her inne (kanskje deg?) somforklarte nye om at denne ruten passet bde med Futurum og snnens bopel, om mlet var unng kameraer. Det passer sikkert bra med andre steder ogs, som de husene med trappene?

Jeg aner jo ingen ting om stedet, det var jo bare en antagelse om at det kanskje var en populr tursti, fordi folk ofte liker g rundt vann.

https://www.dagbladet.no/video/her-m...-gikk/LTThYFO3

Jeg ser jo her at dette ikke er en tur runde... vet ikke hvorfor jeg har ftt det inntrykket, men tror noen har snakket om en retur p andre siden, muligens langs en vei, hvor han ble plukket opp av en bil p deler av veien. S har satt med et inntrykk av en runde. P dette kartet sser det jo ut som at vannet er relativt stort, og en laaaang spasertur.

Grunnen til at denne personen er i skelys er nok 1) fordi ruten virker til vre mlbevisst mot Sloraveien og retur ganske kort tid etter ( hvor frste del av retur er en annen rute over motorvei tilbake....evt i bil? umulig si), men kommer deretter gende tilbake igjen over festplassen. 2) Samt det valget med g opp og ned de trappene og gjennom et lite omrde som hrer til boliger. 3) Samt vre tildekket i ansikt.

At det snakkes om at vedkommende bde kommer fra, og blir borte i ishallsomrdet er nok fordi der slutter kamera-overvkning etter det jeg har sett, nr man beveger seg bakover der retning Triaden eller Rasta. S da er det ikke s lett vite hvor han gikk etter ishallen antagelig, annet enn at bakover der ligger Triadenomrdet og mulighet for g retning Rasta i skjult terreng.

Siden de snakker om at denne personen bde kommer fra, og etterp gr tilbake til ishallsparkerings-omrde, s er det lite trolig at dette er en person som kommer fra boligblokkene der oppe p nivet ovenfor de trappene tenker jeg. Der er mer sannsynlig p tiden at vedkommende bare passerer der og gr der nettopp for g mer skjult. Etter hva jeg mener er sannsynlig s er det trolig at denne personen gikk videre bakover fra ishallen og retning Triaden-omrdet eller Rasta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in