N sauser du sammen snrr og barter! Det er bare ei p forumet som tror hettemannen mtte til S4 for poste et brev, og hun har heldigvis ikke skrevet p en stund.
Hva er poenget med blande flere teorier sammen og stille sprsml med sitat som om det er vedk. teori? Eller tenker du bare hyt kanskje?
For what it's worth: Jeg skrev dette nr jeg bare hadde lest noen f innlegg her inne ettersom jeg ikke leser noe srlig her lenger. Jeg har aldri sagt hva jeg tror om hettemannen og om han KUN skulle inn i huset for legge fra seg et brev, noe jeg absolutt ikke tror. Jeg er ikke dummere enn andre, men antagelig ikke smartere heller.
Hva s om det er 2 r da p dagen ? Tror ikke politiet gr p dato for arrestere noen .
de arresterte han sist gang da det var gtt 1.5 r p dagen. Det er rart ikke flere har bitt seg merke i denne datoen. 28. april er 1,5 r p dagen etter hun forsvant.
Av alle brukere her inn er det du og Fenvatnet som har de merkeligste tolkningene her inne. Du vrir og vrenger p alt du.
Javel, men hittil (siden 6. juni) er det ingen som har greid utfordre teorien med annet enn det du mener og begrunnelser som: usannsynlig, utenkelig, ulogisk, ufattelig.
Det skulle vrt interessant om noen i stedet kunne komme med momenter som virkelig kan sl sprekker i hypotesen med de opplysninger vi kjenner til i dag, og ikke bare synsing om at det umulig kan vre tilfelle.
En ting er etter min mening hevet over enhver tvil: Bare telefonhendelsene viser at TH er skyldig, og at minst to i den nrmeste familien er med p dekke over dette.
Derfor tror jeg dette handler om et grusomt familiekomplott mot den stakkars verdilse mora.
Nja, skulle det f.eks vre et familiekomplott hvor familiemedlemmer er hverandres alibi, og ugjerningen ble utfrt i ens eget hjem s DNA-spor etter antatt involverte familiemedlemmer er nrmest verdilse, for nevne noe, vil jeg anta at terskelen for beg "det perfekte mord" er lettere overkomme.
Har det blitt leid inn et par dusin statister av hettemenn, luemenn, fiskere, fugletittere, parkeringsplass-spanere og til og med en pingvin-mann! ja, da er det imponerende utfre det perfekte drap, uten at noen snakker, eller noe gr galt. Det er jeg helt enig i😉
Om det n etterhvert blir straffesak hper jeg den blir s pen som mulig, s alle kan sl seg til ro med en eventuell dom eller frikjennelse. Ble han frikjent, skal jeg legge meg like flat, om vi fr innsyn nok. Noe jeg virkelig hper vi gjr. Blir han dmt, vil jeg heller ikke "juble" om vi ikke fr innsyn i fellende bevis...
Tenker da f.eks p Jensen-saken hvor han er dmt, men alt er s hemmelig, og (kanskje derfor) s ulogisk at dommen gir ingen mening, og diskusjonene er fremdeles hylytte ang skyldsprsmlet. Samme med Baneheia-saken... Det at det falt en dom var ikke noe alle var tilfreds med. (Forhpentligvis blir den tatt opp igjen s det blir en rettferdig sak, og om han dmmes p nytt, med fellende bevis, og ikke KUN vitnemlet til JHA, blir det vel litt mer enighet om den saken i kongeriket vrt, selv om jeg tror han ville blitt frikjent og det hadde vel ikke blitt tatt godt imot)
Det hadde vrt fint med en ryddig, pen og gjerne direktesendt prosess i sin helhet.
Men jeg frykter litt at dette gr mot en cold-case, som opplses om 10-15 r. S fr en hpe hovedpersonene fremdeles er i live da...
Apropos: Hvordan fungerer dette i Norge kontra double jeopardy over dammen? Man kan vel f.eks tiltale en person for lavere grad av drap n, og om en finner kroppen eller andre beviser kjre ny sak senere, men med overlagt drap som tiltale? Jeg vet ikke, men ser for meg at noe snt kan skje...
Om han blir frikjent i en eventuell straffesak n, kan han aldri siktes for samme persons dd igjen?
Hvis det blir rettssak, forventer alle ryddighet og full penhet. Jeg er litt misunnelig p svenskene. De har ordningen med offentlighetens adgang til Frunderskningsprotokoll (FUP)
Jeg har forsttt det slik, at FUP kan kreves utlevert, s fort det har blitt tatt ut siktelse i en sak. Jeg har brukt utallige timer p lese FUPer, det er veldig lrerikt. Dette benytter svenskene seg av, det er egen trd om dette, helt verst i kategorien Aktuelle brott och kriminalfall:
I denne trden er det veldig polarisert, det er s ille, at det vil vre problematisk lage et nytralt sammendrag festet i trdstarten. Moderatorene kan kanskje vre behjelpelige, men det skjer ikke fr de fr en anmodning. Jeg har hengt p FB i mange r, men kan knapt huske en trd hvor det har vrt mer flelser i form av sinne og aggresjon. Det finnes, men jeg tror jeg kan si at det stort sett dreier seg om saker med forbrytelser mot barn.
Jeg fulgte nye med p trden om drapet p S'grid , som ble funnet drept i september 2012. Det var en helt forferdelig sak, men brukerne var mye mer saklige, enn i denne trden om Hagen-saken.
Sigrid-saken her: (FB) Oslo: 16-riga Sigrid Schjetne frsvunnen (hittad mrdad)
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-20 kl. 09:17.
Bingo, har tnkt det samma, det anses polisirt uppklarad, r det detta som blir presenterad av polisen den sista Oktober?
Det er vanskelig vite hva som vil skje, men personlig tror jeg det vil bli tatt ut tiltale og straffesak vil bli frt for retten.
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Javel, men hittil (siden 6. juni) er det ingen som har greid utfordre teorien med annet enn det du mener og begrunnelser som: usannsynlig, utenkelig, ulogisk, ufattelig.
Det skulle vrt interessant om noen i stedet kunne komme med momenter som virkelig kan sl sprekker i hypotesen med de opplysninger vi kjenner til i dag, og ikke bare synsing om at det umulig kan vre tilfelle.
En ting er etter min mening hevet over enhver tvil: Bare telefonhendelsene viser at TH er skyldig, og at minst to i den nrmeste familien er med p dekke over dette.
Derfor tror jeg dette handler om et grusomt familiekomplott mot den stakkars verdilse mora.
Jeg kan strekke meg til at ett eller flere av barna ufrivillig, under trusler, press og tvang, har bidratt med forfalskning av livsbevis og alibi for Tom Hagen.
Hva slags motiv skulle barna ha hatt for drepe sin mor?
Det er konstruksjoner, absurditeter og galskap nr noen hevder at familieimperiet vakler om AEH skulle ta ut skilsmisse og bestride ektepakten. Selv om AEH skulle bli tilkjent halvparten av formuen p 1,7 milliarder ville det fremdeles ha vrt igjen 850 millioner til Tom Hagen. Det er fremdeles mye penger.
Men for en mann som regner rente og rentesrente p fremtidig salgsverdi av enhver jordlapp han mtte eie, og som regner sitt rlige overskudd fra Elkraft som helt ndvendig kapital for at han skal kunne forvalte eiendomsimperiet sitt p aller beste mulige mte, s har han vel ikke n eneste krone slse vekk p sin kone gjennom nrmere 50 r. Billigere drepe henne.
Det er vanskelig vite hva som vil skje, men personlig tror jeg det vil bli tatt ut tiltale og straffesak vil bli frt for retten.
Jeg kan strekke meg til at ett eller flere av barna ufrivillig, under trusler, press og tvang, har bidratt med forfalskning av livsbevis og alibi for Tom Hagen.
Det er konstruksjoner, absurditeter og galskap nr noen hevder at familieimperiet vakler om AEH skulle ta ut skilsmisse og bestride ektepakten. Selv om AEH skulle bli tilkjent halvparten av formuen p 1,7 milliarder ville det fremdeles ha vrt igjen 850 millioner til Tom Hagen. Det er fremdeles mye penger.
Men for en mann som regner rente og rentesrente p fremtidig salgsverdi av enhver jordlapp han mtte eie, og som regner sitt rlige overskudd fra Elkraft som helt ndvendig kapital for at han skal kunne forvalte eiendomsimperiet sitt p aller beste mulige mte, s har han vel ikke n eneste krone slse vekk p sin kone gjennom nrmere 50 r. Billigere drepe henne.
Motivet har vi vrt inne p flere ganger fr:
For TH var det utenkelig at kona som sviktet han, attptil ville ta ut skilsmisse og samtidig truet med utfordre ektepakten.
For barna ville det vre utenkelig se sin far g til grunne p grunn av det svikefulle nullet.
Med manipulasjon og alliansebygging fra barnsben av, tror jeg det lot seg gjre g sammen om denne perfekte forbrytelsen.
Edit: Det ble trolig sett p som en redningsoperasjon for faren, og den beste mten flytte mistanken vekk fra AEs nrmeste, var fabrikkere en kidnapping begtt av kriminelle med internasjonale forgreninger.
Hvem som helst kunne ikke bli trodd p av en slik villedning, men en med enorm formue forventet man ville bli trodd.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-20 kl. 09:39.
Hvis du har fulgt med p Flashback over tid, vil du se at det helt vanlig stille sprsml om andre brukeres og politiets hypoteser. Det er ingen som forventer at man dermed skal ha sin egen hypotese som trumfer andres. Mange flger med av nysgjerrighet, enda flere leser trden uten vre registrerte brukere. Jeg har min mte, den gr ofte ut p finne alternative forklaringer til vedtatte sannheter.
Politiet, bde her og i Sverige gr ofte hyt ut p banen. Felles for nesten samtlige saker, er at det oppstr et intimt samarbeide mellom politiet og media. Dette blir i perioder ubehagelig tett. At voksne folk fornekter dette faktumet, er helt utrolig. Jeg sier ikke at du har gjort det, men folk br vre litt skeptiske til det som blir kjent i i media.
Det siste er et forunderlig fenomen. En skrivefr bruker i denne gruppa, har vrt svrt klar p at det ikke har vrt lekkasjer fra politiet. Hen tok svrt tidlig stilling i skyldsprsmlet, og har tviholdt p dette til dags dato. I en annen trd, i saken mot Bert*eussen, er innstillingen en helt annen. Her har Politiets sikkerhetstjeneste(PST) lekket (det er veldig sannsynlig), det stilles tvil om skyldsprsmlet, og
brukeren er veldig skeptisk til politiets etterforskning og bevismateriale.
Det er p grensen til surrealistisk. Jeg tror politiet har langt flere fellende bevis i Bert*eussen- saken, enn det vi er kjent med i denne saken.
Det blir ogs hintet til at Bert*ussen er politisk forfulgt, da hun tilhrer hyresida.
Det er spinnvilt!
Spekulasjon om mulig incentiv/motiv: Om det var slik som noen her tror, at VE var utpekt til arveprins, og barna ville blitt avspist med 1 mill. hver i arv (om jeg har forsttt rett) s er det vel et motiv der? Det rimer drlig med at TH skulle vre oppdragsgiver da selvflgelig, om han ikke la det frem som et incentiv om at presten skulle f en strre rolle/arv, enn at denne VE skulle overta omtrent alt.
(Eller tenk om TH faktisk var uskyldig? Barna snuste opp avtalen med VE, og n kommer de snart til bestride ektepakten og arve 850 mill. p deling... Dette er et selvstendig motiv. I en hypotese jeg ikke har noe srlig tro p)
Ang hva du tenker p, s tror jeg snnen ble overrumplet og presset, og ikke har noe motiv, bortsett fra frykt om han ikke adld. Manipulert/tvunget til gi alibi vil jeg gjette.
Hestejenta tror jeg ble holdt utenfor. S det er bare ett av "barna" som trenger motiv, eller incentiv, som jeg tror. Men det er naivt tro at ikke alle vet n, og da er alle medskyldige pga de holder kjeft.
Mannen er angivelig s sykelig opptatt av at AEH ikke skulle f noenting ved en eventuell skilsmisse, s han har kanskje mtte se seg ndt til endre planer med VE for overlate noe til barna for f dem/hun "med p jobben" og det var nok bedre etterlatte halvparten til "barna", enn ett re til AEH.
Menn har drept koner, og barn har drept foreldre. Noen sjeldne ganger, gjerne med en manipulator som ma/patriark, dreper de sammen. Det er vanskelig og vondt tenke p at snt skjer, men det gjr det jo, tragisk nok.
Jeg har ikke lst meg til det, eller p noe mte hper at det er et familiekomplott, det ville vel vrt det verste utfallet av denne saken, om far og tre barn blir dmt for drapet p sin kone og mor. Men det ser dessverre snn ut for meg, s det er bra andre ser saken fra en annen side ogs.
Noe annet, men ikke helt OT.
Jeg vet ikke hvordan det var med valpen, men politiet rakk ikke sikre den for spor. TEH var i SV og dro igjen fr politiet kom. Tok han med seg valpen da han dro? Da er den vel isfall kontaminert (kanskje vasket gutten visste jo ikke bedre stakkars), og det er vel tukling med bevis og straffbart? Og isfall ikke politiets feil at de ikke rakk det. Noe m det vre siden vi ikke fr vite noe om valpen, bortsett fra at de ikke rakk det.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!