2020-11-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofide
Jeg vet at da AEH var p en handletur p Metro med en venninne s prutet hun p klr. Ikke dyre klr, men hun spurte om hun kunne kjpe en genser som kostet 500 kr for 400 kr. Venninnen synes dette var pinlig ettersom "alle" visste at AEH var gift med omrdets rikeste mann. Og fr alle som forsvarer TH roper ut at det er helt normalt gjre; nei det er det ikke. Og slettes ikke for kona til en milliardr. M ha vrt ekstremt nedverdigende for henne, stakkars.

At AEH prutet p en genser, er p ingen mte et uttrykk for at hun var i en nedverdigende situasjon. Det er ikke bare AEH som forsker prute, selv om de har god konomi. Og det er ofte de med mye penger som gjr gode dealer. En god konomi betinger et bevisst forhold til forbruk.

AEH begynte sikkert ikke prute etter at de fikk en god konomi, hun kan ha gjort det i 50 r. Pruting er jo heller ikke bare snakk om den konomiske biten, dette er jo et psykologisk spill. Spennende for bde kjper og selger.

I resten av verden er det helt vanlig prute. Er du p sydentur og blir overfalt av selgere, blir du sett p som dum, hvis du ikke pruter. I Norge har vi ikke kultur for dette. Noen prver prute p alt de kjper, andre begrenser til forske prute p loppemarkeder. Der er det nrmest "pbudt"
Citera
2020-11-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Har dere hrt NRK podcasten "Bortfrt i Bergen"? Den omhandler bortfringen av Reidar Osen (og Petter Slengesol). Dette kan forekomme i Norge av st-europeiske kriminelle. Hvorfor er teorien om at dette er en bortfring som gikk skeis s lite spekulert i denne trden?

Podcasten er bra! Osen var gjest hos "Lindmo" p NRK. Han var ikke videre imponert over politiets etterforskning, eller man br kanskje si mangel p etterforskning. Innslaget med Osen, er del 5 i programmet.
https://tv.nrk.no/serie/lindmo
Citera
2020-11-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mye tys p forumet n. Politiet etterforsker uansett om dere liker det eller ikke. Kom gjerne med innspill, men ikke ville gjetninger som ikke kan relateres til noe kjent faktum. Begrunn synspunktet s det ikke bare blir lse pstander.

Dette var virkelig en kjrkommen kommentar!
Store deler av trden, er basert p ville gjetninger og rykter. Jeg har forskt ppeke dette flere ganger, men blir mtt av dve rer.
Jeg setter virkelig pris p denne kommentaren, LH07, selv om den kanskje kan fles som en klam omfavnelse.
Citera
2020-11-03, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Les nye gjennom innlegget ditt. Dette er tankefeil. At to ting sammenfaller i tid, betyr ikke at de to hendelsene ndvendigvis har sammenheng med hverandre.
Men det er i tillegg ulogisk.
Frst sier at det IKKE var du som identifiserte jakka, for s si at at kort tid etter at du la ut et bilde p forumet, s gikk politiet ut med at de hadde identifisert jakka.
Jeg leser det siste slik, at da du bildet du la ut p forumet, frte dette til at politiet fikk et gjennombrudd.
Det er ikke bare meg som oppfatter dette p denne mten. Det var vel flere som ga deg anerkjennelse for dette. Eller husker jeg feil?

Jeg har ikke sagt at det ikke er jeg som har identifisert jakka. Jeg har heller ikke sagt at det er jeg som identifiserte jakka. Les hva jeg skriver da, og slutt sitte surmule.
Citera
2020-11-03, 12:14
Bannlyst
Citat:
Hvem som helst i denne trden kan pst at de har hrt dette. Vil det i s fall at bekrefte at pstanden er riktig?
Dette er s usigelig dumt, og det hplse ved dette er at du ikke skjnner hvor dumt dette er. Alternativt at du skjnner det, men likevel fortsetter spre mkk.
Jeg vet ikke hva som er verst.
Hvis det mot formodning gr mot rettssak, og det viser seg at du har belegg for dine pstander, skal jeg vre den frste til legge meg langflat.
Men fr dette er faktum, vil jeg ta opplysninger fra deg med en btte salt.

Men hvis det er s usigelig dumt, og ingen tror p det, hvorfor gidder du bruke s mye energi p prve tilbakevise mine pstander?
Citera
2020-11-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Har dere hrt NRK podcasten "Bortfrt i Bergen"? Den omhandler bortfringen av Reidar Osen (og Petter Slengesol). Dette kan forekomme i Norge av st-europeiske kriminelle. Hvorfor er teorien om at dette er en bortfring som gikk skeis s lite spekulert i denne trden?

Fordi Bergens-kidnappingene ikke er sammenlignbare p noen mte.

De gikk direkte p den som eier penger;
- Osen hadde nettopp solgt en eiendom for 20 millioner, og var ogs oppfrt i skattelistene med millionformue, hvor mye vet jeg ikke.
- Slengesol hadde nettopp kjpt bruktbil som hadde sttt eller fremdeles sto registert p en veldig rik mann, og ble forvekslet med tidligere eier, ren og skjr uflaks for Slengesol

- kidnapperne utsatte ofrene for grov vold og ville ha penger yeblikkelig

- kidnapperne la igjen DNA

- kidnapperne drepte ikke ofrene

- kidnapperne var ikke usynlige, men sporbare s snart politiet i Bergen satte sakene i sammenheng

Hvis Bergens-kidnappernes modus operandi skulle overfres til Hagen-saken, hadde de overfalt Tom Hagen selv, mannen som var god for 1,7 milliarder, i stedet for ektefellen, som eide null og niks.

Om du antar at eventuelle kidnappere ankom S4 08:56, ville det ha vrt perfekt timing for overfalle Tom Hagen etter han kom ut men fr han rakk sette seg inn i bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mye tys p forumet n. Politiet etterforsker uansett om dere liker det eller ikke. Kom gjerne med innspill, men ikke ville gjetninger som ikke kan relateres til noe kjent faktum. Begrunn synspunktet s det ikke bare blir lse pstander.

Og mye personangrep og usakligheter. Trist.
Citera
2020-11-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Men hvis det er s usigelig dumt, og ingen tror p det, hvorfor gidder du bruke s mye energi p prve tilbakevise mine pstander?

Jeg har forlengst skjnt at det er bortkasta tid. Men, noen ganger greier jeg ikke dy meg!
Det er s mye vs, det m kommenteres.
Men jeg angrer hver gang!
Citera
2020-11-03, 13:00
Medlem
https://radio.nrk.no/podkast/oppdate...5-418eb5438a18
Citera
2020-11-03, 13:11
Bannlyst
Citat:
Jeg har forlengst skjnt at det er bortkasta tid. Men, noen ganger greier jeg ikke dy meg!
Det er s mye vs, det m kommenteres.
Men jeg angrer hver gang!

Eller at du har skjnt at jeg kan gjre stor skade p THs omdmme, og prver alt du kan f meg bort.
Citera
2020-11-03, 13:48
Medlem
Nr det gjelder intervjuet med Tom Hagen.

Han forteller at de to drakk kaffe sammen like fr han dro til jobb ca 09:00. Men iflge politiet hadde iallfall AEH vrt oppe fra ca 07:00. AEH hadde nrmere 2 klokketimer p seg til lufte hunden og dusje/gjre morgentoalett. Og s samtalen med lnningsansvarlig. Og s frokost og morgenkaffe. Det er veldig lang tid, etter min mening.

Og hva gjorde Tom Hagen selv i disse morgentimene? Morgentoalett, og leste avisen og leste avisen og frokost og leste avisene og leste avisene igjen?

Og hva gjorde Tom Hagen etter at han kom hjem 13:30?

Han sier han frst lette i andre etasjen, s i kjelleren, (pleide forresten AEH oppholde seg i kjelleren, var ikke kjelleren THs etasje, han sto til og med for renholdet der selv?), og s i garasjen, og etter garasjen s gikk han inn og oppdaget brevet p den rde stolen i inngangspartiet. Det skurrer. Nr oppdaget han slepesporet da? Nei, det skurrer.

Han tok innkommende anrop p fasttelefon 13:40, og ringte AEHs mobil 13:46. Uten hre at mobilen hennes ringte.

Og alle de 8 anropene til AEH han hadde gjort i lpet av dagen, var alle til mobilen og ingen til fasttelefon? Mens alts HHB1 forskte n sin mor p fasttelefon, iallfall n gang, anropet hun gjorde 13:40 og som TH besvarte. Men uten si noe til datteren om at han fryktet det hadde tilsttt AEH noe alvorlig, kanskje hjerteinfarkt. Det er i det hele tatt uklart om TH hadde funnet trusselbrevet da datteren ringte.

Vi ser p intervjuet at han enten ikke husker nr han ringte AEH i lpet av dagen, eller han later som han ikke husker. Telefonaktivitet som er lett tidfeste nyaktig.

Tom Hagen bryr seg ikke. Han lyver i vei. Han lyver der det er ndvendig og der det er undvendig.

Slik gjr han jobben for politiet vanskeligere. Vanligvis vil folk vre sannferdige og kun lyve nr de har noe skjule, nr det er helt ndvendig. Men slik er ikke Tom Hagen. Han lyver over hele linjen. For oppn maksimal forvirring?

Hvordan oppleves det avhre et menneske som forklarer n ting frst, og s n annen ting, enten senere i samme avhret, eller i nye avhr ved senere anledninger, og tilsynelatende forventer bli tatt alvorlig hver eneste gang, hele tiden?

Men det er vel strategien hans, fastholde at alt han har sagt er sant, og at det muligens er feil p politiets opptaksutstyr som er rsaken til selvmotsigelsene hans.

Det er vel toppen p bortforklaringer av egne lgner.
Senast redigerad av kornblomst 2020-11-03 kl. 13:50.
Citera
2020-11-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
N har jo det dumme politiet konkludert med at det er en drapssak og ikke en kidnappingssak, men du har vrt s opptatt av dine akademiske velser at du tydeligvis ikke har ftt det med deg.

Gjerrige og slemme milliardrer er ikke ndvendigvis drapsmenn, men det er med p sannsynliggjre motivet, vet du.

Nei, s dum er ikke politiet, at de har utelatt kidnapping. Det skjnner stort sett alle, at 2 milliarder, er et penbart motiv. Ellers vet vi fra fr at det finnes folk som gjr hva som helst for penger, om offeret er et barn eller en gammel dame, bryr de seg ikke om.
Citera
2020-11-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nr det gjelder intervjuet med Tom Hagen.

Han forteller at de to drakk kaffe sammen like fr han dro til jobb ca 09:00. Men iflge politiet hadde iallfall AEH vrt oppe fra ca 07:00. AEH hadde nrmere 2 klokketimer p seg til lufte hunden og dusje/gjre morgentoalett. Og s samtalen med lnningsansvarlig. Og s frokost og morgenkaffe. Det er veldig lang tid, etter min mening.

Og hva gjorde Tom Hagen selv i disse morgentimene? Morgentoalett, og leste avisen og leste avisen og frokost og leste avisene og leste avisene igjen?

Og hva gjorde Tom Hagen etter at han kom hjem 13:30?

Han sier han frst lette i andre etasjen, s i kjelleren, (pleide forresten AEH oppholde seg i kjelleren, var ikke kjelleren THs etasje, han sto til og med for renholdet der selv?), og s i garasjen, og etter garasjen s gikk han inn og oppdaget brevet p den rde stolen i inngangspartiet. Det skurrer. Nr oppdaget han slepesporet da? Nei, det skurrer.

Han tok innkommende anrop p fasttelefon 13:40, og ringte AEHs mobil 13:46. Uten hre at mobilen hennes ringte.

Og alle de 8 anropene til AEH han hadde gjort i lpet av dagen, var alle til mobilen og ingen til fasttelefon? Mens alts HHB1 forskte n sin mor p fasttelefon, iallfall n gang, anropet hun gjorde 13:40 og som TH besvarte. Men uten si noe til datteren om at han fryktet det hadde tilsttt AEH noe alvorlig, kanskje hjerteinfarkt. Det er i det hele tatt uklart om TH hadde funnet trusselbrevet da datteren ringte.

Vi ser p intervjuet at han enten ikke husker nr han ringte AEH i lpet av dagen, eller han later som han ikke husker. Telefonaktivitet som er lett tidfeste nyaktig.

Tom Hagen bryr seg ikke. Han lyver i vei. Han lyver der det er ndvendig og der det er undvendig.

Slik gjr han jobben for politiet vanskeligere. Vanligvis vil folk vre sannferdige og kun lyve nr de har noe skjule, nr det er helt ndvendig. Men slik er ikke Tom Hagen. Han lyver over hele linjen. For oppn maksimal forvirring?

Hvordan oppleves det avhre et menneske som forklarer n ting frst, og s n annen ting, enten senere i samme avhret, eller i nye avhr ved senere anledninger, og tilsynelatende forventer bli tatt alvorlig hver eneste gang, hele tiden?

Men det er vel strategien hans, fastholde at alt han har sagt er sant, og at det muligens er feil p politiets opptaksutstyr som er rsaken til selvmotsigelsene hans.

Det er vel toppen p bortforklaringer av egne lgner.

Jeg stusset ogs over at han sa han ringte ved tolv tiden 3-4 ganger, men han nevnte ikke noe om at han ventet igjen tredje gang til kl 13 30? P han virket det som han dro hjem med en gang han ble urolig "andre gang".
Videre da han blir spurt om han har gjort det s sier han nei, men nikker "ja". Det har jeg hrt av flere er typisk nr man lyver at man rister p hodet motsatt vei, men det er vel kanskje tilfeldig.
Samtidig, tenk deg etter to r, klarer du huske nyaktig nr du ringte hvem s lenge etterp?

Det eneste jeg stusser over er hvorfor han ikke ser konvolutten p stolen med en gang han gr inn dra nr han allerede vet det er noe galt med tanke p planken utenfor?
Hvor kom planken fra? Hva var hensikten med planken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in