• 4069
  • 4469
  • 4519
  • 4568
  • 4569
  • 4570
  • 4619
  • 4669
  • 5069
2020-11-17, 12:46
Medlem
zzz,

De fleste av oss skjønner at du nå forsøker å fylle opp tråden med ordskvalder på nytt, for å omgå poenget.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal altså ikke ha hørt mobiltelefonen til AE da han forsøkte å ringe henne hjemmefra.

Men hvis TH fryktet det verste og at det sto om livet, hvorfor sjekket han ikke bare det lille bordet hvor AE alltid pleide å legge fra seg mobiltelefonen sin? Da ville han jo ha fått svar med en gang.

Åpenbart var det en god del ting TH ikke så eller oppdaget da han kom hjem.
Citera
2020-11-17, 12:51
Medlem
Citat:
zzz,

De fleste av oss skjønner at du nå forsøker å fylle opp tråden med ordskvalder på nytt, for å omgå poenget.

Ditt "poeng" er ikke noe poeng. Det er det jeg forsøkte å forklare for deg.
Og du kommer med uriktige påstander og beskyldninger om meg, som du har gjort så mange ganger før.

Og i tillegg serverte du løgner om detaljer om saken og fremstilte det som fakta.

Edit: Prøv å unngå å servere løgner og å fremstille løgnene som fakta.

Edit 2: Et "poeng" er ikke et poeng når det inneholder innbakte løgner.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 13:14.
Citera
2020-11-17, 13:08
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er mange som ikke tror at TH er skyldig, deriblant hans barn. Om vi legger til grunn at dette stemmer, så er det gjerningspersoner der ute som ikke engang har vært i lupen til politiet og ett av landets største politiskandaler er et faktum.

Det er ikke så mange som har noen tro på uskyld. En undersøkelse her for en stund siden viste at 13 av 85 trodde på kidnapping/bortføring. Men de som hardnakket påstår at TH er uskyldig er veldig ivrige debattanter. At barna tror på fars uskyld... Om du hadde en far som var god for 2 mrd.. Ville du tatt til takke med pliktarven på 1 million, og angitt pappa?

I 1,5 år var det veldig mange som var under lupen hos politiet, og har blitt sjekket ut. I den grad man kan snakke om politiskandale, er det kanskje mest nærliggende å klandre politiet for å altfor lenge tro på kidnappingsplanen før de for alvor gikk TH etter i sømmene (mener jeg).
Citera
2020-11-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det er ikke så mange som har noen tro på uskyld. En undersøkelse her for en stund siden viste at 13 av 85 trodde på kidnapping/bortføring. Men de som hardnakket påstår at TH er uskyldig er veldig ivrige debattanter. At barna tror på fars uskyld... Om du hadde en far som var god for 2 mrd.. Ville du tatt til takke med pliktarven på 1 million, og angitt pappa?

I 1,5 år var det veldig mange som var under lupen hos politiet, og har blitt sjekket ut. I den grad man kan snakke om politiskandale, er det kanskje mest nærliggende å klandre politiet for å altfor lenge tro på kidnappingsplanen før de for alvor gikk TH etter i sømmene (mener jeg).
Uthevet av meg:
Spesielt hvis faren går fri pga mangel på bevis. Man kan jo bare forestille seg det. Da er jo i tillegg alt håp ute mtp familieforhold i så fall, om det er noe igjen.
Senast redigerad av Ittno 2020-11-17 kl. 13:41.
Citera
2020-11-17, 13:38
Medlem
"Politiet mener at undersøkelsene av mobiltelefonen viser at Anne-Elisabeth Hagen trolig sto opp ved 7-tiden forsvinningsdagen, men at hun ikke brukte telefonen før hun ringte en ansatt ved ektemannens arbeidsplass på Futurum i Lørenskog klokken 08.45.
Denne samtalen varte i drøyt ti minutter, og politiet mener hun også bruker telefonen etter at denne samtalen er avsluttet, får VG opplyst.
Klokken 09.10 ble det sendt en tekstmelding fra Anne-Elisabeths mobiltelefon til et familiemedlem. Politiet tror det er Anne-Elisabeth som sendte meldingen."

"Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.
Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse

"Ifølge VG viser Anne-Elisabeth Hagens helse-app historikk som kan tolkes som en brå bevegelse eller et fall i en trapp. Ifølge avisens opplysninger er det også funnet blodspor i veggen langs trappen i huset."
https://www.aftenposten.no/norge/i/k...ste-bevegelser

Jayce, dette viser jo at AEs mobil ikke lå på et bord i kjøkkenstuen i 1. etasje hele tiden mens AE var hjemme og mens AE ikke brukte mobilen den 31.10.2018.
Citera
2020-11-17, 13:50
Medlem
Citat:
TH skal altså ikke ha hørt mobiltelefonen til AE da han forsøkte å ringe henne hjemmefra.

Men hvis TH fryktet det verste og at det sto om livet, hvorfor sjekket han ikke bare det lille bordet hvor AE alltid pleide å legge fra seg mobiltelefonen sin? Da ville han jo ha fått svar med en gang.

Du har tidligere gitt inntrykk av å god oversikt over kontaktene mellom RU og TH. Jeg har stilt deg et spørsmål om dette, jeg kan ikke se at du har besvart dette:

Du kjenner tydeligvis godt til disse kontaktene, vet du om TH har kontaktet RU, eller har det vært enveis?
Citera
2020-11-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du har tidligere gitt inntrykk av å god oversikt over kontaktene mellom RU og TH. Jeg har stilt deg et spørsmål om dette, jeg kan ikke se at du har besvart dette:

Du kjenner tydeligvis godt til disse kontaktene, vet du om TH har kontaktet RU, eller har det vært enveis?
Den bortføringssiktede «kryptomannen» i 30-åra skal ha vært den som tok initiativ til møtene med drapssiktede Tom Hagen. Det skal ha vært den bortføringssiktede mannen i 30-åra som tok kontakt med et av Tom Hagens selskaper, Tom Hagen Eiendom AS, og ba om et møte for å foreslå en forretningsidé. (Se link til artikkel i sitatet under).

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den bortføringssiktede «kryptomannen» i 30-åra skal ha vært den som tok initiativ til møtene med drapssiktede Tom Hagen.
Det får Dagbladet bekreftet fra flere kilder med kjennskap til møtene mellom de to.

Uavhengig av hverandre beskriver kildene de allerede omtalte møtene som langt mer uformelle enn man kan få inntrykk av gjennom pressen.

Det skal ha vært den bortføringssiktede mannen i 30-åra som tok kontakt med et av Tom Hagens selskaper, Tom Hagen Eiendom AS, og ba om et møte for å foreslå en forretningsidé
.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kry...inger/72453961
Citera
2020-11-17, 14:00
Medlem
Citat:

Mer informasjon:
Citat:
Hvordan de kom i kontakt:
(28.05.2020) Hagen forklarte at han var blitt introdusert for mannen et drøyt år i forveien. Mannen ønsket Hagens hjelp til å starte et firma som skulle drive med Bitcoin, verdens mest utbredte kryptovaluta.
https://www.tv2.no/a/11465202/
Citat:

Ifølge VGs opplysninger er politiet gjort kjent med at de to møttes via en felles bekjent for noen år siden – og at de blant annet har diskutert mulighetene for investeringer i kryptovaluta eller et kryptovaluta-selskap.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-tidlig-avhoer

Da høres det ut som om den felles bekjente var den som introduserte.

Hvem som foreslo denne introduseringen hadde vært interessant å vite, og hvordan samtalen forløp før ideen om en slik introdusering kom opp i samtalen hadde vært interessant å vite.
Citera
2020-11-17, 14:06
Medlem
Citat:
Den bortføringssiktede «kryptomannen» i 30-åra skal ha vært den som tok initiativ til møtene med drapssiktede Tom Hagen. Det skal ha vært den bortføringssiktede mannen i 30-åra som tok kontakt med et av Tom Hagens selskaper, Tom Hagen Eiendom AS, og ba om et møte for å foreslå en forretningsidé. (Se link til artikkel i sitatet under).

Jeg vet alt dette. Jayce ønsker å mistenkligjøre TH ved å si at det har vært flere telefonsamtaler mellom RU oh TH. Det er derfor jeg spør Jayce:

Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-17 kl. 14:19.
Citera
2020-11-17, 14:13
Medlem
Citat:

Enkleste sted å starte er der hun legger den.
Citera
2020-11-17, 14:16
Medlem
Citat:
Jeg vet alt dette. Jayce ønsker å mistenkligjøre TH ved å si at det har vært flere telefonsamtaler mellom RU oh TH. Det er derfor jeg spør Yayce:

Ok. Jeg forstår. Jeg har ikke lest noe i noen artikler om at de skal ha hatt telefonsamtaler.
Det er veldig bra at du kommer med spørsmål når noen kommer med opplysninger/"opplysninger" som kan være oppdiktet!
Citera
2020-11-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, en behöver inte vara en copy cat för att komma in i ett ärende och göra något som med rätt planering kan bli en användbart.
Här är en länk till ett tidningsklipp från Marianne-ärendet, där du ser hur någon reagerar på större brottmål :
https://i.imgur.com/fU4QQBR.png

Skulle tro at flere ville tjene litt penger
Citera
  • 4069
  • 4469
  • 4519
  • 4568
  • 4569
  • 4570
  • 4619
  • 4669
  • 5069