Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-11-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det var ikke det jeg skrev. Jeg tenker at sjfren av bilen kan ha kjrt opp mot S4 for sjekke om THs bil sto p grdsplassen eller ikke og at sjfren straks kjrte videre.

Jeg forstr dette fra artiklene under som at bilen kjrte videre bort fra S4.

"LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp p videoen frste gang."
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-h...gen-1.15217020

"Det som angivelig er en bil kommer og gr klokken 08.56, iflge TV 2s opplysninger. Den antas vre hvit eller slvfarget. Bilen kjrer mot stedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.
I den over 40 sider lange rapporten fra st politidistrikt fremgr det at videoen kan vise en av to ting:
Bilen kjrer mot stedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
Bilen rygger mot stedet med avsltte lys.
"
https://www.tv2.no/a/11538725/

----------

"Kl. 08:56:49 08:57:09 Lyst/hvitt lys beveger seg fra omrdet andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjrety."
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen...ant-1.15209701

Edit: " Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp p videoen frste gang." Dette er alts 7.56-bilobservasjonen? Jeg leste feil og trodde at dette ogsp var 8.56-bilobsevasjonen, ettersom det sto sammen med dette "Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28." i teksten under videoen.

Edit 2:
Kan noen forklare meg om det som str under videoen i artikkelen? Er dette trykkfeil? "Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21." Skal det st 8.56.21?
Viser videoen 7.56-bilen eller 8.56-bilen?

LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp p videoen frste gang."

Citat:
Kan noen forklare meg om det som str under videoen i artikkelen? Er dette trykkfeil? "Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21." Skal det st 8.56.21?
Viser videoen 7.56-bilen eller 8.56-bilen?

LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp p videoen frste gang."

Fra samme artikkel:
"Dette er hva overvkningskamera registrerte:
Klokka 07.56 forsvinningsdagen: Det politiet antar er en bil kommer kjrende oppover gangveien, bare 50 meter fra huset til Hagen. Lyset beveger seg f sekunder senere bort fra boligen. Iflge Hagen hadde han p dette tidspunktet ikke sttt opp.
Nyaktig n time senere, klokka 08.56: Nok en gang kommer det politiet antar er et kjrety. Det ser ut til kjre tilbake mot huset, opp den samme gangveien."

Citat:
Jeg fant ut at det er sannsynlig at det er skrivefeil i denne teksten som er under videoen: "LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp p videoen frste gang.", for p selve videoen ser man at det str "31.10.2018 07.56.20" og at klokka der gr fra 07.56.20 til 07.56.28.

Hvis det er slik og hvis jeg har forsttt rett, s dukket bilen opp p videoen 07.56.01, og bilen ble filmet fra 07.56.01 og til 07.56.28.
Det er kun de 8 sekundene 07.56.20 - 07.56.28 vi fr se p videoen. Dette "Noe" som beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21, er vel det som politiet tror at er en bil?

Er det noen av dere som har det helt klart hvilke av beskrivelsene av bilobservasjoner som var nr? Det kan se ut som om det er en trykkfeil i en av artiklene, og det hadde vrt fint ftt sltt fast hva som er korrekt. Ogs hadde det vrt fint hvis noen har lyst til sammenfatte informasjonen om bilobservasjonene fra de artiklene p en forstelig mte (gjerne i rekkeflge og inkl alt som str om klokkeslett).
Jeg er fremdeles forvirret
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-28 kl. 22:39.
Citera
2020-11-28, 22:50
Medlem
Citat:
Er det noen av dere som har det helt klart hvilke av beskrivelsene av bilobservasjoner som var nr? Det kan se ut som om det er en trykkfeil i en av artiklene, og det hadde vrt fint ftt sltt fast hva som er korrekt. Ogs hadde det vrt fint hvis noen har lyst til sammenfatte informasjonen om bilobservasjonene fra de artiklene p en forstelig mte (gjerne i rekkeflge og inkl alt som str om klokkeslett).
Jeg er fremdeles forvirret
Jeg ser ingenting p den loopvideoen
Citera
2020-11-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg ser ingenting p den loopvideoen
Jeg ser ogs nesten ingen ting p den videoen. Det er 8 sekunder som spilles om og om igjen, hvis jeg har forsttt rett. Jeg er usikker p om det er et klipp p denne videoen med Milli (eller var det en video i dagbladet?) der man ser mer detaljer fra lys.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...en-interessant
Citat:
1) P videoen ved hjelpemiddelsentralen fr jeg inntrykk av at det blir signalisert med lys, fra flere steder, p begge sider av Langvannet.
Jeg tror kamera er utlst med vilje kl 07:56 og kl 08:56.

Hettemann1 skal vre skjekket ut av saken, men jeg har ikke helt f ham ut av hodet.

Det har blitt psttt at han ser mot S4, men jeg mener bestemt at han stiller seg opp ved sppelcontainerne, krysset armene/hendene, og ser mot hjelpemiddelsentralen.
Hettemann1 str med ansiktet rettet mot kamera, og det er jo ikke mulig hvis han ser mot S4!?

Kan det vre at Hettemann1 signaliserer, "✖", at oppdraget er fullfrt?
Kan noen som jobber p hjelpemiddelsentralen vre involvert?
1) Jeg tror at det kan vre slik som du skrev her.
Men hvorfor utlste de i s fall kameraet med vilje?

Fetad: Du har rett!
Jeg forstr ikke hvor Milli har sett at hettemannen ser mot S4?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-28 kl. 23:06.
Citera
2020-11-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
P Facebook-profilen er Letvi* avbildet med en pointer. P samme profil, er det et annet bilde med tre pointere og en drever, men ingen elghund. P profilen har han mange venner med fuglehunder.
I innlandet, Trndelag og Viken, som jeg kjenner best, str store deler av samfunnet stille under elgjakta. Mange jegere har satt satt av siste del av ferien til dette. Snn har det vrt s lenge jeg kan huske.
Blokkene er en del av nromrdet, og det var vel en annen bruker som viste til at det bodde folk av st-europeisk opprinnelse i en eller flere av blokkene.

Antyder du at naboen er involvert i drapet p AE?
Citera
2020-11-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om polisen hade haft tillgng till DNA avsatt p ett stt som knt TH till mordet, skulle han, utan minsta spr av tvivel, vara hktad idag. Eftersom han inte r det, vet vi att den DNA-bevisning polisen kan ha inte i sig binder TH till ngon mordhandling, oavsett vilket annat bevisvrde den m ha.

Tvilen ligger i at alt kan relativiseres, TH bodde p stedet etc.
Citera
2020-11-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Uthevet: Jeg er fortsatt rimelig sikker p at det er benyttet radiosamband mellom aktrene.

All bruk av telefon var nye planlagt og skulle kun benyttes for villedning/alibi.

At planen ble forsinket fremgr i sms 0910: Hytteturen er utsatt. Det forklarer 0756 og 0856 bilene, rett og slett en forskyvning av planen av ukjente grunner.

Telefonen med MB var trolig ogs en del planen, men jeg er n usikker p om MB var uvitende. To -56 hendelser tilsier imidlertid at hun muligens visste, da var i s fall AE trolig dd allerede.
kan utsatt avhenting skyldes uforutsette problemer med gjennomfringen. stedet ble mer blodig enn forutsatt og kanskje aeh gjorde sterk motstand. Th sa hun var fysisk sterk. De to bilobservasjonene gjr at jeg begynner tvile p historien til mb. Kan th og mb ha et forhold. Mb samtalen kan vre ledd i kommunikasjon med avhenter. Perfekt alibi for aeh i live sammen med utsatt hyttetur og samtale med snn som trengte tre avhr fr hukommelsen kom tilbake. Alt er samkjrt fr drapet.
Citera
2020-11-28, 23:19
Medlem
Citat:
P videoen ved hjelpemiddelsentralen fr jeg inntrykk av at det blir signalisert med lys, fra flere steder, p begge sider av Langvannet.
Jeg tror kamera er utlst med vilje kl 07:56 og kl 08:56.

Hettemann1 skal vre skjekket ut av saken, men jeg har ikke helt f ham ut av hodet.

Det har blitt psttt at han ser mot S4, men jeg mener bestemt at han stiller seg opp ved sppelcontainerne, krysset armene/hendene, og ser mot hjelpemiddelsentralen.
Hettemann1 str med ansiktet rettet mot kamera, og det er jo ikke mulig hvis han ser mot S4!?

Kan det vre at Hettemann1 signaliserer, "✖", at oppdraget er fullfrt?
Kan noen som jobber p hjelpemiddelsentralen vre involvert?

Han meldte seg selv for politiet, hvorfor skulle han gjre det hvis han er innblandet i saken?
Her lager du suppe av ingenting,
Citera
2020-11-28, 23:19
Medlem
Citat:
Jeg ser ogs nesten ingen ting p den videoen. Det er 8 sekunder som spilles om og om igjen, hvis jeg har forsttt rett. Jeg er usikker p om det er et klipp p denne videoen med Milli (eller var det en video i dagbladet?) der man ser mer detaljer fra lys.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...en-interessant

1) Jeg tror at det kan vre slik som du skrev her.

Fetad: Du har rett! Jeg forstr ikke hvor Milli har sett at hettemannen ser mot S4?
Jeg vet ikke hvorfor den loopvideoen du har lenket til ikke ville funke hos meg, men jeg fant artikkelen frem selv, og da funket den

- Jeg synes det ser ut som det str to svartkledde personer som signaliserer med lommelykter (sm korte lysblink) i nedre bildekunst (nesten p midten, litt nrmere hyre).

- Jeg ser et kraftig kort lysblink midt i vre bildekant (ved det store treet).

- Ellers ser jeg ett kort hvitt lysblink, og noen gulere lysblink som beveger seg ved S4/lavblokkene/skogholtet.
Jeg er usikker p retningen, men jeg synes kanskje det kan vre i motsatt retning som andemateplassen.
Citera
2020-11-28, 23:20
Medlem
.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-28 kl. 23:28.
Citera
2020-11-28, 23:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tvilen ligger i at alt kan relativiseres, TH bodde p stedet etc.
Det r klart att det rent generellt r besvrligt att f konklusiva DNA-spr frn ngon som har bott p den antagna brottsplatsen, oavsett hur skyldig denne ngon r. Men faktum kvarstr: Skulle polisen ha DNA-spr som kopplar TH till mordet, skulle han vara hktad nu. Eftersom han inte r det, har polisen inte s konklusiva DNA-spr, och Farkosten ska ge fan i att skapa trdsanningar om att de har det.
Citera
2020-11-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Th var forsinket s den frste bilen kan ha vrt p vei for kidnappe AEH men ser at bilen str p grdsplassen, s de passerer og returnerer en time senere.

Hvis de over tid har observert TH og har kontroll p hans vaner, vil det vre en mulighet.

Var han forsinket? Tror han hadde vrt p Futurum klokka sju hvis det krevdes.
Selv s legger jeg meg sjelden til sove fr klokka ett nr jeg skal opp 6.30.
Citera
2020-11-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Til alle sm frken detektiver som holder p her inne n.

Hva om svensk politi i kveld arresterte en europeer bosatt i Sverige som innrmmet at han kidnappet AEH.

Hva ville dere diskutert n?

Skal ikke se bort fra at det kan skje, det er prisen som avgjr det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in