2021-01-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg forsvarer ikke ektepakten. Men er det uvanlig at forretningsfolk har denne typen avtaler? De rike vet sno seg, og jeg vil tro loven tillater dette. Her er et innlegg fra tidligere i trden:

"Hva tenker folk om ektepakten sett opp mot P*tter S*ordalen og hans skillsmisse for ikke lenge siden? Der ble det visstnok inngtt en kontrakt som ikke er tinglyst der G*nhild skulle f med seg over hundre millioner. Her str PS oppfrt med 26 milliarder i formue og 578 mill i ligningsformue.
100mill av 26mrd er 0,38% av total formue.
0,38% av 1,7mrd er 6,46mill om det samme forholdet skulle vrt TH og AEH.
En slik avtale er nok gjort av PS for ikke miste alt som er bygd opp.
https://www.nettavisen.no/okonomi/us...423876588.html

K*ell I R*kke skilte seg i 2018 med 20mrd i formue med ei som hadde noen hundre mill allerede. Hun endte noen hundre mill opp etter skilsmissen ogs ser det ut som. Omtrent 1% av formuen om jeg ikke tar feil.

Dette er to mer moderne avtaler, og det deles ikke 50/50 nr meste av formue i ligger i selskaper de styrer.
Tror det har blitt som skrevet tidligere av noen at AEH hadde nok ftt noen titalls mill, og mtp p at TH allerede har betalt ut 10 mill av krav p 100mill, s virker det rart at at skulle sttt bak en snn sum. Vil tro han vet nok til at skilsmisse ville endt med noen titalls mill til AEH og det er mindre enn kravet som l igjen. Fr det ikke til g opp med at brevet er skrevet av TH, men jeg er pen for at jeg tar feil".

Jeg m le av deg for du har tydeligvis ikke forsttt noe som helst, jeg oppfordrer deg til lese deg opp p hvordan det fungerer for jeg gidder ikke drive voksenopplring.
Citera
2021-01-03, 19:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg forsvarer ikke ektepakten. Men er det uvanlig at forretningsfolk har denne typen avtaler? De rike vet sno seg, og jeg vil tro loven tillater dette. Her er et innlegg fra tidligere i trden:

"Hva tenker folk om ektepakten sett opp mot P*tter S*ordalen og hans skillsmisse for ikke lenge siden? Der ble det visstnok inngtt en kontrakt som ikke er tinglyst der G*nhild skulle f med seg over hundre millioner. Her str PS oppfrt med 26 milliarder i formue og 578 mill i ligningsformue.

K*ell I R*kke skilte seg i 2018 med 20mrd i formue med ei som hadde noen hundre mill allerede. Hun endte noen hundre mill opp etter skilsmissen ogs ser det ut som. Omtrent 1% av formuen om jeg ikke tar feil.

Dette er to mer moderne avtaler, og det deles ikke 50/50 nr meste av formue i ligger i selskaper de styrer.
Tror det har blitt som skrevet tidligere av noen at AEH hadde nok ftt noen titalls mill, og mtp p at TH allerede har betalt ut 10 mill av krav p 100mill, s virker det rart at at skulle sttt bak en snn sum. Vil tro han vet nok til at skilsmisse ville endt med noen titalls mill til AEH og det er mindre enn kravet som l igjen. Fr det ikke til g opp med at brevet er skrevet av TH, men jeg er pen for at jeg tar feil".

alla dessa exempel du nmner fr mat p bordet resten av livet, borde ven ha rd med ett bord att ha maten p om du frgar mig...
det r lngt ifrn att ta det mesta av arvet tills kontraktet skrevs vilket r verkligheten med TH och AEH...
stugan p Biri r vrt mer n vad AEH skulle f om de skilde sig...
Citera
2021-01-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Godt verden har forandret seg nr det gjelder gifteml og samboerskap.
Der er vi hjertens enige.
Citera
2021-01-03, 20:03
Medlem
...
Senast redigerad av Ittno 2021-01-03 kl. 20:59.
Citera
2021-01-03, 20:05
Medlem
Citat:

Tror det har blitt som skrevet tidligere av noen at AEH hadde nok ftt noen titalls mill, og mtp p at TH allerede har betalt ut 10 mill av krav p 100mill, s virker det rart at at skulle sttt bak en snn sum. Vil tro han vet nok til at skilsmisse ville endt med noen titalls mill til AEH og det er mindre enn kravet som l igjen. Fr det ikke til g opp med at brevet er skrevet av TH, men
jeg er pen for at jeg tar feil".

Du tar feil. Man har krav p halvparten av verdier opparbeidet seg i ekteskapet. Det du sammenlikner med blir bare latterlig i forhold.

Petter Stordalen hadde opparbeidet seg de fleste verdier da han giftet seg. Men han srget likevel for sin ex med en pen sum, hun kom inn i ekteskapet uten noe.

TH opparbeidet seg store verdier mens han var gift. AEH hadde hatt rett p en stor del ved skilsmisse. Mulig hun ikke selv var klar over dette, da hun s etter bolig til leie p Gjvik.
Citera
2021-01-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg tror hvis du leser ektepakten, det man fr tilgang til p google, s ser du at problemstillingen er en del anderledes i dette tilfellet.
Men n for tiden er det egentlig andre ting som opptar meg.
Edit: men hvis jeg var deg, ville jeg kikket litt mer p den.

Det var du som trakk inn ektepakten: "Ekteskapskontrakten er i seg selv psykisk vold, den holder lenge", men n er det andre ting som opptar deg. Hva synes du om ektepaktene til R*kke og Storda*en?
Citera
2021-01-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
vad vet vi om vittnen var dr nr det skrevs?
advokaten som har skrivit frnekar att ha ngot med detta att gra, sger mycket det....

VG 29.4.2020
Fire dager fr julaften 1993 signerer han og Anne-Elisabeth Hagen, samt to vitner, et tillegg til ektepakten, som gir ham eneboligen som sreie. Det eneste hun fr beholde som sin rdighetsdel er mblene og inventaret i boligen.*
Citera
2021-01-03, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Er der det noen som vet hvordan mnsteret av gende p gangveien mellom SV4 og hovedveien ser ut om morgenen?
er det f.eks. mange som er p veg til jobb rundt kl 7 ?
er det f.eks. mange barn p veg til skole fra kl 8 ?
dette mtp bil som rygger opp rett fr kl 8 og kl 9.

Vil tro at det er et lite rush med syklister rundt den tiden. Etter en liten stund s kommer de som gr formiddagsur med hunden. Det vil vre perioder der det er veldig lite trafikk. Det kan hende at syklister og andre folk er grunnen til at bilen evt har kjrt avgrde igjen, for s komme tilbake.
Politiet mener at TH ventet til at bilen skulle komme, og s dro han. Men hvorfor s han ikke bilen frste gangen? Kanskje han ble forhindret i kikke ut av vinduet om bilen var der? Kanskje AE satt med kaffekoppen i en stol og p en snn mte at hun ville merket at noe var p gang, vet ikke.
Hva var de nyaktige tidpunktene for disse bilene? Var ikke AE i en samtale kl 9.14? Hva gjorde bilen de minuttene etter at TH hadde dratt p jobb, og til AE var ferdig i telefonen?
Citera
2021-01-03, 20:24
Medlem
...
Senast redigerad av Ittno 2021-01-03 kl. 21:00.
Citera
2021-01-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Du tar feil. Man har krav p halvparten av verdier opparbeidet seg i ekteskapet. Det du sammenlikner med blir bare latterlig i forhold.

Petter Stordalen hadde opparbeidet seg de fleste verdier da han giftet seg. Men han srget likevel for sin ex med en pen sum, hun kom inn i ekteskapet uten noe.

TH opparbeidet seg store verdier mens han var gift. AEH hadde hatt rett p en stor del ved skilsmisse. Mulig hun ikke selv var klar over dette, da hun s etter bolig til leie p Gjvik.

Gunhil* Stordale* fikk 0,38% av total formue. Var det for lite, akkurat passe eller for mye?
Citera
2021-01-03, 20:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
VG 29.4.2020
Fire dager fr julaften 1993 signerer han og Anne-Elisabeth Hagen, samt to vitner, et tillegg til ektepakten, som gir ham eneboligen som sreie. Det eneste hun fr beholde som sin rdighetsdel er mblene og inventaret i boligen.*

vittnena skal underteckna att de har sett de andra lsa och underteckna ja, men vad vet vi om det hnde?
hon var ocks s lycklig att f stuga tomten bredvid stugan hon faktiskt rvde ocks...
Senast redigerad av Notteliten 2021-01-03 kl. 20:28.
Citera
2021-01-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg synes de er supre. Her snakker vi to gentlemenn, i motsetning til TH.
Ser du likheter mellom dem og THs kontrakt? Tror du kanskje det er grunnen til at THs skreddersydde ekteskapskontrakt ville blitt satt til side? Tror du den flotte skreddersydde kontrakten til TH ville holdt i retten? Tror du det er en grunn til at han aldri redigerte den? Har du overhodet lest den? Jeg fr absolutt ikke det inntrykket!!

Gunhil* Stordale* fikk 0,38% av total formue. Var det for lite, akkurat passe eller for mye?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in