Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
I tidningsartiklarna som jag har lst, str det att han skulle kontakta henne just den hr dagen. Men det kan ju handla om en missuppfattning frn journalistens sida, eller att man inte vill lmna ut exakta detaljer i ett pgende brottsml.
Tv veckor leveranstid lter mycket.
Ja, det har vrt litt motstridende opplysninger om elektrikeren i media.
Jeg er enig i at 2 uker er lenge, selv om AEH evt bestilte lamper via elektrikeren.
Det kunne kanskje tyde p at noe annet arbeid mtte ferdigstilles frst, men noe slik har ikke fremkommet, s det blir bare spekulasjoner (det ogs).
Iflge media har politiet n snudd kortstokken, og gr grundigere til verks (etterspr internett- og telefon-logger, bankutskrifter m.m.) i mer perifer forstand. Folk som har vrt i omrdet, og som politiet fremdeles ikke har vrt i kontakt med, vil sikkert n bli sett i smmene. Det kan jo bety at elektrikeren ogs blir underskt nrmere, hvis det ikke allerede er gjort. Vitner generelt blir kanskje underskt i strre grad.
Politiet er optimistisk i forhold til kryptosporet - Monero er kanskje sporbart likevel (ny "lete-etter-nla-i-hystakken"-programvare). De lrde strides vel merke.
Monero har steget spass i verdi, at selv TH sitter igjen med fortjeneste. Det blir jo et paradoks nr s mange eksperter mente at kidnapping ikke var realistisk, fordi manglende kommunikasjon tydet p at kidnapperne ikke var interessert i penger.
Kanskje det var smart sitte stille?
Jeg tror mest p at dette er en kidnapping.
Hvis det er snakk om kidnappere som er profesjonelle p krypto-delen, s hper jeg at de er like profesjonelle p den delen som holder offeret levende.
Et slags deilig og luksurist Alcatraz scenario med happy ending, men det blir vel litt for amerikansk antageligvis. Er kidnapperne bare profesjonelle p krypto-delen, s er de amatrer, og da er nok AEH dd for lenge siden.