2021-04-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, Halloween var neppe avgjrende for planen, hvorfor skulle det vre det, symbolikk? Samtalen med MB var derimot helt avgjrende for lykkes med planen, og momenter som vinterpen gangvei og bortreiste naboer spiller selvsagt ogs inn.

Jeg tror Haloween kunne brukes som en bortforklating. Dersom det skulle komme noe brk, hyl, til og med skudd, s kan det forklares med Haloween.

h, n er det noen tullinger som leker med Haloween et sted. Det er ikke sikkert at folk hadde vrt like nye p underske rare lyder.

Ellers kunne en muligens valgt senere p ret nr det var enda mrkere.
Senast redigerad av Mattagg 2021-04-18 kl. 02:32.
Citera
2021-04-18, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jo jeg tror ogs det. Dersom det skulle komme noe brk, hyl, til og med skudd, s kan det forklares med Haloween. Bortforklaring

h, n er det noen tullinger som leker med Haloween et sted. Det er ikke sikkert at folk hadde vrt like nye p underske rare lyder.

Ellers kunne en muligens valgt senere p ret nr det vsr enda mrkere.

Har aldri hrt om Halloween sty p morran, ikke om kvelden heller.
Citera
2021-04-18, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja mulig GM ikke tenkte engang p at det var Halloween. I forhold til planlegging er jo flere ute, lettere huske for vitner hva som skjedde osv. s det er ikke den beste dagen.

Jo men det er senere p dagen. Det var fremdeles jobb og skole.
Citera
2021-04-18, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Har aldri hrt om Halloween sty p morran, ikke om kvelden heller.

Nei, du kan s si. Men en kan tenkes at noen leker litt
Citera
2021-04-18, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
I tidningsartiklarna som jag har lst, str det att han skulle kontakta henne just den hr dagen. Men det kan ju handla om en missuppfattning frn journalistens sida, eller att man inte vill lmna ut exakta detaljer i ett pgende brottsml.

Tv veckor leveranstid lter mycket.
Ja, det har vrt litt motstridende opplysninger om elektrikeren i media.
Jeg er enig i at 2 uker er lenge, selv om AEH evt bestilte lamper via elektrikeren.
Det kunne kanskje tyde p at noe annet arbeid mtte ferdigstilles frst, men noe slik har ikke fremkommet, s det blir bare spekulasjoner (det ogs).

Iflge media har politiet n snudd kortstokken, og gr grundigere til verks (etterspr internett- og telefon-logger, bankutskrifter m.m.) i mer perifer forstand. Folk som har vrt i omrdet, og som politiet fremdeles ikke har vrt i kontakt med, vil sikkert n bli sett i smmene. Det kan jo bety at elektrikeren ogs blir underskt nrmere, hvis det ikke allerede er gjort. Vitner generelt blir kanskje underskt i strre grad.
Politiet er optimistisk i forhold til kryptosporet - Monero er kanskje sporbart likevel (ny "lete-etter-nla-i-hystakken"-programvare). De lrde strides vel merke.

Monero har steget spass i verdi, at selv TH sitter igjen med fortjeneste. Det blir jo et paradoks nr s mange eksperter mente at kidnapping ikke var realistisk, fordi manglende kommunikasjon tydet p at kidnapperne ikke var interessert i penger.
Kanskje det var smart sitte stille?

Jeg tror mest p at dette er en kidnapping.
Hvis det er snakk om kidnappere som er profesjonelle p krypto-delen, s hper jeg at de er like profesjonelle p den delen som holder offeret levende.
Et slags deilig og luksurist Alcatraz scenario med happy ending, men det blir vel litt for amerikansk antageligvis. Er kidnapperne bare profesjonelle p krypto-delen, s er de amatrer, og da er nok AEH dd for lenge siden.
Citera
2021-04-18, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Nei, du kan s si. Men en kan tenkes at noen leker litt

Hva da leker?

Det er ingenting som tyder p at Halloween har noe som helst med saken gjre, absolutt null.
Citera
2021-04-18, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det har vrt litt motstridende opplysninger om elektrikeren i media.
Jeg er enig i at 2 uker er lenge, selv om AEH evt bestilte lamper via elektrikeren.
Det kunne kanskje tyde p at noe annet arbeid mtte ferdigstilles frst, men noe slik har ikke fremkommet, s det blir bare spekulasjoner (det ogs).

Iflge media har politiet n snudd kortstokken, og gr grundigere til verks (etterspr internett- og telefon-logger, bankutskrifter m.m.) i mer perifer forstand. Folk som har vrt i omrdet, og som politiet fremdeles ikke har vrt i kontakt med, vil sikkert n bli sett i smmene. Det kan jo bety at elektrikeren ogs blir underskt nrmere, hvis det ikke allerede er gjort. Vitner generelt blir kanskje underskt i strre grad.
Politiet er optimistisk i forhold til kryptosporet - Monero er kanskje sporbart likevel (ny "lete-etter-nla-i-hystakken"-programvare). De lrde strides vel merke.

Monero har steget spass i verdi, at selv TH sitter igjen med fortjeneste. Det blir jo et paradoks nr s mange eksperter mente at kidnapping ikke var realistisk, fordi manglende kommunikasjon tydet p at kidnapperne ikke var interessert i penger.
Kanskje det var smart sitte stille?

Jeg tror mest p at dette er en kidnapping.
Hvis det er snakk om kidnappere som er profesjonelle p krypto-delen, s hper jeg at de er like profesjonelle p den delen som holder offeret levende.
Et slags deilig og luksurist Alcatraz scenario med happy ending, men det blir vel litt for amerikansk antageligvis. Er kidnapperne bare profesjonelle p krypto-delen, s er de amatrer, og da er nok AEH dd for lenge siden.

Kanskje AE slipper fri nr Moneroene har steget til 95 millioner?
Citera
2021-04-18, 02:55
Medlem
Citat:
Kanskje AE slipper fri nr Moneroene har steget til 95 millioner?
TH har jo sagt at han er villig til betale hele belpet.
Citera
2021-04-18, 02:57
Medlem
Citat:
TH har jo sagt at han er villig til betale hele belpet.

Og hva s?
Citera
2021-04-18, 03:02
Medlem
Citat:
Og hva s?
Lsesummen vil ha en strre verdi enn tidligere.
Frst gikk verdien p Monero ned - n har verdien steget skyhyt.
Men det m jo helt sikkert fremlegges livsbevis for f det belpet.
Citera
2021-04-18, 03:05
Medlem
Citat:
Lsesummen vil ha en strre verdi enn tidligere.
Frst gikk verdien p Monero ned - n har verdien steget skyhyt.
Men det m jo helt sikkert fremlegges livsbevis for f det belpet.

Hva er det du snakker om, lsepengekravet var i Euro.

Du kommer bare med svada som alltid.
Citera
2021-04-18, 03:21
Medlem
Citat:
Hva er det du snakker om, lsepengekravet var i Euro.

Du kommer bare med svada som alltid.
Ja, ser det n - var sikker p at kravet i trusselbrevet var oppgitt i Monero.

Men mitt poeng i det opprinnelig innlegget er det samme likevel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in