2021-04-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
stedet, ikke husvask
Politiet mener han vasket da han kom hjem.
Visste han det? Og hvordan gikk det til.
Citera
2021-04-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Politiet mener han vasket da han kom hjem.
Visste han det? Og hvordan gikk det til.

Det er ingen her som er tankelesere.
Citera
2021-04-29, 00:48
Medlem
Var det ikke slik at noen NRK-journalister fikk masse kjeft for ha avslrt for mye om bitcoin-transaksjonene. S mye at alle og enhver med interesse for kryptovaluta kunne finn overfringene til kommunikasjonskontoen. Og dermed bryte anonymiteten til bitcoin-kontoen, og gjre den allment kjent. NRK-journalistene ble beskyldt for sabotere alle videre kommunikasjonsmuligheter. Det er det ikke alle som husker.

Og n er det en her inne, mange mneder eller muligens revis senere, som har oppdaget enda en transaksjon til kommunikasjonskontoen. Og som kategorisk slr fast at transaksjonen kommer fra den angivelige "kidnapperen". Utallige innlegg de seneste dagene har gang p gang nevnt denne fantasifiguren, den skalte "kidnapperen".

Forumet blir nesten spammet ned med innlegg som nevner denne fiktive "kidnapperen". Som kun eksisterer i kidnappingsplottet. Ogs kalt dekkhistorien.

Villedning. Villedning. Villedning.
Citera
2021-04-29, 00:49
Medlem
Citat:
Siden du kjenner familien, tror du TH kommer til sakske forfatterne?

Det tror jeg bare TH kan svare p og det er langt i fra sikkert at han vet sjl akkurat n. Men, jeg kan fortelle deg at han ser minst 10 r eldre ut og helt for jvlig ut med blodskutte yne. Jeg trodde lenge han hadde gjort det siden politiet var s sikre og skammer meg skikkelig over det n.

For vre helt rlig er ikke TH noe geni for si det mildt og ingen her tror han rett og slett er smart nok for et slikt plott. Mten han har tjent pengene sine p er frst og fremst vre vgal og djerv og har ikke s mye med intelligens gjre.
Citera
2021-04-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
du frstr lite av var du r

Siden du sikkert er " flat earther " tatt i betraktning hvor mye rr og konspirasjoner du skriver er det vel best svare " du har rett " s man slipper mer forstyrrelser og annet vissvass.
Citera
2021-04-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det tror jeg bare TH kan svare p og det er langt i fra sikkert at han vet sjl akkurat n. Men, jeg kan fortelle deg at han ser minst 10 r eldre ut og helt for jvlig ut med blodskutte yne. Jeg trodde lenge han hadde gjort det siden politiet var s sikre og skammer meg skikkelig over det n.

For vre helt rlig er ikke TH noe geni for si det mildt og ingen her tror han rett og slett er smart nok for et slikt plott. Mten han har tjent pengene sine p er frst og fremst vre vgal og djerv og har ikke s mye med intelligens gjre.

Siden du n mener at han er uskyldig da s vil du skamme deg enda en gang nr han blir dmt
Citera
2021-04-29, 00:56
Medlem
Citat:
Siden du n mener at han er uskyldig da s vil du skamme deg enda en gang nr han blir dmt

Det er ingen fare for dette da det skjer ting i saken n. Jeg har heller ingen forventninger til at du kommer til skamme deg nr sannheten kommer frem. Men, det spiller jo ingen rolle for selve saken gjr det vel ?
Citera
2021-04-29, 00:56
Medlem
Citat:
Hva sier du her. Betyr det at nr en konto er tmt, s kan en ikke flge bakover? En ka ikke se den frste heller. Er det samme belpet som passerer gjennom alle. Det er jo ikke vits i nr du og mange lett ser det. Bare ekstra jobb vel?
Vet ikke, kanskje han bare har lest dette og s gtt frem p den mten

Kryptovalutaekspert i Arcane, Torkel Rogstad, peker p flere tydelige tegn: Det tydeligste tegnet p mangelfull kompetanse er gjenbruk av bitcoinadresser, sier Rogstad. Dette er regnet som meget skadelig for mottakers personvern. Best practice er generere nye adresser hver gang man sender og mottar bitcoin, og noe alle bitcoinlommebker lar deg gjre..

https://kryptografen.no/2020/06/12/t...-over-bitcoin/
Citera
2021-04-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Flere detaljer har blitt fjernet fra boka om Lrenskog-mysteriet etter reaksjoner fra TH og familien

De har ftt lese hele manuset til boka som publiseres i neste uke og har reagert negativt p innholdet.
Derfor har forlaget valgt fjerne en rekke detaljer. Politiet har ogs lest gjennom manuset, men hadde ingen kommentarer.

For bare 3 uker siden ble det annonsert at boka ville avdekke hittil ukjente og oppsiktsvekkende detaljer:
I Lrenskog-forsvinningen tar de leseren med p innsiden av en unik politietterforskning, og presenterer oppsiktsvekkende detaljer ukjent for offentligheten
Dette er n fjernet fra omtalen av boken.

er bare "og presenterer oppsiktsvekkende detaljer ukjent for offentligheten" som er fjernet.
Senast redigerad av toiko1 2021-04-29 kl. 01:00.
Citera
2021-04-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja fixa och dlja var det viktigaste eftersom kidnappningsplanen skulle skerstlla en snabb utredning av brottsplatsen och TH skulle flytta tillbaka samma natt...
problemet i den planen r att ta reda p hur det skulle vara s lnge TH inte hade en egen utredningsgrupp involverad i planeringen,
behver mer en gammle tidninger fr att gra en 100% plan...

Men uansett om vi sier det var en plan med grundig planlegging lenge, og muligens en episode i trappen som skapte kaos. Plan og profesjonelle
Eller en hastig plan som brukte kontoer og email en hadde liggende. Flaks og nybegynnere

S har det vrt en dundrende suksess alt sammen, for ingen har klart knekke saken.

Og n, de siste rrelsene p kommunikasjonskontoen. At de tr. De peker nese. De virker s irriterende selvsikker p kryptokunnskapen sin. S det m vre noen drivende gode i miljet. Kan vel ikke vre mange som er kjempegod og anonym i miljet. De gode er nok ' bermte '
Men det er jo s at vi ikke blir innvidd i det som er avdekket underveis.
Senast redigerad av Mattagg 2021-04-29 kl. 01:09.
Citera
2021-04-29, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
er bare "og presenterer oppsiktsvekkende detaljer ukjent for offentligheten" som er fjernet.

Vel, det var nettopp det jeg skrev. Poenget er at flere detaljer i boka er fjernet, og det er langt viktigere enn hva som er endret i selve omtalen av boken. Endringene i boka er gjort som flge av reaksjoner fra TH og familien.
Citera
2021-04-29, 01:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Men uansetg om vi sier det var en plan med grundig planlegging lenge, og muligens en episode i trappen slm skapte kaos. Plan og profesjonelle
Eller en hastig plan som brukte kontoer og email en hadde liggende. Flaks og nybegynnere

S har det vrt en dundrende suksess alt sammen, for ingen har klart knekke saken.

Og n de siste rrelsene p kommunikasjonskontoen. At de tr. De peker nese. De virker s irriterende selvsikker p kryptokunnskapen sin. S det m vre noen drivende gode i miljet. Kan vel ikke vre mange som er kjempegod og anonym i miljet.
Men det er jo s at vi ikke blir innvidd i det som er avdekket underveis.

det med de nya rrelserna p kryptokontona behver inte ha ngot att gra med detta fall i sig, det kan mycket vl vara en uppmrksamhetssyk person som vill visa sig ocks det...
tnk bara p alla som kontaktar polisen och erknner allvarliga saker de kontrolleras ut inom ngra timmar...
vi vet inte idag hur framgngsrikt detta r, i Norge tar allt tid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in