Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Noen fr studere bilder av verandadra, men politiet selv sier at de vet hvilken dr som er brukt og da er det nrliggende tro at det er den dra som nkkelen til er forsvunnet.

Har du noen argumenter som taler for at det er verandadra som AE har fordampet gjennom s skal jeg ta det serist.

Leser du i det hele tatt innleggene du kommenterer, eller er dette trolling?
Jeg skrev :
"Og argumenter gjerne hvorfor AEH ikke kan ha blitt fraktet ut verandadren. Det m da ha vrt enklere bre ut AEH gjennom terrassedren, og videre til en eventuell ventende bil p snuplassen i gangveien?
Hvorfor bruke hovedinngangen? Mener du at en bil har vrt inne p grdsplassen for hente AEH?
Selv uten bil, ville vel dette innebre strre risiko.
Med fare for bli observert av tilfeldige passerende, for eksempel et postbud eller en nabo.
Uavhengig av hendelsesforlp, ville dette vrt en undvendig risikabel mte gjre det p."
Citera
2021-05-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Leser du i det hele tatt innleggene du kommenterer, eller er dette trolling?
Jeg skrev :
"Og argumenter gjerne hvorfor AEH ikke kan ha blitt fraktet ut verandadren. Det m da ha vrt enklere bre ut AEH gjennom terrassedren, og videre til en eventuell ventende bil p snuplassen i gangveien?
Hvorfor bruke hovedinngangen? Mener du at en bil har vrt inne p grdsplassen for hente AEH?
Selv uten bil, ville vel dette innebre strre risiko.
Med fare for bli observert av tilfeldige passerende, for eksempel et postbud eller en nabo.
Uavhengig av hendelsesforlp, ville dette vrt en undvendig risikabel mte gjre det p."

Det er da ingenting som tyder p at AE er fraktet ut verandadra s det er OT.
Citera
2021-05-09, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du er nok inne p noe sjefen ikke tler eller som han ikke forstr. Bare til ignorere og fortsette der du slapp.
Interessant dette - hres ut som kidnapperne var amatrer p alle niv. Kunne jo ordnet dette fra utlandet, men GM visste ikke det.
Kan vre et oppmerksomhet-sykt-koko-tilfelle - bare 1 GM som du var inne p - det har jeg ogs tenkt.
Han er nok ikke helt som alle andre nei. Jeg fornemmer en eller annen form for likegyldighet.
Citera
2021-05-09, 01:55
Medlem
Citat:
Sist jeg kjpte kryptovaluta i utlandet s krevdes bde bilde av frerkort, selfie og bankkort.
Du har vel aldri kjpt noe kryptovaluta.
Citera
2021-05-09, 01:55
Medlem
Citat:
Sist jeg kjpte kryptovaluta i utlandet s krevdes bde bilde av frerkort, selfie og bankkort.

Hvor vanskelig er det ordne med falsk legitimasjon?
Har du cash og kontakter, tar ikke dette lang tid. Utrolig at en bruker som diskuterer kriminalsaker, ikke har ftt med seg spass. Ikke rart det blir mange underlige kommentarer.
Citera
2021-05-09, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, er den trdls kan TH ha hatt den med seg i bilen eller hatt den liggende i garasjen til han kom hjem.

Mulig. Men det er et ekstra risikomoment hvis man frst skal gjre offeret bevisstls.
n ting er selve metoden man bruker - det m ikke ta s lang tid at offeret rekker
merke at noe er galt, s medikamenter er nok utelukket. En annen ting er at man
aldri kan vre garantert at en bevisstls person forblir bevisstls s lenge at man
rekker ta livet av vedkommende.

Hvis TH har sagt at TEH var med ham i S4 den ettermiddagen, kan jeg nesten
garantere at politiet har sjekket dette grundig, bde i avhr av dem begge, og
helt sikkert ogs avhr av flere. De har ogs hatt tilgang p teledata fra omrdet, og
de vil se om og nr TEHs telefon har sltt inn p nrmeste basestasjon.
En vanskelig situasjon lyge seg ut av, s man m anta at ihvertfall dette
stemmer noenlunde.

Det er nok en helt annen bil som ble brukt til dette, ja. Leiebil kanskje?
Kunne ogs vrt en stjlet bil, evt. en med falske skilter, men dette tror
jeg ker risikoen betraktelig.

Bunnlinjen er at denne bilen m ha vrt langt av grde nr politiet ble tilkalt.
Jeg misunner uansett ikke etterforskerne som har mttet g gjennom bompasseringer
og trafikkameraopptakene.

Jeg har ikke sett filmen, kun lest plottbeskrivelsen.
Men hun i filmen later jo til vre fullstendig psykopat.
Men jeg kjenner jo kun AEH gjennom omtaler av denne saken, s ikke godt si.

Det hadde overrasket meg om det var AEH som var skurken i dette.
Kan ha vrt sterke sovemedikanter. Ville sikret at hvis hun ble finnet, kunne konklusjon blitt overdose/ selvmord. Kan ogs ha blitt tuklet med hennes insulin:

She remained in coma for 90 hours.

Insulin is essential for survival in type 1 diabetes mellitus and insulin-requiring type 2 diabetes mellitus patients. The same insulin if taken in overdose in these patients or in non-diabetics can lead to hypoglycemic coma which can have varied outcome from complete reversal to death

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3354941/

En bil kan ha blitt kjpt kontant og anonymt flere r tilbake, og sttt i en garage bare TH kjenner til, en teori jeg nevnte tidligere. I og med at det var en kidnapping, kan han ha tatt sjansen p at en bil med falske skilt har blitt kjrt midlertidlig til en parkeringsplass.
Ja, fasttelefon kan ha blitt med i bilen.
Bakhon kan vre bare en psyko hang up og villedning. Uansett lettere se om noen har gtt inn dra da, enn g helt inntil og kikke etter papirbit som har falt ned.
Jeg skulle likt vite hvem som initierte DN intervjuet, 3 mnd fr forsvinning. Alts, om det var TH som tok initiativ til intervju.
Citera
2021-05-09, 01:58
Medlem
Citat:
Hvor vanskelig er det ordne med falsk legitimasjon?
Har du cash og kontakter, tar ikke dette lang tid. Utrolig at en bruker som diskuterer kriminalsaker, ikke har ftt med seg spass. Ikke rart det blir mange underlige kommentarer.

Mitt svar var hva som kreves og ikke hva som kan gjres for omg reglene.

Ikke rart du virker forvirret nr du ikke henger med i hva som er diskutert.
Citera
2021-05-09, 02:00
Medlem
Citat:
Jss, skjnner du ikke at en nringslivsavis flger markedet? De starter gjerne dagen med brsmeldinger, leser kvartalsrapporter osv. Hadde de ikke fulgt med p dette, hadde de ikke gjort jobben sin.
Tror du TH ringer avisen" Hei, jeg har en gladsak til dere! Vi har gtt med overskudd!"
Edit: det er faktisk et brennaktuelt sprsml. La oss si de har spurt mange ganger om intervju, og mediesky som han er, har han alltid takket nei. Vel vitende om at det ville passe superb inn i et kidnappingsplot, kan han ha tatt en tlf en dag og sagt: Hr her, jeg tror kanskje jeg er klar for et intervju likevel.
Intervjuet var jo en av tingene man s p som en katalysator for kidnapping. Perfekt planlegging, muligvis.
Senast redigerad av Ittno 2021-05-09 kl. 02:59.
Citera
2021-05-09, 02:07
Medlem
Citat:
P seg selv kjenner man andre

Du dummer deg ut, og du er den eneste trden som ikke skjnner det. Svarer til stadig "kseskaft!", og er samtidig frekk nok til prve latterliggjre andre.
Onelinere og latterfjes, veier ikke opp for manglende argumentasjon.
Til overml viser du at du ikke har lest/forsttt det du kommenterer.
Citera
2021-05-09, 02:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Du dummer deg ut, og du er den eneste trden som ikke skjnner det. Svarer til stadig "kseskaft!", og er samtidig frekk nok til prve latterliggjre andre.

ye, mt bjelke......

Tror nok dette er et klassisk eksempel p snakke forbi hverandre.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-09 kl. 02:10.
Citera
2021-05-09, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Kan ha vrt sterke sovemedikanter. Ville sikret at hvis hun ble finnet, kunne konklusjon blitt overdose/ selvmord. Kan ogs ha blitt tuklet med hennes insulin:

She remained in coma for 90 hours.

Insulin is essential for survival in type 1 diabetes mellitus and insulin-requiring type 2 diabetes mellitus patients. The same insulin if taken in overdose in these patients or in non-diabetics can lead to hypoglycemic coma which can have varied outcome from complete reversal to death

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3354941/

En bil kan ha blitt kjpt kontant og anonymt flere r tilbake, og sttt i en garage bare TH kjenner til, en teori jeg nevnte tidligere. I og med at det var en kidnapping, kan han ha tatt sjansen p at en bil med falske skilt har blitt kjrt midlertidlig til en parkeringsplass.
Ja, fasttelefon kan ha blitt med i bilen.
Bakhon kan vre bare en psyko hang up og villedning. Uansett lettere se om noen har gtt inn dra da, enn g helt inntil og kikke etter papirbit som har falt ned.
Jeg skulle likt vite hvem som initierte DN intervjuet, 3 mnd fr forsvinning. Alts, om det var TH som tok initiativ til intervju.

Det siste har jeg allerede svart p.
Citera
2021-05-09, 02:11
Medlem
Citat:

Latterligere figur enn deg skal man lete lenge etter
Det gjr vondt i sjela smake sin egen medisin men det har du bare godt av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in