2021-05-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Sneve har vrt tung inne i kryptotrading i lang tid etter mine opplysninger.
er det partneren som kan ha interesse i at selskapet ikke blir skadelidende av et eventuelt skifteoppgjr. At th m selge unna aksjer
Citera
2021-05-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette kan minne om ru. Interessert, men ikke helt p hyden. Tror ru er involvert. Th har lokket med penger for oppsettet, men han er ikke drapsmannen.
Ei gte for meg at TH skulle ha involvert ein fremmed som RU.Det vert jo sagt at han stoler p svrt f personer.Evt. e han ein mester i true folk til taushet etter ha ftt dei inn i nettet sitt.Sikkert samme metode han har brukt for bli milliardr.Ein blir ikkje milliardr av ha utelukkande reint mel i posen.Det vil eg pst svrt f milliardrar har.
Citera
2021-05-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ikke nok med det, det er nok planlagt lenge fr det ogs.

Jepp, det tror jeg og. Kanskje man m lete etter spor helt fra 2015-2016. GM har sikkert testet at det fungerte fr de satt planen ut i live.
Citera
2021-05-24, 16:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette kan minne om ru. Interessert, men ikke helt p hyden. Tror ru er involvert. Th har lokket med penger for oppsettet, men han er ikke drapsmannen.

Hvis TH har brukt RU til noe kriminelt, s er det uten RUs viten. Jeg kan tenke meg at
RU har snakket fritt om alt han vet om krypto, hva det kan brukes til bde i legale og
illegale sammenhenger, for imponere TH. RU har hatt stor interesse
av selge seg inn til TH - eller "hvalen" som han kalte ham.

TH p sin side har lyttet, vist interesse, og spurt RU om det tekniske - f.eks. helt
enkle og uskyldige ting om hvordan opprette konti, hvordan blokkjede-teknologi fungerer etc.
Han har ikke trengt stille noen "farlige" sprsml, den snakkesalige RU har allerede gitt ham den
informasjonen han trenger.

Hvis RU er medviten i komplottet, er han sannsynligvis en uplitelig kompanjong.
Det ville vre risikabelt for TH involvere ham aktivt, ettersom de har forskjellige
motiver i saken. RU er for svakt et ledd, med andre ord, og i medvitenhet en for
stor risiko. En uvitende RU kan ikke tyste p TH i avhr, han kan ikke bevise noe.
Han kan kun avslre mistanke, og det tror jeg han kanskje har gjort.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-24 kl. 16:44.
Citera
2021-05-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Ja, det er i nettopp denne transaksjonen det er en skjult melding som utgir seg for vre fra den ene forfatteren. Jeg er enig i at det er tvilsomt at det faktisk er vedkommende som str bak.
Forfatteren skriver engelsk
Citera
2021-05-24, 16:53
Medlem
Hegamons avatar
Vilka r misstankarna om vart kroppen finns idag?
Citera
2021-05-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Ei gte for meg at TH skulle ha involvert ein fremmed som RU.Det vert jo sagt at han stoler p svrt f personer.Evt. e han ein mester i true folk til taushet etter ha ftt dei inn i nettet sitt.Sikkert samme metode han har brukt for bli milliardr.Ein blir ikkje milliardr av ha utelukkande reint mel i posen.Det vil eg pst svrt f milliardrar har.

Mer sannsynlig at RU plapret om den vanskelige milliardren til sine venner av ymse slag og der har ville ideer blitt fdt.
Citera
2021-05-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mephistofiles
Nyhedderne har alts net netforumet Reddit, med 3 millioner krypto nerds, der er aktive. https://www.reddit.com/r/CryptoCurre...to_help_solve/
Og fr som svar

In the year leading up to her disappearance, her husband had at least 20 meetings (in his business office), with a friend of their son, known to be a "crypto expert". So that's a bit suspicious.
Citera
2021-05-24, 17:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilka r misstankarna om vart kroppen finns idag?

Politiet har sagt de har 122 forskjellige steder i skelyset, at noen av disse er mer aktuelle
enn andre. De har naturligvis ikke sagt noe om hvor. De har heller ikke funnet noe lik enn.
Citera
2021-05-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis TH har brukt RU til noe kriminelt, s er det uten RUs viten. Jeg kan tenke meg at
RU har snakket fritt om alt han vet om krypto, hva det kan brukes til bde i legale og
illegale sammenhenger, for imponere TH. RU har hatt stor interesse
av selge seg inn til TH - eller "hvalen" som han kalte ham.

TH p sin side har lyttet, vist interesse, og spurt RU om det tekniske - f.eks. helt
enkle og uskyldige ting om hvordan opprette konti, hvordan blokkjede-teknologi fungerer etc.
Han har ikke trengt stille noen "farlige" sprsml, den snakkesalige RU har allerede gitt ham den
informasjonen han trenger.

Hvis RU er medviten i komplottet, er han sannsynligvis en uplitelig kompanjong.
Det ville vre risikabelt for TH involvere ham aktivt, ettersom de har forskjellige
motiver i saken. RU er for svakt et ledd, med andre ord, og i medvitenhet en for
stor risiko. En uvitende RU kan ikke tyste p TH i avhr, han kan ikke bevise noe.
Han kan kun avslre mistanke, og det tror jeg han kanskje har gjort.

Et interessant sprsml politiet kan ha stilt RU i avhr, er for eksempel hvorfor han ble stadig mer entusiastisk til et samarbeid med TH utover i 2018. Noe kan sikkert tilskrives alt for hye ambisjoner p egne vegne, men dersom RU har forklart eller gitt noen detaljer som viser hvordan TH har bidratt til falske forhpninger, s er jo det interessant for saken. S sent som i juli 2018 nevnte RU til og med mulighetene for en kontrakt, og entusiasmen for et samarbeid med TH fortsatte i august 2018. I samme periode ser det ut til at RU har vrt aktiv med informasjonsinnhenting i ulike forum, for eksempel sprsml om sikkerheten rundt krypto. RU underskte ogs Monero etter at TH hadde vist stor interesse for dette.
Citera
2021-05-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jepp, det tror jeg og. Kanskje man m lete etter spor helt fra 2015-2016. GM har sikkert testet at det fungerte fr de satt planen ut i live.
Nysomelighet, tlmodighet, presisjon.
Citera
2021-05-24, 17:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et interessant sprsml politiet kan ha stilt RU i avhr, er for eksempel hvorfor han ble stadig mer entusiastisk til et samarbeid med TH utover i 2018. Noe kan sikkert tilskrives alt for hye ambisjoner p egne vegne, men dersom RU har forklart eller gitt noen detaljer som viser hvordan TH har bidratt til falske forhpninger, s er jo det interessant for saken. S sent som i juli 2018 nevnte RU til og med mulighetene for en kontrakt, og entusiasmen for et samarbeid med TH fortsatte i august 2018. I samme periode ser det ut til at RU har vrt aktiv med informasjonsinnhenting i ulike forum, for eksempel sprsml om sikkerheten rundt krypto. RU underskte ogs Monero etter at TH hadde vist stor interesse for dette.

Det er omtrent slik jeg ogs tenker det kan ha foregtt.

"Hvalen" virker interessert, men spiller kanskje "hard to get" - som man ofte gjr i
forretningssammenheng. RU frer "hvalen" med "godbiter" om krypto, i hp om
at dette skal fre til et storstilt samarbeid.

Nr "hvalen" har ftt sitt, er han plutselig ikke s interessert lenger, og kontakten
dem i mellom opphrer gradvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in