2021-05-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Historien er ganske utrolig. Ganske spesielt med en slik hendelse s kort tid etter at AE forsvant.

Det som slr meg er at TH hverken spurte guttene om hvor de fant pistolen eller fulgte opp saken p noen mte for sikre vpenet.

TH har forklart at pistolen m ha blitt funnet p isen p Langvannet. Hans forklaring er at han s at det var is under pistolen.
Dette var alts p kvelden. I november. I mrket et sted rundt Langvannet.

Det kan virke som om TH har lagt vekt p detaljer, kanskje fordi han tror det gjr historien mer troverdig. Tenk, han s isen under pistolen i mrket.

M si jeg undrer, om TH selv tror p dette, eller om han lyver med vilje.

Gal manns tale.
Citera
2021-05-29, 23:20
Medlem
Citat:
Kort tid etter at AE forsvant mtte TH noen like ved S4 som tok frem en pistol

I et avhr i desember 2018 fortalte TH om ulike hendelser han hadde opplevd den siste mneden etter at AH forsvant. Et av dem gjelder to yngre gutter han skal ha mtt p kvelden i 19:30-tiden i forbindelse med sin faste runde rundt Langvannet.

TH fortalte i avhret at de to guttene oppskte han og plutselig viste frem en pistol.

Fra boka:
En av dem rakte frem hendene og viste frem en pistol av merket Smith & Wesson, fr han spurte TH hva han ville gjort om det var han som fant pistolen. TH hadde svart guttene at de burde levere den til politiet. Det var tydelig at guttene hadde funnet pistolen p isen, for TH kunne se at det var is under den. Det er han sikker p. Han tror guttene var 1314 r gamle, muligens afghanere. De fremsto ikke truende p noen mte. Han avslutter avhret med lansere en teori: Det er mulig noen har kastet fra seg en pistol, og ikke tenkt p at det er is p vannet.
Litt av en historie s kort tid etter at AE forsvant.

Dette er s sykt at jeg har vondt for og tro det er sant.

Men si meg en ting, dette har alts skjedd i nabolaget konen din er blitt kidnappet, det pgr en intens topphemmelig etterforskning, og TH forteller dette i en bisetning ifm et avhr??
Citera
2021-05-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Dette er s sykt at jeg har vondt for og tro det er sant.

Men si meg en ting, dette har alts skjedd i nabolaget konen din er blitt kidnappet, det pgr en intens topphemmelig etterforskning, og TH forteller dette i en bisetning ifm et avhr??

Ja, dette var noe TH tok opp p tampen av avhret.
Da kom han p pistolhistorien og fortalte hva han hadde opplevd.

Fra boka:
Helt p tampen av avhret forteller TH om noen gutter han mtte uka i forveien
Citera
2021-05-29, 23:27
Medlem
Citat:

Fra boka:

Jeg har faktisk forstelse for at Holden frarder han stille i avhr.
Citera
2021-05-29, 23:27
Medlem
Pistolhistorien, slik den er beskrevet, gir en slags drmmeaktig flelse. Mareritt? En scene fra en film?

Hallusinerte han. Var han psykotisk.
Citera
2021-05-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Ja, det fikk opp for meg ogs n!
Citera
2021-05-29, 23:43
Medlem
Citat:

I et avhr i desember 2018 fortalte TH om ulike hendelser han hadde opplevd den siste mneden etter at AH forsvant. Et av dem gjelder to yngre gutter han skal ha mtt p kvelden i 19:30-tiden i forbindelse med sin faste runde rundt Langvannet.

TH fortalte i avhret at de to guttene oppskte han og plutselig viste frem en pistol.

Fra boka:
En av dem rakte frem hendene og viste frem en pistol av merket Smith & Wesson, fr han spurte TH hva han ville gjort om det var han som fant pistolen. TH hadde svart guttene at de burde levere den til politiet. Det var tydelig at guttene hadde funnet pistolen p isen, for TH kunne se at det var is under den. Det er han sikker p. Han tror guttene var 1314 r gamle, muligens afghanere. De fremsto ikke truende p noen mte. Han avslutter avhret med lansere en teori: Det er mulig noen har kastet fra seg en pistol, og ikke tenkt p at det er is p vannet.

Citat:

Fra boka:

Jeg har vanskelig med forst hva som fr TH til dikte opp en snn historie. Hvis det er kalkulert for villede politiet, er han penbart blottet for innsikt i hvor mye det skader hans troverdighet som et sannferdig vitne.
Citera
2021-05-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Jeg har vanskelig med forst hva som fr TH til dikte opp en snn historie. Hvis det er kalkulert for villede politiet, er han penbart blottet for innsikt i hvor mye det skader hans troverdighet som et sannferdig vitne.

Hvis han sa det i en bisetning p tampen av et avhr s var det nok et innfall der og da.

Jeg synes at jeg ser galskap og ondskap.
Citera
2021-05-29, 23:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Jeg har vel tenkt omtrent det samme.
Citera
2021-05-29, 23:56
Medlem
Citat:

Fra boka:

Fantastisk historie. Hvorfor har ikke TT-gjengen fokusert mer p denne, her kan jo lsningen vre??!
Citera
2021-05-29, 23:59
Medlem
Er det slik at han bevisst, med viten og vilje, serverer konstruerte lgner som han vet det vil bli vanskelig, for ikke si umulig, for politiet motbevise?

Og s blholder han p lgnene, og blir krenket og sr og sint nr han ikke blir trodd?

At han forventer at "alle m forst" at nr politiet ikke hrer p han og ikke tror p han, s utlser det en rettferdig harme og fortvilelse hos han. Slik skal han forsvare seg?

Han har jo presentert en hel rekke med helt utrolige lgner. Det er nesten ufattelig.
Citera
2021-05-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jgg717
Fantastisk historie. Hvorfor har ikke TT-gjengen fokusert mer p denne, her kan jo lsningen vre??!

Floriss ser kjrlighet der andre ser pur ondskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in