Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Mye fornuftig her, men jeg tror fortsatt MB er troverdig av minst 4 grunner:
1. TH hadde ikke behvd vente en time ekstra for vente p samtalen, han kunne instruert MB til ringe 0745. Det skapte undig mistanke at han kom sent p jobb akkurat denne dagen.
Ja, det var olyckligt att han kom sent. Jag kan inte frklara det p annat vis n att de helt enkelt inte blev frdiga med allt innan natten var slut. Det var s mycket som mste gras. De blev vl trtta ocks.
Citat:
2. MB sa hun syntes hun hrte TH i bakgrunnen. En katastrofal og totalt undvendig opplysning som svekker alibiet til TH, fordi det sr tvil om TEHs troverdighet, som dermed kan ha samkjrt forklaringene med sin far.
Jag hnger inte riktigt med hr. Jag tycker tvrt om att det styrker THs alibi. Jag menar, om TH inte var hemma och inte p jobb, var hll han hus och vad gjorde han? Det hade varit misstnkligt. Det styrker ocks att det inte r TH hon talar med.
Citat:
3. Hvorfor passet ikke TH p vre p jobb da MB ringte hvis AE allerede var dd og MGM kunne svare p hennes telefon?
Den som talade med MB i telefonen var troligen HHB1 som har liknande rst. Avtalet med MB kan ha varit att hon skulle ringa AEH men inte frrn TH kom p jobb, dock senast 08:45 fr att trffa HHB1 i S4. TH blev frsenad och MB ringde. Det finns ingen MGM.
Citat:
4. Hvorfor ringe i hele 11 minutter og p den mten mtte konstruere en lang samtale med AE i avhr, nr et par minutter ville vrt mer enn nok?
Nr man ringer ngon hemma kl 08:45 om morgonen mste man ha ett skl. Man ringer inte bara fr att sga hej. MB mste ltsas ha ngot att diskutera med AEH. D mste samtalet vara i minst tio minuter. Men uppringningen kan ocks ha haft ett syfte nr 2: Kodad kommunikation om ngot helt annat. Samtalet slutar just nr bilen p gngvgen dyker upp. Att AEH (dvs. HHB1 eller ngon) lgger p d informerar MB om att nu r bilen dr.