2021-10-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvordan forklarer du ths interesse for monero iflg ru. Tilfeldig eller er xsvoger i samarbeid med ru?

Det er som jeg har sagt tidligere. Jeg tror ikke p at at han hadde noen interesse for Monero. Jeg synes det er mistenkelig at RU frst sa at de bare snakket om Bitcoin og at han endret denne forklaringen frst nr han blir siktet. Derfor jeg ogs spr om xsvoger og RU som begge har tilknytning til Drbak, kjenner hverandre ? Og s er det broren til RU som ogs bor i Drbak som vistnok har skrevet mail til *han vi ikke skal nevne navnet p" som deltok her i en periode.
Citera
2021-10-19, 23:21
Medlem
bamdidams avatar
Intressant artikel om ngot mne som ngra andra hr inne har varit in p angende frfalskning av telefonsamtal/stmma;

"- For lage en falsk stemme er det langt lavere terskel. For f det til m svindlerne ha tak i stemmeprver. Det kan de gjre ved prate med dem, for eksempel p kaf eller pub, og at personen uttaler et sett med lyder, forskjellige fonemer og tonefall. Alt som utgjr en stemme, sier Jsang."

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/...temme/74409585
Citera
2021-10-19, 23:22
Medlem
bamdidams avatar
"Kriminelle skal ha stjlet verdier opp mot 35 millioner dollar, tilsvarende 295 millioner kroner, ved hjelp av AI-basert stemmekloning, iflge en artikkel fra magasinet Forbes.

Rettsdokumenter magasinet har ftt tilgang p kaster lys over den hittil ukjente, men utrolige historien.

Det var tidlig i 2020 at en bankdirektr i De Forente Arabiske Emirater fikk en telefon. Stemmen kjente han igjen: Det var en sjef for et selskap, som bankdirektren hadde snakket med fr."

Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Intressant artikel om ngot mne som ngra andra hr inne har varit in p angende frfalskning av telefonsamtal/stmma;

"- For lage en falsk stemme er det langt lavere terskel. For f det til m svindlerne ha tak i stemmeprver. Det kan de gjre ved prate med dem, for eksempel p kaf eller pub, og at personen uttaler et sett med lyder, forskjellige fonemer og tonefall. Alt som utgjr en stemme, sier Jsang."

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/...temme/74409585
Citera
2021-10-19, 23:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
"Kriminelle skal ha stjlet verdier opp mot 35 millioner dollar, tilsvarende 295 millioner kroner, ved hjelp av AI-basert stemmekloning, iflge en artikkel fra magasinet Forbes.

Rettsdokumenter magasinet har ftt tilgang p kaster lys over den hittil ukjente, men utrolige historien.

Det var tidlig i 2020 at en bankdirektr i De Forente Arabiske Emirater fikk en telefon. Stemmen kjente han igjen: Det var en sjef for et selskap, som bankdirektren hadde snakket med fr."

Veldig interessant. Ikke minst fordi RU har skrevet et innlegg p facebook hvor han
legger ved en link til en slik app.
Citera
2021-10-19, 23:41
Medlem
bamdidams avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Veldig interessant. Ikke minst fordi RU har skrevet et innlegg p facebook hvor han

Trodde verkligen inte det skulle kunna vara spass enkelt att klona stmman till folk, allts till att det sedan skall kunna anvnda som i ett vanligt telefonsamtal 🤔
Men men, detta hade ju kunnat frklara en hel del angende tidslinjen och att det r mycket mjligt att ting kan ha fregtt p natten istllet fr mitt p ljusa morgonen..
Citera
2021-10-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg synes det var en velbegrunnet hypotese havhest presenterte, i motsetning til de fleste andre teorier som dukker opp i denne trden. Selv om det ikke er den hypotesen jeg har mest tro p.

Det krever i alle fall et sterkt motiv selv for de som har medvirket til forbrytelsen. TH hadde aldri ftt noen venner eller bekjente av AE til ta livet av henne, samme hvor mye penger han hadde tilbydt.
Enig i at det neppe er nre bekjente av th og aeh som er gm.
Citera
2021-10-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag hller med, och vill tillgga att det faktum att saken nnu inte har kommit till ngot juridiskt avslut gr det nnu mer olmpligt med ngon dramaserie i dagslget.
Ikke svrt at vre samd i dette.
Citera
2021-10-20, 01:23
Medlem
Citat:
Hvem opererte telefonen som hadde en hurtig bevegelse. Noen var i bolig. Bil ankom. Kunne mb la seg lure i s lang tid. Samtale med snn var kort og der er det en viss mulighet.
Citera
2021-10-20, 02:39
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvem opererte telefonen som hadde en hurtig bevegelse. Noen var i bolig. Bil ankom. Kunne mb la seg lure i s lang tid. Samtale med snn var kort og der er det en viss mulighet.

Mb kan ha blivit lurad i samtalet ja, om man klarar att lura av nn flera hundra miljoner kr s klarar folk nog lura mb att tro att det r vanligt samtal med AE
Citera
2021-10-20, 06:39
Medlem
Deler av artikkel i VG idag:

Lrenskog-etterforskningen: Kartlegger bruk av misbrukt identitet

I tiden fremover vil politiet kraftsamle ressursene i krypto-sporet. De har tro p at de kan klare finne ut hvem som misbrukte identiteten til en nordmann fra Srlandet.
N forteller politiet til VG at de har tatt et bestemt valg i jakten p hvem som str bak 69-ringens forsvinning:
Avanserte metoder
Arbeidet i kryptosporet innebrer ogs et betydelig element av avansert metodeutvikling, forteller Hanssen.

Jeg kan ikke si noe om den metodeutviklingen, annet enn at vi har tro p den. Vi mener den vil kunne f positive ringvirkninger, ogs for andre straffesaker og bidra til forebygge og kjempe annen alvorlig kriminalitet.

Hanssen trekker her frem et av politiets strste vpen i kampen mot kriminelle p nettet: ta ned tjenester som de har flt seg sikre p. Et eksempel i nyere tid er den skalte Encrochat-saken.
https://news.google.com/articles/CAI...O&ceid=NO%3Ano
Citera
2021-10-20, 07:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Deler av artikkel i VG idag:

Lrenskog-etterforskningen: Kartlegger bruk av misbrukt identitet

I tiden fremover vil politiet kraftsamle ressursene i krypto-sporet. De har tro p at de kan klare finne ut hvem som misbrukte identiteten til en nordmann fra Srlandet.
N forteller politiet til VG at de har tatt et bestemt valg i jakten p hvem som str bak 69-ringens forsvinning:
Avanserte metoder
Arbeidet i kryptosporet innebrer ogs et betydelig element av avansert metodeutvikling, forteller Hanssen.

Jeg kan ikke si noe om den metodeutviklingen, annet enn at vi har tro p den. Vi mener den vil kunne f positive ringvirkninger, ogs for andre straffesaker og bidra til forebygge og kjempe annen alvorlig kriminalitet.

Hanssen trekker her frem et av politiets strste vpen i kampen mot kriminelle p nettet: ta ned tjenester som de har flt seg sikre p. Et eksempel i nyere tid er den skalte Encrochat-saken.
https://news.google.com/articles/CAI...O&ceid=NO%3Ano

Der str det vel omtrent ingenting nytt, vil jeg pst.
Jeg m jo sprre hva de egentlig tror de finner i "andre enden"?
De burde jo klare lse dette fr TH gr i penalet.
Citera
2021-10-20, 08:38
Medlem
Citat:
Der str det vel omtrent ingenting nytt, vil jeg pst.
Jeg m jo sprre hva de egentlig tror de finner i "andre enden"?
De burde jo klare lse dette fr TH gr i penalet.
Holden indikerer at satsingen p kryotosporet sjekker TH ut av saken og er en hypoteseendring til ukjente gm. N kan vel th g i avhr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in