Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
hvis kortene er solgt fra en butikk i ett kjp eller f kjp mot samme ansatt m det ringt ei bjelle hos den butikkansatte. Har sikkert vrt i avhr. Antatt kjper har rulleblad finnes nok en del bilder
En av de siktede har jobbet som telefonselger. Om jeg ikke husker feil.
Telefonsalgselskaper m vre storforbrukere av kontantabonnenter. Telefonen m registreres p person. Slik jeg oppfatter det, pleier de registrere selgerens navn, men telefonselgerselskapets adresse. Noen selgere gjr nummeret skbart, mens andre har hemmelig nummer. Og, slik jeg oppfatter det, er det stor gjennomtrekk hos disse markedsfringsselskapene. Jeg vet ikke hva de pleier gjre med sim-kortene nr telefonselgere slutter. De br jo destrueres.
Kan dette ha vrt tema for mtene mellom TH og RU. Tja. Hvem vet. Noe m de ha snakket om i disse mtene sine. Men mtene er kanskje litt i seneste laget. Om TH har operert alene. Selv om det er ingenting i veien for at han kan ha kjpt kontantkortene en stund i forveien. Det var like fr jul 2017 at alarmen i S4 ble utkoblet for godt. Dessuten, Bunnpris-butikken kan ha hatt opphrssalg. Det finnes jo de som blir tiltrukket av alt som hinter om nedsatt pris.
Hvor tidlig kan politiet ha funnet denne kontantkort-serien. S tidlig at de kan ha sikret overvkningsbilder fra Bunnprisbutikken som ble nedlagt i des 2017.
Det er vel tvilsomt?
Eller. Hvem vet hva som skjedde med varelager og interir da butikken ble nedlagt.
Politiet hadde funnet frem til OHG i des 2018. Da hadde de ogs telefonnummeret. Hvor lang tid har de brukt p finne ut at nummeret tilhrte kontantkort-serien som ble lagt ut for salg i Bunnprisbutikken i Iladalen sommeren 2017.