2022-05-02, 13:59
Medlem
ystein "Ulv Ulv" Milli med Breaking News... snork
Citera
2022-05-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Er ogs bunnpris p lrenskog
tror du ett av kortene har havnet der. M vre en turist som shoppet rundt i lrenskog. Th sier han er uskyldig og at lsningen er lokal. Fr var det en utenlandsk bande. Kona ble liksom drept for ramme kona som var p vei ut av ekteskapet
Citera
2022-05-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Et kontantkort fra Telia kostet vel det samme alle steder?
poenget var vel at gm handler i slike type butikker. Et mnster.
Citera
2022-05-02, 14:01
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvis kortene er solgt fra en butikk i ett kjp eller f kjp mot samme ansatt m det ringt ei bjelle hos den butikkansatte. Har sikkert vrt i avhr. Antatt kjper har rulleblad finnes nok en del bilder

At noen tror de husker en kunde basert p bli fremlagt bilder har lik NULL bevisverdi nr det snart har gtt 5 r siden kjpet evt fant sted. Da kan de like gjerne bure en viss nokas-raner som bodde i Kingosgate 100m unna butikken. Fordi noen trodde de kjente han igjen med falsk minne p et fremlagt bilde, ogs hadde de egentlig bare sett han i media.
Citera
2022-05-02, 14:01
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
ystein "Ulv Ulv" Milli med Breaking News... snork

Indeed
Citera
2022-05-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvis kortene er solgt fra en butikk i ett kjp eller f kjp mot samme ansatt m det ringt ei bjelle hos den butikkansatte. Har sikkert vrt i avhr. Antatt kjper har rulleblad finnes nok en del bilder

En av de siktede har jobbet som telefonselger. Om jeg ikke husker feil.

Telefonsalgselskaper m vre storforbrukere av kontantabonnenter. Telefonen m registreres p person. Slik jeg oppfatter det, pleier de registrere selgerens navn, men telefonselgerselskapets adresse. Noen selgere gjr nummeret skbart, mens andre har hemmelig nummer. Og, slik jeg oppfatter det, er det stor gjennomtrekk hos disse markedsfringsselskapene. Jeg vet ikke hva de pleier gjre med sim-kortene nr telefonselgere slutter. De br jo destrueres.

Kan dette ha vrt tema for mtene mellom TH og RU. Tja. Hvem vet. Noe m de ha snakket om i disse mtene sine. Men mtene er kanskje litt i seneste laget. Om TH har operert alene. Selv om det er ingenting i veien for at han kan ha kjpt kontantkortene en stund i forveien. Det var like fr jul 2017 at alarmen i S4 ble utkoblet for godt. Dessuten, Bunnpris-butikken kan ha hatt opphrssalg. Det finnes jo de som blir tiltrukket av alt som hinter om nedsatt pris.

Hvor tidlig kan politiet ha funnet denne kontantkort-serien. S tidlig at de kan ha sikret overvkningsbilder fra Bunnprisbutikken som ble nedlagt i des 2017.

Det er vel tvilsomt?

Eller. Hvem vet hva som skjedde med varelager og interir da butikken ble nedlagt.

Politiet hadde funnet frem til OHG i des 2018. Da hadde de ogs telefonnummeret. Hvor lang tid har de brukt p finne ut at nummeret tilhrte kontantkort-serien som ble lagt ut for salg i Bunnprisbutikken i Iladalen sommeren 2017.
Citera
2022-05-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ah, endelig noe nytt. Blir s kjedelig med det samme tullet hele tiden.

Bunnpris ? GM handler konsekvent i billig butikker !

Ja oskt undrar man var ekonomiske Tom Hagel handlar.
Citera
2022-05-02, 14:21
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
En av de siktede har jobbet som telefonselger. Om jeg ikke husker feil.

Vel, prver man ske opp telefonnumrene som ble listet opp i VG-artikkelen
p 1881 fr man ingen spesifikke resultater annet enn "Mulig telefonsalg- eller
markedsfringsfirma" p flere av dem. Drev ikke RU med slikt? Noen som husker
i hvilket tidsrom?
Citera
2022-05-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, prver man ske opp telefonnumrene som ble listet opp i VG-artikkelen
p 1881 fr man ingen spesifikke resultater annet enn "Mulig telefonsalg- eller
markedsfringsfirma" p flere av dem. Drev ikke RU med slikt? Noen som husker
i hvilket tidsrom?

Siterer fra VGs artikkel Kryptomannen, datert 20. juni 2021.
I perioden 2007 til 2019 har han kun n gang oversteget 200.000 kroner i rsinntekt. Fra 2008 har formuen sttt i null. CV-en hans viser at han har jobbet med blant annet telesalg, logistikk og i butikk.
Str ingenting om hva slags butikk, og hvor, han har jobbet. Eller nr.

Men telesalg, logistikk og butikk er nevnt.
Citera
2022-05-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reapx
For alle som kjenner ham virker det ganske absurd ja

Tilknytningen er vel bevist, hvorvidt han er skyldig i noe kriminelt er jeg tvilende til

han er en grndertype, og vil alltid strebe etter penger og status. jeg tror likevel ikke dette nivet er Noe han ville vrt med p. han kunne sikkert vrt med p en drugenterprise eller noe, men ikke kriiinalitet hvor noen blir skadelidende. Han er for altruistisk. jeg tror ikke han ville blitt sint, men skuffet. Siste jeg hrte var at han drev med telefonsalg, hvertfall som biinntekt
Vet du noe om i hvilke tidsperioder han drev med telefonsalg?
Citera
2022-05-02, 14:41
Medlem
Fra en kommentar av ystein Milli i dag:

"For politiet er det aktuelt flge en rekke potensielle ledetrder. Hvem var kunder i Bunnpris-butikken i Iladalen siste halvdel av 2017?

Hvem bodde eller hadde annen tilknytning i nrheten? Foregikk det aktivitet eller virksomhet som er relevant opp mot de kjente sporene i saken?"
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...-pust-i-nakken
Citera
2022-05-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja oskt undrar man var ekonomiske Tom Hagel handlar.

Mulig har hatt seg lure av navnet, denne type Bunnpris-butikk er ikke spesielt billig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in