2022-05-15, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja man ser at flere av innleggene er slettet.
Det at trdstarter endre og sletter sine innlegg, viser at han ikke nsker bli identifisert. Jeg tror dette var GM selv som innhentet informasjon han trengte til brevet han senere skrev.
Citera
2022-05-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det at trdstarter endre og sletter sine innlegg, viser at han ikke nsker bli identifisert. Jeg tror dette var GM selv som innhentet informasjon han trengte til brevet han senere skrev.

Det finnes vel tusenvis av kriminelle som benytter seg av krypto s det er ikke godt si.
Citera
2022-05-15, 02:08
Medlem
Citat:
Kanskje politiet vet hvem den brukeren er IRL og kanskje de flger med p alt han foretar seg p nettet og andre steder?
Det er vel ganske stor mulighet for at politiet har drevet med hemmelig overvkning av en eller flere mistenkte over en periode n?
Citera
2022-05-15, 02:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det finnes vel tusenvis av kriminelle som benytter seg av krypto s det er ikke godt si.

Sprsmlet er jo hvor mange kryptokriminelle som legger inn sprsml p Reddit - av alle
tenkelige steder - om hvor de kan kjpe sinnssyke mengder monero.

Hva som er hensikten med slette brukernavnet i ettertid, skjnner jeg heller ikke.
Kan liksom ikke helt tenke meg at vedkommende brukte personnavnet sitt, s da er det vel ett fett.
Citera
2022-05-15, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sprsmlet er jo hvor mange kryptokriminelle som legger inn sprsml p Reddit - av alle

Hva som er hensikten med slette brukernavnet i ettertid, skjnner jeg heller ikke.
Kan liksom ikke helt tenke meg at vedkommende brukte personnavnet sitt, s da er det vel ett fett.
kan det forklare endringen i siktelsen til ru.
Citera
2022-05-15, 08:15
Medlem
Citat:

Personalia som ble registrert p denne brukern ligger jo lagret hos Reddit uansett selv om kontoen ble slettet av bruker.

Men er neppe lagt inn reelle opplysninger. Og man kan vel ogs skjule IP-adressen, slik at brukeren uansett ikke lar seg spore opp p den mten
Citera
2022-05-15, 09:06
Medlem
Citat:
Absolutt ikke. Nr alle brikkene til slutt er p plass, betyr det at det foreligger nok
bevis til en tiltalebeslutning. Riksadvokaten avgjr selvsagt dette.
Resten av prosessen er undvendig utdype.

Det samme hadde selvsagt vrt tilfelle dersom helhetsbildet pekte i retning av en reell kidnapping.

Min mening at det siste alternativet er mindre plausibelt, s fr vi heller vre uenige.

Ptalemyndighetene er avhengig av ha beviser som knytter TH til selve forbrytelsen. Aktor kan ikke pst at planleggingen startet i 1994, slik "Troverdig" gjr, eller at TH avslrer seg under NRK-intervjuet slik du pstr.

Det finnes ikke noe helhetsbilde som peker i retning av planlagt drap. Det er minst like sannsynlig at det var en reell kidnapping som gikk galt.
Citera
2022-05-15, 10:22
Medlem
Citat:

Han har nok brukt det samme brukernavnet et annet sted og forsker skjule koblingen. Eller brukernavnet sier noe om ham eller hans interesser. Uansett, han vil ikke at vi skal vite hvem han er, samtidig som han sier I dont care about the verification process.
Citera
2022-05-15, 10:36
Medlem
Citat:
Dumt at han holdt nicket hemmelig da for det er 100 krigere her som kanskje kunne ha funnet nicket p andre fora.
Etterforskerne vil jo helst at det skal se ut som om det er de selv som har forsket frem ting. At en eller annen Flashback bruker fant lsningen, kommer nok ikke p tale.
Citera
2022-05-15, 10:40
Medlem
Citat:
GM flger med her uansett s hvis han har skrevet reddit posten s er slettingen allerede gjort, jeg mener absolutt at nicket burde offentliggjres men det er nok for sent n i alle fall.
Det tror jeg faktisk ikke. Kanskje i begynnelsen, men etter at han fikk pengene, var nok det viktigste forsvinne ogs p nettet.
Citera
2022-05-15, 10:48
Medlem
Citat:
Det tror jeg faktisk ikke. Kanskje i begynnelsen, men etter at han fikk pengene, var nok det viktigste forsvinne ogs p nettet.
Du er fremdeles i kidnappingsnarrativet. Tunnellsyn?
Citera
2022-05-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du er fremdeles i kidnappingsnarrativet. Tunnellsyn?
RU er siktet for medvirkning til grov frihetsbervelse av Anne-Elisabeth Hagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in