2022-07-12, 20:05
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er da en forferdelig historie. Antar noen ett eller annet sted har mulighet til finne ut hvordan og hvor brannen startet.
Det m ha blitt nye underskt.

Det var brent helt ned til grunnmuren. Ikke s godt si da hvor brannen startet.
Ja, forferdelig historie.
Citera
2022-07-12, 20:12
Medlem
Interessant dersom de har skt eller skal ske etter levningene hennes p et konkret sted etter s lang tid. Lurer p hva som har frt dem dit.
Citera
2022-07-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det var brent helt ned til grunnmuren. Ikke s godt si da hvor brannen startet.
Ja, forferdelig historie.
Det kan virke som nok en tilfeldighet.
Ser at selv KOMBRA (Kompetanseoverfring innen brannetterforskning og brannvern) sliter med innsyn, med begrunnelse i Offentlighetsloven.
https://www.brennaktuelt.no/brann-br...problem/111115
Citera
2022-07-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, hvis det i det hele tatt kommer noe i media.
Lurer p om det er samme bruker som skreiv om en hvit firehjulsdrevet Toyota Landcruiser som sto litt ved siden av veien. De dreiv sjekket under noe kumlokk. Lenge siden n. Fr at TH hadde blitt siktet.
Det kom ikke i media.
De sjekker kanskje litt her og der, n og da.
Ved frste ransakelse av boligen, s sto det en slik hvit sivil Toyota Landcruiser utenfor huset. https://www.tv2.no/a/11441964/
Ja, uhyggelig alt sammen.

Mediene er meget disiplinerte og lojale. M jeg si.

Men, det er vel ingen som nsker bidra til forhndsdmming av Tom Hagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Mediene er nok ikke p med mindre det blir funn n tror jeg.
Mulig sket er utsatt pga tekniske ting ogs. Jeg kan ikke si akkurat hva det gjelder men det er gjort eller vil bli gjort sk etter levninger et konkret sted.

Vi vet at politiet var tilbake i S4 i slutten av juni. Det kom en artikkel i VG 29. juni. Politiet redegjorde for nye underskelser de hadde foretatt i S4. Blant annet skulle de avklare potensiale for ytterligere underskelser.

Det var ingen nye bilder av politi utenfor S4. Men jeg tror mediene m ha vrt p stedet. Og at det finnes bilder. Men de blir ikke offentliggjorte fr under en eventuell rettssak.

Det er nrliggende tro at det er i S4 nye sk blir gjort n. Eventuelt, et annet sted som kan knyttes til siktede Tom Hagen.

M igjen bermme mediene for la vre publisere bilder fra de nye skene etter AE. Her ofrer mediene mange klikk for unng forhndsdmming av Tom Hagen.

Og s, det ligger nok hauger med nye artikler klare, dersom AE skulle bli funnet.
Citera
2022-07-12, 21:25
Medlem
Jammen er TH og TN sammen med han som det er psttt ha vitnet p ektepakten.
Videoen er fra 2009 og du ser TH og TN ved 0.21

https://www.youtube.com/watch?v=XBUVR2ZLQ3w
Citera
2022-07-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det kan virke som nok en tilfeldighet.
Ser at selv KOMBRA (Kompetanseoverfring innen brannetterforskning og brannvern) sliter med innsyn, med begrunnelse i Offentlighetsloven.
https://www.brennaktuelt.no/brann-br...problem/111115

Huset som brant p Kvitfjell er en forferdelig historie.

EJB skal vre utdannet tmmermann, snekker, og skal egenhendig ha bygget det nye huset deres p en hyttetomt p Kvitfjell. Snn sett var huset helt uvurderlig. Med tanke p alle timene som var lagt ned. HHB1 var dengang hotellsjef p Kvitfjell Hotell, og jobbet der. De bodde i leid bolig mens det nye huset ble ferdigstilt. Det finnes et intervju med HHB1 i en lokalavis. Jeg mener hun sa at hun var glad de ikke hadde rukket flytte inn, da det brant. (Mens jeg, p den annen side tenkte, at om de hadde rukket flytte inn, s er det ikke sikkert at det ville ha blitt noen brann. Eller, ihvertfall lite sannsynlig at huset ville ha brent ned til grunnen, om det hadde vrt folk der og fungerende rykvarslere. Men det fr vi jo aldri vite noe sikkert om.) Jeg har skrevet om artikkelen i lokalavisen tidligere i trden, men, det er lenge siden.

Tmmervillaen brant ned i lpet av en natt. Mai 2007. Til grunnen. Og er ikke blitt bygd opp igjen.

Det var spekulasjoner rundt problemer med forsikringen. Kanskje manglende forsikring er rsaken til at boligen ikke er blitt bygget opp igjen. Eller det kan vre andre grunner til manglende forsikringsdekning. Feks mistanker om forsettlig ildspsettelse.

Problemet med at politiet ikke vil gi KOMBRA innsyn i brannetterforskning ville jeg anta kan skyldes personvernhensyn i saker der det er mistanke om brannstiftelse, og etterforskningen ikke er ferdigstilt.

Forsikringsselskapene er strenge. Spesielt om det er mistanke om foul play av ett eller annet slag.
Citera
2022-07-12, 21:34
Medlem
Citat:
Jammen er TH og TN sammen med han som det er psttt ha vitnet p ektepakten.
Videoen er fra 2009 og du ser TH og TN ved 0.21

https://www.youtube.com/watch?v=XBUVR2ZLQ3w

En videosnutt med TH og TN fra Sagene Lunsjbar i 2009.

Hvordan fant du den? Uten noen hashtags eller skeord.
OK - ser at han som har lagt ut er fra Rasta i Lrenskog.
Citera
2022-07-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Brukte mindre enn 5 min p finne den
Citera
2022-07-12, 21:39
Medlem
Citat:
Brukte mindre enn 5 min p finne den

Du m nok hatt noen andre tilleggsopplysninger for finne den tenker jeg.
Antar han som har lagt ut har hatt noe med TH gjre opp gjennom rene.
Citera
2022-07-12, 21:50
Medlem
Citat:
Du m nok hatt noen andre tilleggsopplysninger for finne den tenker jeg.
Antar han som har lagt ut har hatt noe med TH gjre opp gjennom rene.

Ser ut som skikkelige kokain-pupiller p han p 026
Citera
2022-07-12, 22:41
Medlem
Citat:

Tror ikke TH er med i den videoen nei...
Citera
2022-07-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Huset som brant p Kvitfjell er en forferdelig historie.

EJB skal vre utdannet tmmermann, snekker, og skal egenhendig ha bygget det nye huset deres p en hyttetomt p Kvitfjell. Snn sett var huset helt uvurderlig. Med tanke p alle timene som var lagt ned. HHB1 var dengang hotellsjef p Kvitfjell Hotell, og jobbet der. De bodde i leid bolig mens det nye huset ble ferdigstilt. Det finnes et intervju med HHB1 i en lokalavis. Jeg mener hun sa at hun var glad de ikke hadde rukket flytte inn, da det brant. (Mens jeg, p den annen side tenkte, at om de hadde rukket flytte inn, s er det ikke sikkert at det ville ha blitt noen brann. Eller, ihvertfall lite sannsynlig at huset ville ha brent ned til grunnen, om det hadde vrt folk der og fungerende rykvarslere. Men det fr vi jo aldri vite noe sikkert om.) Jeg har skrevet om artikkelen i lokalavisen tidligere i trden, men, det er lenge siden.

Tmmervillaen brant ned i lpet av en natt. Mai 2007. Til grunnen. Og er ikke blitt bygd opp igjen.

Det var spekulasjoner rundt problemer med forsikringen. Kanskje manglende forsikring er rsaken til at boligen ikke er blitt bygget opp igjen. Eller det kan vre andre grunner til manglende forsikringsdekning. Feks mistanker om forsettlig ildspsettelse.

Problemet med at politiet ikke vil gi KOMBRA innsyn i brannetterforskning ville jeg anta kan skyldes personvernhensyn i saker der det er mistanke om brannstiftelse, og etterforskningen ikke er ferdigstilt.

Forsikringsselskapene er strenge. Spesielt om det er mistanke om foul play av ett eller annet slag.
Det er en katastrofe, og slikt kan ta knekken p et menneske, et livsprosjekt gtt opp i ryk.
Det ble ikke akkurat et hyggelig opphold i Norge for Ed***d, hjelpes.
Skulle likt vite hva han tenker, bde om drapssaken og om brannen.
S hvis det var problemer med forsikring, var slaget endnu hardere.
Hadde jeg vrt gravejournalist, hadde jeg kikket p det.
Hper han har det nogenlunde greit hvis han er i Down Under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in