2022-10-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Mye bra info her de siste dagene, meste takket vre FS, og ikke minst Exsvogeren til begynne med.

Kort oppsumert.
Bestiller TH, utrfrende MWL og / eller noen flere i det kriminelle miljet rundt denne personen. Voldskapasitet, gjennomfringsvilje, gjennomfringsevne, Penger er drivkrafta. Linken mellom TH og GM ser ut til ligge i personer rundt hookeymiljet / ishallen der oppe, PAS kan vre ett bindeledd etter som han er ansattt hos TH og er tett med MWL. TH har sikkert ogs bisttt selv, fr han dro p jobb og etter han kom hjem, rydding.

PSS, antagelig bare en nyttig idiot, som har skrytt av vre i besittelse av IDn, ikke utengelig at PSS serverte IDn til utfrende, og annser det som sansynlig at PSS vet hvem som str bak.

RU, sansynligvis uskyldig. Men er lurt av TH til snakke seg inn i saken om Monero. TH ville styre efferforskingen feil vei. TH utnyttet RUs drivkraft ang krypto.

TEH, usikker, men sansynligvis ogs han brukt av sin far til sende politiet feil vei.

Jeg tror "noen" fler at det er litt varmt n. Og PSS er antagelig svrt lite populr blandt enkelte. Kan se ut som PSS skryt kan rase hele saken.

Det er et kjempestort MEN her.

Hvorfor i all verden fikk ikke TH "kidnappingen" utfrt mens han var i Kina?

Da ville det ikke ha vrt noen som helst tvil rundt alibiet til TH.

Og det var vel ca 14 dager fr forsvinningen at han var p Kina-besk sammen med en offisiell norsk handelsdelegasjon.

Det gir ingen mening for meg.
Citera
2022-10-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Og det var vel ca 14 dager fr forsvinningen at han var p Kina-besk sammen med en offisiell norsk handelsdelegasjon.

Snn sett er det ikke tvil om alibiet n heller, han var p jobb. (kansje Som bestiller s vil han uansett kunne sikkre seg alibi for aktuelle tidspungt, men likevell bli dmt. Som f.eks Grnnerd i OD saken. Han var beviselig hjemme drapsnatta, men ble likevell dmt til 17 r. S er det jo en mulighet at kontrollpersonen TH hadde satt seg selv i ett par roller i ugjerningen, som f.eks rydding hvem vet.
Citera
2022-10-13, 14:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Her overrasker du meg igjen med god logisk sans. Synes ogs du hadde et godt innlegg om alle barna👍

Har du ftt tenkt p hva den 'nye hypotesen" din skal g ut p?
Citera
2022-10-13, 14:37
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Skal gi deg noen gode grunner til utelukke TEH (eller noen av barna)

1. Tidslinjen som Minnimus gav oss
2. Har sett p teorien bak "TH og alle barna" og spesielt ved denne teorien blir SMS kl 09.10 der hytteturen utsettes totalt feil i forhold til at noen av barna skulle ha utsatt den - samtidig som TH forklsrte at han skulle ringe hjem for avklare detaljene angende hytteturen.

S dette blir teoretisk helt feil - noe tydelig vis politiet ogs mener siden ingen av barna er mistenkt.

Hvorfor i alle dager vil du ha et av barna mistenkt?
Jeg tenker uansett bare p medvirkning p ett eller annet niv . Et familiemedlem kan tilby en lojaliet, andre og flere motiver en man ellers kan finne og maktforhold og pvirkningskraft i nre relasjoner kan bety masse. Forstr ikke at tankegangen er umulig. Jeg har uansett ftt med meg at ingen er mistenkte hverken her eller i politiet og regner med det har sine grunner i detaljer jeg ikke kjenner.
Citera
2022-10-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hvis det stemmer at det er RUs skrivefeil og RUs typiske ord som ble brukt i deler av trusselbrevet + i eposter fra Motparten, s kan det tenkes at GM og Motparten (som ikke er TH og som ikke er RU) nsket enten f det til se ut som at TH (eller en medhjelper av TH ) hadde skrevet disse tekstene ved hjelp fra RU eller at TH (eller en medhjelper av TH) hadde skrevet disse tekstene og plantet RUs skrivefeil og typiske ord for kaste mistanke mot RU.

Vi skal nok ikke se bort fra at RUs skrivefeil er fanget opp av TH i materiale denne kanskje ble oppfordret til levere skriftlig slik at TH hadde et grunnlag for kunne vurdere et mulig fremtidig samarbeid.
Citera
2022-10-13, 14:45
Medlem
Citat:

Hvis han str bag, ville han vel ikke lade brnene finde trusselbrevet og tage stilling til, hvad der skulle gres i situationen, mens han var i Kina.

Og ellers fordi han selv ogs har haft noget arbejde at skulle udfre, hvis han er bestiller.
Citera
2022-10-13, 14:49
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Vi vet ingenting om TH har skrevet testamente.

Vi vet at TH sier at ektepaktene er gyldige, og at han derfor ikke kan ha hatt noe konomisk motiv selv for kvitte seg med AE.

Men personlig tror jeg at TH m vite at ved en skilsmisse ville ektepaktene ha blitt tilsidesatt og erklrt ugyldige, og AE ville ha hatt rett p halvparten av felleseiet opptjent i ekteskapet. Spesielt 1987-ektepakten brer preg av vre et forsettlig og bevisst forsk p bedrageri mot AE, for hennes halvpart av felleseiet. Bedrageriet var tilstrekkelig for hindre AE i ta ut skilsmisse, men, ville ha raknet fullstendig i en skilsmissesak.

S teoretisk, dersom TH har skrevet testamente der ett eller to eller alle tre barna er blitt avspist med kun pliktarv, og barna vet om testamentet, eller barna tror at et slikt testamente finnes, s blir morsarven eneste vei til formuen for ett, to el tre barn. Og veien til morsarven gikk gjennom at AE fikk ta ut skilsmisse, og f ektepaktene tilsidesatt.

N nr AE er antatt dd, antatt drept enten av TH eller av THs medhjelper(e), og levningene av henne ikke er funnet, gr veien til morsarven gjennom at AEs livsarvinger bestrider ektepaktene og fr de tilsidesatt, slik at retten kan tilkjenne arvingene hennes halvpart av formuen opptjent i ekteskapet.

Hvis barna tror det finnes testamente i deres disfavr, vil det ogs ha kunnet avskrekke eventuelle arvegriske barn fra "kvitte seg" med TH p direkten. TH kan jo forsvidt ha innbilt seg en slikt motiv hos ett barn, eventuelt en konspirasjon blant barna, det har jo vrt nevnt at han tidvis slet med paranoia. Avhengig av sannhetsgehalten i ryktene om paranoia, TH kan ha innbilt seg at AE og barna konspirerte sammen, og planla ta fra ham halve formuen ved en skilsmisse, for deretter bryte kontakten med ham, og la ham sitte alene igjen med skammen sin.

Hvis barna har nsket sikre seg arv, s ville den enkleste mten f tak i noe arv p, ha vrt sttte AE igjennom en skilsmisse.

Ut fra dette synes jeg ikke det er rimelig anta at barna kan ha hatt penger som motiv for drepe AE, legge skylden p TH, for deretter igjen starte prosessen med sikre seg morsarv. Feks burde ikke levningene hennes ha forsvunnet.

Angende den naive teatralske kreativiteten rundt rigget.

Jeg tenker her p badekarhistorien, guttene som angivelig viste ham en pistol funnet p isen, mobilen som i forbauselsen ble glemt p Futurum, flelsen av vre overvket etter at de kom hjem fra teateret, den rde stolen i gangen som minnet om et stilleben, osv osv.

Jeg tror TH er veldig drlig til lyve p direkten, nr han blir konfrontert med noe han har glemt forberede seg p, nr han fler seg avslrt. Han blir veldig ukritisk i sin bedmmelse av hva som kan vre en troverdig forklaring.
Det er sikkert rett. N aner ikke jeg hva slags juridisk forstelse barn har hatt og hva slags samtaler TH har hatt med dem og eventualitetene som kan ligger der. Man husker Ordrudsaken og arv og fordeler som ble diskutert mellom 2 sstre og som kan ha ledet til motiv, men man vet det ut fra senere forklaringer og det ville vre umulig peila det ut fra arverett. TH er drlig lyve p direkten uten tvil. Badekarhistoren er helt utrolig nesten. men det som p meg virker mest som en planlagt lgn er "flelsen av vre overvka". Sprsml: Er det drfta noe grundig om fingeravtrykkene som mangla p de innerste arkene i trusselbrevet? Hva er egentlig mulighetene for at dette skal kunne skje?
Citera
2022-10-13, 14:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg tenker uansett bare p medvirkning p ett eller annet niv . Et familiemedlem kan tilby en lojaliet, andre og flere motiver en man ellers kan finne og maktforhold og pvirkningskraft i nre relasjoner kan bety masse. Forstr ikke at tankegangen er umulig. Jeg har uansett ftt med meg at ingen er mistenkte hverken her eller i politiet og regner med det har sine grunner i detaljer jeg ikke kjenner.
Tankegangen er absolutt ikke umulig. Kanskje du har opplevd noe trasig som barn. Poenget er bare at tidslinjen som ble postet av Minnimus fortsatt gjelder..

Hper forresten ogs p at Minnimus kommer tilbake. Minnimus' s poster var en grunnene til at jeg startet flge med p trden FB - og tidslinjen var et hydepunkt!

Har du noe intelligent si for f Minnimus tilbake her?
Citera
2022-10-13, 14:59
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tankegangen er absolutt ikke umulig. Kanskje du har opplevd noe trasig som barn. Poenget er bare at tidslinjen som ble postet av Minnimus fortsatt gjelder..

Hper forresten ogs p at Minnimus kommer tilbake. Minnimus' s poster var en grunnene til at jeg startet flge med p trden FB - og tidslinjen var et hydepunkt!

Har du noe intelligent si for f Minnimus tilbake her?
Tidslinjen er likegyldig i forhold til medvirkning. La oss hpe Minnimus dukker opp igjen. Slettsnoken, Svartediktet, Kornblomst og mange flere har ftt meg til se innom her, men det blir aldri for mange gode poster.
Citera
2022-10-13, 15:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Tidslinjen er likegyldig i forhold til medvirkning. La oss hpe Minnimus dukker opp igjen. Slettsnoken, Svartediktet, Kornblomst og mange flere har ftt meg til se innom her, men det blir aldri for mange gode poster.
Hehehe Hva skal man gjre for f profilen Skaanset tilbake?
Citera
2022-10-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ishallen var vel ogs det stedet den mystiske hettemannen kom gende fra, uten at jeg skal blse liv i det temaet.

Alt dette snakket om Ishallen har ftt meg til tenke at dette omrdet/stedet kan ha fungert som en slags operativ sentral den dagen som muliggjorde for de involverte kommunisere med hverandre.

TH har fortrengt sin kjrerute den morgenen. Var det noen ved Ishallen som var i behov av vite at ting var p gang etter at TH hadde forlatt SV og visste at en person snart ville ta seg inn til Fru Hagen? Hettemannen tar veien forbi p sin rute, som du er inne p. Var det for at noen i det omrdet skulle vite at n er det snart klart for ditt bidrag i det hele? TH bruker ogs litt vel mye tid p hjemveien. Kan han ha vrt innom dette omrdet i behov av vite at oppdraget var sluttfrt og politiet kunne kontaktes uten noen risiko for en av de involverte?

Flere kan kanskje ha bisttt hverandre med telefonalibi i dette omrdet ogs den dagen da mens de selv har oppholdt seg andre steder i perioder.

Dette omrdet, Ishallen/Condis/Futurum/Hjelpemiddelsentralen og SV4 burde stvsuges med tanke p aktivitet av biler og gende til ulike tidspunkt denne dagen. Sikkert gjort, men jeg ville gjort det igjen i forhold til enkelte aktuelle tidspunkt.

Og de som, denne dagen, har oppgitt befinne seg i dette omrdet og som er lojale stttespillere i THs liv m man kunne regne med at det er tenkt en del tanker rundt om mulig involvering, selv om de skulle ha alibi de kan ha hjulpet hverandre med.
Citera
2022-10-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Snn sett er det ikke tvil om alibiet n heller, han var p jobb. (kansje Som bestiller s vil han uansett kunne sikkre seg alibi for aktuelle tidspungt, men likevell bli dmt. Som f.eks Grnnerd i OD saken. Han var beviselig hjemme drapsnatta, men ble likevell dmt til 17 r. S er det jo en mulighet at kontrollpersonen TH hadde satt seg selv i ett par roller i ugjerningen, som f.eks rydding hvem vet.

S lenge man ikke har noe drapstidspunkt, og heller ikke noe lik, s blir det helt umulig fastsl noe sikkert om alibi.

Det er mange som har blitt avslrt og straffet etter ha forskt seg p forfalske alibier.

Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvis han str bag, ville han vel ikke lade brnene finde trusselbrevet og tage stilling til, hvad der skulle gres i situationen, mens han var i Kina.

Og ellers fordi han selv ogs har haft noget arbejde at skulle udfre, hvis han er bestiller.

Jeg synes ikke det rimer med at han er bestiller. At han ogs skal gjre ting selv.

Og det er bare en telefonsamtale mellom Norge og Kina. Selv om Kina ligger p andre siden av kloden.

Citat:
Det er sikkert rett. N aner ikke jeg hva slags juridisk forstelse barn har hatt og hva slags samtaler TH har hatt med dem og eventualitetene som kan ligger der. Man husker Ordrudsaken og arv og fordeler som ble diskutert mellom 2 sstre og som kan ha ledet til motiv, men man vet det ut fra senere forklaringer og det ville vre umulig peila det ut fra arverett. TH er drlig lyve p direkten uten tvil. Badekarhistoren er helt utrolig nesten. men det som p meg virker mest som en planlagt lgn er "flelsen av vre overvka". Sprsml: Er det drfta noe grundig om fingeravtrykkene som mangla p de innerste arkene i trusselbrevet? Hva er egentlig mulighetene for at dette skal kunne skje?

Om planlagte lgner. Jeg tror at TH dersom han ikke fr forventet respons hos avhrer, vil forske seg med smre tykkere og tykkere p, slik at han til slutt ender helt ute p viddene.

S, i utgangspunktet kan planlagte, lavmlte og realistiske lgner, gjennom avhrssituasjonen kunne bli forvandlet til dramatiske og teatralske historier. Hvis, som sagt, avhrer forholder seg helt nytral og ikke gir TH den responsen han hadde trodd han skulle f.

Har ikke sett noen drfting rundt mangel p fingeravtrykk. De manglet visst fullstendig p konvolutten, som trusselbrevet angivelig l i.

Det er nrliggende tro at hvis fingrene i utgangspunktet var helt trre og rene, s vil fingeravtrykkene kanskje bli svakere og svakere for hvert ark han tok p.

Det vil jo ikke kunne forklare mangelen p fingeravtrykk p konvolutten.

Jeg tror politiet har god kontroll og gode vurderinger rundt fingeravtrykkene. Men jeg kjenner ikke detaljene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in