2022-10-29, 14:47
Medlem
Hva hjelper det rent praktisk cracke Monero?
Citera
2022-10-29, 14:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Tviler p at det er mulig i det hele tatt.
Det vil vre selge ut valutaens troverdighet og er nok verdt mer enn TH greier bla opp

Hva slags troverdighet har monero i utgangspunktet? Det er som RU s treffende sa - en "kjeltringvaluta".
Jeg har forvrig rimelig god tro p first.spring sine argumenter i forhold til akkurat dette.
I tillegg str vel heller ikke norsk politi alene om knekke krypteringen.

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva hjelper det rent praktisk cracke Monero?

Kanskje for f kontroll p motpartens wallet?
Citera
2022-10-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hva slags troverdighet har monero i utgangspunktet? Det er som RU s treffende sa - en "kjeltringvaluta".
Jeg har forvrig rimelig god tro p first.spring sine argumenter i forhold til akkurat dette.
I tillegg str vel heller ikke norsk politi alene om knekke krypteringen.

Kanskje for f kontroll p motpartens wallet?
Jeg mistenker at det er en ubrukt wallet som svever rundt i Internett. Men hper jeg tar feil...
Citera
2022-10-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Og vil dette vre mulig er det vel ikke en privatperson som skal betale dette. Merkelige pstander fra denne AntiHagen gjengen.

Det kan vel ikke vre spesielt antihagen ville knekke kryptoopplegget.
I denne saken br ikke noe vre uprvd. TH pleier jo ellers vre kreativ.
Citera
2022-10-29, 16:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg mistenker at det er en ubrukt wallet som svever rundt i Internett. Men hper jeg tar feil...

Vel, et sted har jo TH sin utbetaling havnet.
Str den fremdeles urrt, s peker jo det i retning av en ikke-eksisterende motpart.
Er belpet flyttet, vil man kanskje kunne spore transaksjonene, og finne mottaker.
Citera
2022-10-29, 16:58
Medlem
[quote=Svartediket|82218037]Vel, et sted har jo TH sin utbetaling havnet.
Str den fremdeles urrt, s peker jo det i retning av en ikke-eksisterende motpart.=QUOTE]

Ja, det er et godt bevis (indisie) i en fremtidig drapssak.
Citera
2022-10-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det kan vel ikke vre spesielt antihagen ville knekke kryptoopplegget.
I denne saken br ikke noe vre uprvd. TH pleier jo ellers vre kreativ.

Det er s definitivt anti-Hagen legge det p han betale for et verdensomspennende problem fordi hans kone er savnet og han har konomiske muskler. Skulle nesten tro det ble kastet ut som en idiotisk kommentar for at det skal virke som at Hagen ikke er interessert i finne henne.
Citera
2022-10-29, 17:24
Medlem
Citat:
Det er s definitivt anti-Hagen legge det p han betale for et verdensomspennende problem fordi hans kone er savnet og han har konomiske muskler. Skulle nesten tro det ble kastet ut som en idiotisk kommentar for at det skal virke som at Hagen ikke er interessert i finne henne.

Men man trenger jo ikke kaste ut noe som helst for at det skal virke som Hagen ikke er interessert
Citera
2022-10-29, 17:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, et sted har jo TH sin utbetaling havnet.
Str den fremdeles urrt, s peker jo det i retning av en ikke-eksisterende motpart.

Ja, det er et godt bevis (indisie) i en fremtidig drapssak.

Det vil ihvertfall indikere ganske sterkt at det ikke har vrt noe reelt konomisk motiv.
Senast redigerad av Svartediket 2022-10-29 kl. 17:42.
Citera
2022-10-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er naiv tro at noen med kunnskap og nok datakraft ikke skal kunne knekke krypteringen p XMR-blokkjeden. Det er svrt sjelden noen finner opp sitt egen krypteringsalgoritme. 999 av 1000 ganger bruker utviklere ferdige eller tilpassede rammeverk. Et godt eksempel p dette er encrochat, som ikke gjorde noe mer enn tweake et pent rammeverk fra Signal. Snn er det ogs med krypteringen av XMR-blokkjeden. Med riktig kunnskap, ofte tilgang p mye datakraft og nok datagrunnlag vil det vre en grei sak knekke krypteringen.

I en publisert logg fra 2017 skriver utviklerne av teknologien bak XMR flgende:

Her fr man navnet p hvem som har hatt ansvaret for kryptografidelen av prosjektet. Brandon Goodell er en matematiker som ble leid inn for f lst problemene de hadde under utviklingen sammen med en rekke kinesiske utviklere. Nr man vet hvem som str bak kryptografien, i tillegg til sitte p et enormt datagrunnlag fra selve blokkjeden, s ville jeg vrt svrt forundret hvis kryptografien allerede ikke er sprengt.
Interessant men s langt har gm mirakulst nok sluppet unna tross mye skattepenger p oppklaring. Th setter tydeligvis ikke pris p dette. Var mer opptatt av on han kunne fengsles p nytt.
Citera
2022-10-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er ingen, eller svrt f, som finner opp hjulet p nytt innen IT-utvikling.

"noen" har allerede skissert et slikt lsningsforslag i avhr. S det ville vrt utrolig om det allerede ikke har vrt gjort.
enig i det. Gm m ha fulgt en "oppskrift". Samtidig med falsk id.
Citera
2022-10-29, 20:06
Medlem
Citat:
Nei, men hva i alle dager er det for et argument? Diskuterer ikke saken med en del av dere deg inkludert, da det virker som vaste of time da saken allerede er avgjort inni hodet deres.
At hva som har kommet opp de siste fire r er noe som helst som gjr Hagen skyldig er det fremste beviset p nettopp det. S spar ihvertfall meg for en av dine utallige telefoner til politiet med dine teorier.

N er det faktisk ikke jeg som plager politiet med mine teorier om hva som kan ha skjedd, det overlater jeg til TH og hans sekretr BB🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in