2023-02-05, 16:49
Medlem
Apropos familien. Hva har Presten sagt og gjort de siste rene? Ikke hrt en eneste rapport om hennes oppfrsel og hvordan hun forholder seg til saken? Utenom det som har kommet direkte gjennom media s klart. Men det som pirrer min nysgjerrighet er inntrykket naboer og venner har av henne. Hun fikk en lite god figur i Netflix-serien.
Citera
2023-02-05, 17:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Vi vet ingenting om hva familien har gjort, og kan nok vre sikre p at de aldri vil formidle hva de eventuelt har gjort til VG.

Kihle hadde helt rett da han uttalte dette:
Jeg har merket meg at enkelte har ytret at dette innebrer at mine klienter ikke vil bidra til oppklare saken. Den slags uttalelser er simpelthen skammelige, og viser manglende empati med ofrene i en alvorlig kriminalsak.

Du og Kihle bruker samme hersketeknikk ser jeg.

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Apropos familien. Hva har Presten sagt og gjort de siste rene? Ikke hrt en eneste rapport om hennes oppfrsel og hvordan hun forholder seg til saken? Utenom det som har kommet direkte gjennom media s klart. Men det som pirrer min nysgjerrighet er inntrykket naboer og venner har av henne. Hun fikk en lite god figur i Netflix-serien.

Hun str etter sigende fremdeles som representant og kontaktperson for "barna".

Jeg har ikke sett Netflix-serien, men noterer meg at folk har googlet navnet hennes
mer enn vanlig i den perioden serien ble lansert.

Ellers gikk hun jo sin far til hnde i avhr da hun forklarte seg om ektepakten.
"Hun skulle ihvertfall ikke ftt med seg noe hvis hun valgte dra", var hennes
kommentar om betydningen av den. Som sagt, s gjort. Ikke engang livet fikk hun med seg.
Citera
2023-02-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
dette forretningsmte mellom to p kollisjonskurs rent "faglig" er snodig. Ghh sluttet pga det, men tilbake etter drapet. Hadde visstnok lagt igjen mengder av dns spor. Th p brevet. Full fokus p dna. Der er de faglig enige. N er de faglig enige p ft? Hvilke fag? Strmfag, hyttefag e.l. Er ikke th sjef og eier. Hres ut som ghh var medeier.

I det hele tatt rart at folk p kollisjonskurs velger et felles eierskap/drift av et helsestudio. Men det pner selvflgelig opp for kunne treffes n og da p tross av skalte uenigheter. S kanskje det ble slik av den grunn fordi det behovet ville vre tilstede i tiden fremover fra februar og inntil to dager fr et drap p Fru Hagen.

Kanskje GHH er ansett medeier og utsett til fremtidig eier ? Da snakker vi motiv for bidra i rydde Fru Hagen av veien. Kanskje vi til og med kan se konturene av en pdriver for at hun mtte vekk. Folk som er opptatt av sitt eget dna og plasseringen av det ved oppgi hvor de har befunnet seg i en bolig to dager fr i noe som skal vre kidnapping br gjre at yebryn hever seg og oppmerksomheten skjerpes.

Nr han s tar seg til, flere ganger, i samme intervju benytte seg av preteritumsformen i sin omtale av henne br yebryn igjen heves og oppmerksomheten skjerpes.
Senast redigerad av Kokadu 2023-02-05 kl. 17:35. Anledning: Rette
Citera
2023-02-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis familien mener politiet er p villspor s burde det jo vre enda strre grunn til jobbe for saken.

I det minste for AEs skyld. sitte stille bare fordi de ikke likte noen sprsml er en drlig unnskyldning.

Ditt resonnement innebrer at familien kan skylde p andre for ikke foreta seg noe som helst for AE.
Mten du fremstiller politiet og hele saken p viser i realiteten hvor usaklig du tilnrmer deg diskusjonen.

Selv om familien nekter la seg avhre av politiet finnes det andre lsninger enn bare vre helt tause.
Andre familier som er rammet av tragedier forsker ALT for "snu hver stein", slik Svartediket er inne p.

Men i Lrenskog valgte man en helt annen strategi fra dag 1, nemlig "taushet er gull" og nekte si noe.

Det er en helt feil fremstilling at familien har vrt tause fra dag 1. Hva er poenget med skrive slike ting? Jeg mener huske at Holden uttalte seg p vegne av familien dagen da saken ble offentliggjort. Senere tok Kihle over som bistandsadvokat for barna.

Slik saken utviklet seg i media, spesielt i VG, er det ikke merkelig at de ikke nsker stille til intervju. Det hadde heller ikke hjulpet for lse saken.
Citera
2023-02-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
I gr skreiv du: "Med min bakgrunn og kjennskap til persongalleriet i dette dramaet, er jeg helt enig i at TH har vrt alene om drapet og fjerningen av kroppen, som sannsynligvis skjedde p natten etter teaterbesket"

I dag skriver du: "Det som skjedde p morningen 31. oktober 2018 brer preg av en hesblesende aksjon fra mange hold for bygge opp et alibi for TH"

Er det litt fra dag til dag hva du mener??

Jeg vet ikke hvordan din hjerne er skrudd sammen, men les hva jeg skriver. Drapet og fjerningen av kroppen er en sekvens, byggingen av TH sitt alibi er sekvens nr. 2. Jeg ser p dette som to adskilte hendelser🧐
Citera
2023-02-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, det er du som ikke klarer sette deg inn i andre sin situasjon.

stille opp til intervju i krimpodden, riks- og lokalaviser ville ikke ledet til noe som helst.

Sant det. Med tanke p at det ikke fantes noen reelle kidnappere forske kommunisere med og Fru Hagen var jo dd. Og dermed kan valget de tok f det til se ut som at de visste nettopp det nr noen nsker trekke det dit.
Citera
2023-02-05, 17:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Sant det. Med tanke p at det ikke fantes noen reelle kidnappere forske kommunisere med og Fru Hagen var jo dd. Og dermed kan valget de tok f det til se ut som at de visste nettopp det nr noen nsker trekke det dit.

Logikken deres er tydeligvis at det er viktigere at politiet ikke sier dumme ting om pappa
enn at de finner ut hva som har skjedd med mamma.

Eller som du ppeker, de nsker ikke at noen skal f vite hva som har skjedd.
Citera
2023-02-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Forretningsmtet med te og stt i Sv4 kort tid fr forsvinningen var vel kanskje i forbindelse med treningsfirmaet (Condis?) som bde GHH og TH var engasjert i, og ikke i forbindelse med Futurum?
Hvem andre er engasjert i det treningsfirmaet? Var det flere enn GHH, AE og TH til stede p mtet?
GHH sa dette i intervjuet: "Vi hadde en lett samtale, bde med Tom og med Lisbeth."
Hvem er Vi?
https://www.vg.no/spesial/2019/loren...ingen-ett-aar/

Hadde GHH og TH felles eierskap i noen andre selskap el.l. enn Condis p den tiden?
vet det gjaldt condis, men hvorfor 2 dg fr ths mesterplan skulle utfres. Legge igjen mest mulig spor.
Citera
2023-02-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er ingen verdens ting som virker heseblesende i forhold til hva som skjedde 31.10.18. At tidsskjemaet var stramt? Greit nok, men det er ingen ting som synes ha skjedd i affekt den morgenen.

Det har ikke ndvendigvis skjedd i affekt, det har nok vrt nye planlagt p forhnd, men sett utenifra s er det veldig mange detaljer som mtte falle p plass i en relativt kort periode for f puslespillet til stemme, og derved sikre TH alibi p morgenen. Derav ordet hektisk. Hva som eventuelt skjedde i lpet av natta har jo nesten ikke vrt noe tema s langt, men politiet har nok den teorien p blokka si ogs🧐
Citera
2023-02-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
vrt det gjaldt confis, men hvorfor 2 dg fr ths mesterplan skulle utfres. Legge igjen mest mulig spor. Mtte melde forsinkelse til aeh. Th kan verken sms eller svare p tlf.
Vet ikke. Det hadde ogs vrt interessant vite om han vanligvis meldte fra om (sm?) forsinkelser ved sende sms til AE. Hvor mange minutter forsinket var han? Hvis han er medskyldig, kan det kanskje ha vrt viktig bevise at han var p det mtet i huset den dagen (med tanke p DNA), og at han eventuelt derfor valgte bevise dette ved vre litt forsinket og dermed sende den sms-en.
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-05 kl. 18:16.
Citera
2023-02-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Holden henvendte seg til motparten p pressekonferansen i januar. Motparten tok kontakt noen dager etter dette.
Citera
2023-02-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Logikken deres er tydeligvis at det er viktigere at politiet ikke sier dumme ting om pappa
enn at de finner ut hva som har skjedd med mamma.

Eller som du ppeker, de nsker ikke at noen skal f vite hva som har skjedd.

Ville ikke vre uvanlig oppfrsel hos personer som har vokst opp i en dysfunksjonell familie opptre slik de gjr. Beskytte familien og med det unnlate bidra med informasjon som setter akkurat den i et drlig lys. Og jeg tror det kan vre den naturlige forklaringen p det vi ser i valg de har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in