2023-03-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det kan ogs se ut som han var tiltalt for ran av DnBs tellesentral p Lren i 1999 og 2000, men slapp da unna straff. Her var det ogs minst to fra Nokas-gjengen som var innblandet.

Om ikke 100% samme individene, s er det samme milj bak alle disse strre ranene p stlandet sist p 90 og frst p 2000. Postens brevsenter, Lren, verditransport ranene og Nokas i SVG for nevne noen. En skal ikke snakke om de dde, men det er miljet rundt W.Eling*sen. Mw-L var vrtfall periodevis en del av dette miljet. I tillegg til de dmte i Nokas, s var det 5- 10 personer som var en del av den innerste kjernen i dette miljet. Jeg vet ikke om mw-L har vrt siktet for Lren.
Citera
2023-03-08, 19:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Stemmer det at MWL var innblandet i Hemsedalsranet i 2002, sammen med Erl1ng H@vn?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...es-til-tre-ran

https://www.nrk.no/osloogviken/arr-a...raner-1.288529

Disse ranerne var utkledd som skiturister, og snakket med finsk/svensk aksent.

Kan ha vrt RH som ogs var med p NOKAS-ranet. Jevngammel med MWL.
Han hadde vel bodd lenge i Sverige hvis jeg ikke husker helt feil.

Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Se mitt innlegg fra i dag tidlig om dette.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ja, s det etterhvert. Ble litt forvirret av at selgerens navn fremdeles str oppfrt p adressen, men
det er vel ikke helt uvanlig at folk er litt treg med melde flytting.
Citera
2023-03-08, 20:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Ja, s det etterhvert. Ble litt forvirret av at selgerens navn fremdeles str oppfrt p adressen, men
det er vel ikke helt uvanlig at folk er litt treg med melde flytting.

Vet du om MWL er vokst opp p Skedsmo?

Og kan han ha skiftet etternavn til Wib Lun* i voksen alder?
Citera
2023-03-08, 20:08
Medlem
Citat:
Kan ha vrt RH som ogs var med p NOKAS-ranet. Jevngammel med MWL. Han hadde vel bodd lenge i Sverige hvis jeg ikke husker helt feil.

MWL og RH kjenner hverandre godt. RH har bodd lenge i Oslo, er opprinnelig fra Pristina. Jeg tror han har flyttet tilbake.

Du blander sikkert, det var to Svensker med p Nokas, H*ni (a) var en av dem, Nasers livvakt. Han flyttet til Sveits etter soning.
Citera
2023-03-08, 20:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vet du om MWL er vokst opp p Skedsmo?

Og kan han ha skiftet etternavn til Wib Lun* i voksen alder?

Jeg vet ikke. Han og kona har jo samme etternavn. Ikke helt uvanlig at mannen tar
kona sitt etternavn ved inngelse av ekteskap. Heller ikke s uvanlig at kriminelle
skifter etternavn. Cappelen f.eks. het jo opprinnelig Thorud.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
MWL og RH kjenner hverandre godt. RH har bodd lenge i Oslo, er opprinnelig fra Pristina. Jeg tror han har flyttet tilbake.

Du blander sikkert, det var to Svensker med p Nokas, H*ni (a) var en av dem, Nasers livvakt. Han flyttet til Sveits etter soning.

Aha. Du har nok rett. Kan jo ha vrt MWL som deltok i Hemsedal, mener noen nevnte
at en av foreldrene opprinnelig er svensk. Men samtidig har han vel kun konkret blitt
koblet til et ran av Srlandet Sparebank.
Senast redigerad av Svartediket 2023-03-08 kl. 20:15.
Citera
2023-03-08, 20:39
Medlem
Citat:
Aha. Du har nok rett. Kan jo ha vrt MWL som deltok i Hemsedal, mener noen nevnte
at en av foreldrene opprinnelig er svensk. Men samtidig har han vel kun konkret blitt
koblet til et ran av Srlandet Sparebank.

NRK:

Han er ogs dmt for et vpnet ran av Sparebank 1 i Hemsedal i 2002.

https://www.nrk.no/norge/siktet-for-...seg-1.16307866
Citera
2023-03-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Om ikke 100% samme individene, s er det samme milj bak alle disse strre ranene p stlandet sist p 90 og frst p 2000. Postens brevsenter, Lren, verditransport ranene og Nokas i SVG for nevne noen. En skal ikke snakke om de dde, men det er miljet rundt W.Eling*sen. Mw-L var vrtfall periodevis en del av dette miljet. I tillegg til de dmte i Nokas, s var det 5- 10 personer som var en del av den innerste kjernen i dette miljet. Jeg vet ikke om mw-L har vrt siktet for Lren.

Citat:

Det kunne vrt interessant sett hele CVen til MWL, og alle forbindelsene. Jeg tok utgangspunkt i den 25-r gamle mannen fra kidnappingssaken ved Holmenkollen, og det kan fort ha blitt noen flgefeil.
Citera
2023-03-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
NRK:

Han er ogs dmt for et vpnet ran av Sparebank 1 i Hemsedal i 2002.

https://www.nrk.no/norge/siktet-for-...seg-1.16307866

Godt at du fikk bekreftet det. Da brukte nok han og H@vn finsk/svensk aksent som et forsk p lure de bankansatte.
Citera
2023-03-08, 21:07
Medlem
Her er en artikkel om da han ble dmt for Sparebank Sr-ranet:

https://www.nrk.no/sorlandet/seks-ar...kran-1.6317836
Citera
2023-03-08, 21:20
Medlem
Da er det alts MWL som er "Sander" i boken; "Kjeltringer - Dokumentar fra en lukket underverden":
Ingen skrupler. Da har du overtaket. Da kommer du langt. I tilfelle brk stilte jeg alltid klar til drepe.

Frste gang jeg intervjuet Sander... Etter det intervjuet var jeg helt mo i knrne. Du kan si jeg var lettere sjokkskadet, sier Thomas Ergo.

Det er veldig uvant mte folk som er sympatiske, intelligente og oppegende, som spr om du vil ha mer kake eller kaffe, men s forteller de om hvordan de har holdt folk fanget, revet av dem ret, og torturert dem med de groveste midler. Det som sies, er s groteskt at du blir usikker p hva du har med gjre, sier han.
Blir spennende lese hele boken.
Senast redigerad av Lorentsen 2023-03-08 kl. 21:51.
Citera
2023-03-08, 22:55
Medlem
"Dessuten har R*ste ikke klart holde seg unna bilbransjen og har derfor gjennom AT Bil AS en BMW-forretning rett ved Strmmen Storsenter p Fjellhamar. Denne omsetter for ca. 100 millioner kroner fr avgifter".

https://www.estatenyheter.no/aktuelt...eiendom/109517
Citera
2023-03-08, 22:56
Medlem
Citat:
Oj! Det er interessant. Vet du nr dette var?

Sjekket opp i gamle aviser:

Eierne i perioden fra 2014 til M0ni*ue kjpte i 2022, var Sim0n og M@j@ Frsvig.

Fra 2009 til 2014 eide J*ens 0l@v J0hnsen S0lls og Unn* Be@te H0ltskog 0p@ker eiendommen.

Fr 2009 eide Kr L0rentz*n den.
hva er interessant med dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in