Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Jeg tror ikke Dagbladet er de rette til gjre dette. For mye bruk av bollespiser som uttaler seg om hvor flt dette er for hans mangerige venn TH, den siktede i saken. De som var oppriktig glad i henne vil ikke ha tillit til denne blekka. VG derimot kan vre de rette til gjre dette for henne og de som brydde seg om henne.
VG er helt klart gode p ren krimjournalistikk, og gr de fleste andre medier en hy gang p det feltet.
Men nr det gjelder konflikten innad i politiet burde bde de og de andre aktuelle mediene gtt mer
kritisk til verks. Det kan se ut som om kritikk av politiet sitter langt inne, der ingen tr vre "frst ute". M har f.eks. uttalt at de ikke lager mer stoff om saken fr "det dukker opp noe nytt".
Det er for meg en litt uforstelig passiv holdning.
Det forrige etterforskningsteamet uttalte at de hadde en mediestrategi, men med den nye ledelsen
ser det ut til at den opphrte fullstendig. For meg virker det som om f.eks. siktelsen av PSS kun ble
offentliggjort fordi de ikke hadde noe annet valg. RU fikk jo masse oppmerksomhet, i tillegg til OHG
sin stjlne id. Dette siste later til vre elementrt i PSS sin siktelse, men vi har ikke ftt srlig
med opplysninger om ham eller hans eventuelle rolle. Medvirkning til drap er en alvorlig siktelse,
og drap er hovedpunktet i sakskomplekset.
Jeg mener det er viktig holde denne saken varm. Ikke bare i pressen, men i alle fora.
Diskusjonstrder, facebookgrupper og andre typer mediekanaler.