2024-10-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Den har jo vrt diskutert i hele dag s det er ikke mer tilfye der, hvis du ikke har noe nytt?

Da er det jo merkelig at dere ikke har begynt ta innholdet til etteretning.

Det er smtt pfallende at dere ikke evner diskutere dette p en seris mte, det er den ene abstrakte teorien etter den andre, som bla at Riksadvokaten har valgt henleggelseskode basert p Tom Hagens flelser eller at han er redd for bli presset i etterkant. Strlende.

Jeg savner jo fortsatt svar p noen enkle sprsml. Hvis Tom Hagen har planlagt alt, hvorfor ble ikke kidnappingsscenarioet fullfrt? Hvorfor uteble kontakten med motparten, noe ptalemyndigheten selv har understreket var med p mistenkeliggjre Tom Hagen, en motpart som tilsynelatende ikke var interessert i pengene. Hvorfor ikke srge for avslutte ved sende en enkel melding om at AEH er blitt drept som flge av at man har kontaktet politiet, at man ikke har mottatt pengene, for s sende dokumentasjonen p drapet anonymt. Hvorfor velger man i det hele tatt iscenesette kidnapping for skjule et drap, kidnapping mot lsepenger skjer omtrent ikke og i tillegg s srger det for at hele livet til familien til offeret vil bli gjenstand for en grundig etterforskning i hp om avdekke potensielle gjerningsmenn. Man pner jo umiddelbart opp alt av drer for en etterforskning. En fingert kidnapping vil jo ogs medfre kt risiko for etterlate tekniske spor, bde fra handlingen og planleggingsstadiet. Man vet jo ogs at uten et endelig utfall, s vil jo mistanken og saken henge over familien til evi tid med enorm oppmerksomhet i media. Det er jo en helt idiotisk forbrytelse planlegge for dekke over en annen forbrytelse. Hvis man er kapabel til gjennomfre noe slikt, hvorfor gr man ikke da for det enkleste? Den vanligste ddsrsaken blant norske kvinner er hjerteinfarkt og det obduseres omtrent ikke i Norge. Ingen hadde stilt sprsml ved et slikt utfall.

Nei, Lagmannsretten traff srdeles godt for 4,5 r siden. Her er det ikke skjellig grunn til mistanke

At st Politidistrikt har kjrt seg fullstendig fast i denne saken, er soleklart. Nr alt man sitter igjen med er ubetydeligheter, indisier som kan tolkes i flerfoldige retninger og ikke et eneste konkret bevis som taler for skyld, etter 5 r med en etterforskning som i all hovedsak har dreid seg om Tom Hagen som gjerningsmann, s er det jo alt annet enn bra det de har levert. Jeg skjnner de godt, jvla godt, hvis de har levert henstilling om henleggelse etter bevisets stilling. Det hadde jeg ogs gjort hvis jeg hadde dummet meg spass ut over spass mange r.
Citera
2024-10-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Da er det jo merkelig at dere ikke har begynt ta innholdet til etteretning.

Det er smtt pfallende at dere ikke evner diskutere dette p en seris mte, det er den ene abstrakte teorien etter den andre, som bla at Riksadvokaten har valgt henleggelseskode basert p Tom Hagens flelser eller at han er redd for bli presset i etterkant. Strlende.

Jeg savner jo fortsatt svar p noen enkle sprsml. Hvis Tom Hagen har planlagt alt, hvorfor ble ikke kidnappingsscenarioet fullfrt? Hvorfor uteble kontakten med motparten, noe ptalemyndigheten selv har understreket var med p mistenkeliggjre Tom Hagen, en motpart som tilsynelatende ikke var interessert i pengene. Hvorfor ikke srge for avslutte ved sende en enkel melding om at AEH er blitt drept som flge av at man har kontaktet politiet, at man ikke har mottatt pengene, for s sende dokumentasjonen p drapet anonymt. Hvorfor velger man i det hele tatt iscenesette kidnapping for skjule et drap, kidnapping mot lsepenger skjer omtrent ikke og i tillegg s srger det for at hele livet til familien til offeret vil bli gjenstand for en grundig etterforskning i hp om avdekke potensielle gjerningsmenn. Man pner jo umiddelbart opp alt av drer for en etterforskning. En fingert kidnapping vil jo ogs medfre kt risiko for etterlate tekniske spor, bde fra handlingen og planleggingsstadiet. Man vet jo ogs at uten et endelig utfall, s vil jo mistanken og saken henge over familien til evi tid med enorm oppmerksomhet i media. Det er jo en helt idiotisk forbrytelse planlegge for dekke over en annen forbrytelse. Hvis man er kapabel til gjennomfre noe slikt, hvorfor gr man ikke da for det enkleste? Den vanligste ddsrsaken blant norske kvinner er hjerteinfarkt og det obduseres omtrent ikke i Norge. Ingen hadde stilt sprsml ved et slikt utfall.

Nei, Lagmannsretten traff srdeles godt for 4,5 r siden. Her er det ikke skjellig grunn til mistanke

At st Politidistrikt har kjrt seg fullstendig fast i denne saken, er soleklart. Nr alt man sitter igjen med er ubetydeligheter, indisier som kan tolkes i flerfoldige retninger og ikke et eneste konkret bevis som taler for skyld, etter 5 r med en etterforskning som i all hovedsak har dreid seg om Tom Hagen som gjerningsmann, s er det jo alt annet enn bra det de har levert. Jeg skjnner de godt, jvla godt, hvis de har levert henstilling om henleggelse etter bevisets stilling. Det hadde jeg ogs gjort hvis jeg hadde dummet meg spass ut over spass mange r.

Hvorfor forventer du at noen p et forum skal kunne gi deg svar som selv politiet ikke kan gi deg?
Citera
2024-10-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ser at bistandsadvokat Stle Kihle er ute og rir igjen.

VG i kveld, 18. okt 2024.
Advokat kaller dekningen et betydelig overgrep slik svarer pressen
Det mine klienter har blitt utsatt for i snart seks r, det er etter min oppfatning et betydelig overgrep. Bde fra politi og medier, sa Stle Kihle p dagens pressekonferanse.

Han er bistandsadvokat til barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Det sier mannen som gikk til pressen med et privat brev skrevet av datter HHB2. Brevet var skrevet i tydelig affekt hsten 2019, stilet til riksadvokaten men var aldri blitt sendt.

Dette private brevet, som aldri burde ha vrt offentliggjort, gikk Kihle selv til mediene med og fikk offentliggjort i juni 2020.

Snakk om mte seg selv i dra - nr Kihle i dag raser mot presse og politi.

En mer udugelig bistandsadvokat m man lete lenge etter.

Edit.

Snakk om svik fra Kihle.

Det eneste overtrampet mediene har vrt involvert i mot Anne-Elisabeths voksne barn, er det Kihle selv som sto for.

En skikkelig mkkamann.
Hvis Hagenbarna nske var publisere brevet s var det bistandsadvokaten plikt gi rd og bistand i gjennomfringen av det hans klienter nsket. Det er klienten som har det siste ordet, dersom det er innenfor lovens grenser. Hvis advokaten er uenig s har han tett til trekke seg, og klientene har rett til f en ny advokat. Advokaten har ikke lov til foreta seg noe uten klientenes tillatelse.
Citera
2024-10-19, 00:20
Medlem
Citat:
Tror du han tr?

Det er jo allikevel Tom Hagen som er skyldig i drapet p Anne-Elisabeth.

Nr alle sporene p stedet, alts hjemme i S4, blir verdilse fordi Tom Hagen selv bor der, vel, s faller veldig mye av bevisene vekk.

Og nr det heller ikke finnes et lik. Da vil jo etterforskningen mtte bli veldig krevende for politiet.

Ja, vi ser jo resultatet s langt.

Det er innmari trist. En veldig trist dag.
Ja. Uavhengig om han er skyldig eller uskyldig tror jeg han vil kreve erstatning. Om han ikke gjr det, vil det spekuleres i om han er skyldig. Dessuten viser historien at vi her snakker om en grdig mann, s ja, jeg tenker han kommer til kreve s mye han bare kan.
Citera
2024-10-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Ja. Uavhengig om han er skyldig eller uskyldig tror jeg han vil kreve erstatning. Om han ikke gjr det, vil det spekuleres i om han er skyldig. Dessuten viser historien at vi her snakker om en grdig mann, s ja, jeg tenker han kommer til kreve s mye han bare kan.

Kan jeg aldri tenke meg, da vil han gjre seg til latter i milliardrklubben.
Citera
2024-10-19, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Jeg har ikke fulgt s mye med p den saken her, men er det noe sted jeg kan lese om akkurat det her?

Finnes det alts bevis for at han er uskyldig?
Nei. Det er juridisk bullshit sprk. Tanken var vel bare at nok er nok. Mannen er gammel, og politiet m bruke midlene p andre ting. Det er juridisk sprogbruk for at man ikke kan bevise skyld. Hvorvidt noen da mener at det beviser hans uskyld kan man krangle om til Dovre faller.

Det kan ogs tolkes som mangel p vilje fra hyeste hold. . Mest av alt tenker jeg det er pga konomiske hensyn.
Det er drssevis av uoppklarte mord verden over. P et tidspunkt m man stoppe.
S kjekt da, at TH fikk litt viten om den dengang fullstendig nye og totalt upsporbare Monero, fra sine(e) kumpan(er). Snakk om flaks! Ogs akkurat da hans kone, som han med relang flid hadde gjort fullstendig rettsls gjennom manipulasjon av dokumenter og annet, ville skille seg! Og jaggu meg sa hun det ikke hyt ogs, like fr hun forsvant.

Jeg glemmer aldri det innlegget i denne trden som noen enten beskrev eller siterte, (Edit: fra Facebook), at hun ikke hadde rd til dra p weekendtur med venninner. Nei jsses, hvordan kunne det gtt til uten en krone.
Men TH som putter matpapiret i brystlomma s hans kone kan gjenbruke det, snakker alltid sant.
Og hverken han eller barna skjnte noenting av hennes fortvilede utbrudd i foreningen, med flere vitner tilstede. Det var en snn tie-ihjel-nothing-to-see-here holdning. For hvem vil vel g glipp av x antall hundre millioner kroner nr dama likevel er dd?
Snakk om familie som er rtten p rot.

Og s var det s viktig for TH at han kunne donere til den som fant henne, snarere enn til den som kunne oppklare saken.
Han visste s inderlig godt at hun aldri kunne bli funnet. Jo forresten, kanskje om 100 r.
Senast redigerad av Nujaevlarihavet 2024-10-19 kl. 00:34.
Citera
2024-10-19, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis Hagenbarna nske var publisere brevet s var det bistandsadvokaten plikt gi rd og bistand i gjennomfringen av det hans klienter nsket. Det er klienten som har det siste ordet, dersom det er innenfor lovens grenser. Hvis advokaten er uenig s har han tett til trekke seg, og klientene har rett til f en ny advokat. Advokaten har ikke lov til foreta seg noe uten klientenes tillatelse.

Stle Kihle er en drittsekk som kaller seg "bistandsadvokat". Ett vandrende ormebol.

Hvis barna hadde oppskt mediene selv, med et brev som tydeligvis m ha vrt skrevet i affekt, og bedt om f brevet offentliggjort, ville nok ansvarlig redaktr, jeg tror det var i TV2, ha avsltt. Blankt og kontant. Og vist til Vr Varsom-plakaten.

Brevet skulle aldri ha vrt offentliggjort. Brevet har i srlig liten grad blitt omtalt i pressen utover den ene gangen drittsekken Kihle presset det p TV2.

Norske medier er hensynsfulle, anstendige og utnytter ikke srbare prrende.
Citera
2024-10-19, 00:48
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Politiet mtte ikke sin overmann. Politiet mtte seg selv i dren, med alle sine fordommer.
Nei. De mtte en psykopat med ekstremt hy IQ, en farlig kombinasjon. Du har ikke fulgt med p en flekk.
Citera
2024-10-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Bullshit, min erfaring er at advokater selv tar avgjrelser uten klientens tillatelse.
Citera
2024-10-19, 00:58
Citat:
Stle Kihle er en drittsekk som kaller seg "bistandsadvokat". Ett vandrende ormebol.

Hvis barna hadde oppskt mediene selv, med et brev som tydeligvis m ha vrt skrevet i affekt, og bedt om f brevet offentliggjort, ville nok ansvarlig redaktr, jeg tror det var i TV2, ha avsltt. Blankt og kontant. Og vist til Vr Varsom-plakaten.

Brevet skulle aldri ha vrt offentliggjort. Brevet har i srlig liten grad blitt omtalt i pressen utover den ene gangen drittsekken Kihle presset det p TV2.

Min frste tanke om Stle Kihle var at han ikke s ut som en som oppfattet srlig mye. Han virket laissez-faire og uintelligent. Jeg fikk rett. En hagenisse har bedre forstelse for situasjonen.
Citera
2024-10-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen

Jeg tror ikke at Tom Hagen tr kreve erstatning. I hvert fall ikke noe strre belp. I s fall m det bli ett slags beskjedent minimumskrav. Hagen har ikke noe inntektstap vise til heller.

Politiets oppgave er samle inn prver og spor og beviser. At sporene peker mot Tom Hagen har jo etterforskningsmessig verdi.

Politiet har ikke anledning til dikte opp spor for dreie etterforskningen vekk fra Tom Hagen. Politiet m flge og utvikle de faktiske sporene som er funnet.

Mens ptalemyndighetens oppgave er vurdere bevisene strafferettslig. Kan bevisene legges frem i retten og fre til fellende dom?

Nei det kan de ikke. Bevisene er strafferettslig verdilse fordi Tom Hagen bor p stedet.

Akkurat n kan Tom Hagen hevde seg uskyldig. Ref henleggelseskode 103. Intet straffbart forhold bevist.

Tom Hagen trkker nok rundt p eggeskall i hverdagen. Slik blir han gende.

Han m vre forsiktig.
Citera
2024-10-19, 01:50
Medlem
Citat:

Herremin, Kihle er ikke redaktr Kihle er advokat. Journalister praktiserer selvjustis. Advokater m flge norsk lov. Det er klienten som bestemmer hva advokaten skal si og gjre. Advokaten kan bare gi rd eller ta snippesken sin og g.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in