Citat:
Da er det jo merkelig at dere ikke har begynt ta innholdet til etteretning.
Det er smtt pfallende at dere ikke evner diskutere dette p en seris mte, det er den ene abstrakte teorien etter den andre, som bla at Riksadvokaten har valgt henleggelseskode basert p Tom Hagens flelser eller at han er redd for bli presset i etterkant. Strlende.
Jeg savner jo fortsatt svar p noen enkle sprsml. Hvis Tom Hagen har planlagt alt, hvorfor ble ikke kidnappingsscenarioet fullfrt? Hvorfor uteble kontakten med motparten, noe ptalemyndigheten selv har understreket var med p mistenkeliggjre Tom Hagen, en motpart som tilsynelatende ikke var interessert i pengene. Hvorfor ikke srge for avslutte ved sende en enkel melding om at AEH er blitt drept som flge av at man har kontaktet politiet, at man ikke har mottatt pengene, for s sende dokumentasjonen p drapet anonymt. Hvorfor velger man i det hele tatt iscenesette kidnapping for skjule et drap, kidnapping mot lsepenger skjer omtrent ikke og i tillegg s srger det for at hele livet til familien til offeret vil bli gjenstand for en grundig etterforskning i hp om avdekke potensielle gjerningsmenn. Man pner jo umiddelbart opp alt av drer for en etterforskning. En fingert kidnapping vil jo ogs medfre kt risiko for etterlate tekniske spor, bde fra handlingen og planleggingsstadiet. Man vet jo ogs at uten et endelig utfall, s vil jo mistanken og saken henge over familien til evi tid med enorm oppmerksomhet i media. Det er jo en helt idiotisk forbrytelse planlegge for dekke over en annen forbrytelse. Hvis man er kapabel til gjennomfre noe slikt, hvorfor gr man ikke da for det enkleste? Den vanligste ddsrsaken blant norske kvinner er hjerteinfarkt og det obduseres omtrent ikke i Norge. Ingen hadde stilt sprsml ved et slikt utfall.
Nei, Lagmannsretten traff srdeles godt for 4,5 r siden. Her er det ikke skjellig grunn til mistanke
At st Politidistrikt har kjrt seg fullstendig fast i denne saken, er soleklart. Nr alt man sitter igjen med er ubetydeligheter, indisier som kan tolkes i flerfoldige retninger og ikke et eneste konkret bevis som taler for skyld, etter 5 r med en etterforskning som i all hovedsak har dreid seg om Tom Hagen som gjerningsmann, s er det jo alt annet enn bra det de har levert. Jeg skjnner de godt, jvla godt, hvis de har levert henstilling om henleggelse etter bevisets stilling. Det hadde jeg ogs gjort hvis jeg hadde dummet meg spass ut over spass mange r.