Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-02-11, 14:50
Medlem
Domyojis avatar
"Coersive Control" är sedan ett tag förbjudet i UK tror jag? Har för mig att var stora nyheter kring ämnet...

Japan ser också psykiskt våld som minst lika allvarligt som psykiskt. Fast de har i många årtionden sett människor förnedra sina undermän på jobbet osv och allmänt haft ett hierarktiskt samhälle vilket gett de svaga världens sämsta förutsättningar... bara svälja liksom. Så det är olagligt, sure, men att "emotional abuse" kan ge fängelse betyder ju inte mkt dock eftersom det allt för jämnan är så svårt o bevisa - men skadorna är ju oftast många gånger värre än fysiskt våld. Usch.
Citera
2019-02-11, 16:56
Medlem
Jag vill minnas att man redan kan fällas för psykisk misshandel i Sverige.
Tycker mig minnas att jag läst om detta då o då o då när ena parten i ett förhållande gått så långt att den brutit ner den andre.
Nu kan det kanske ha räknats som en vanlig misshandel med?

Den här tråden vore kul om den besvarades med någon som jobbar med brottsjuridik o som kan hitta bland alla paragrafer.
Citera
2019-08-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Danmark visar vägen igen. Detta hade varit något för Sverige också. Tänk på hur många MENA-män som utsätter sina kvinnor för psykiskt misshandel i Sverige? Problemet med Sverige, är att invandrare får gå fria efter en våldtäkt. Detta kan bli aktuellt först när vi får ordning på nämndemannasystemet, och inför riktiga straff.

Det blir alltid dyrt för oss när det är bråk i MENA familjer vi får bekosta den ena partens nya bostad och framtida försörjning. För familjen totalt ger det stor vinst. Jag tycker vi ger dem en kulturell frizon där de kan behandla varandra som de har för vana från sina hemländer.
Citera
2019-08-24, 18:28
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
De kvinnor jag har haft oturen att jobba med och även en del fritidsexemplar har varit flitiga användare av psykiskt våld, då syftar jag på en elakhet och falskhet som utan problem kan klassas som mentalsjukdom, i mina ögon är dom psykopatmissfoster.
Den mobbing, stalking och trakasserier jag utsattes för lämnar jag för tillfället därhän.

Lyckligtvis är drägget ute ur mitt liv nu, men jag plågas fortfarande och jag hoppas att dom läser det här och förstår att dom borde se sig över axeln när dom är ute på stan.

Du är inte ensam om dina upplevelser. En god vän till mig är manlig undersköterska, och han har utsatts för extremt psykiskt våld under lång tid. Han är långtidssjukskriven för panikångest och icke-färdigbotad traumatisering. Hans IQ är över genomsnittet, och han blev ofta mobbad när han vann frågesporter på jobbet.

Svenskt arbetsliv är år 2019 inte anpassat för högbegåvade män. Endast medelmåttorna överlever feministpackets utrensningar !
Citera
2023-12-26, 05:41
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Danmark visar vägen igen. Detta hade varit något för Sverige också. Tänk på hur många MENA-män som utsätter sina kvinnor för psykiskt misshandel i Sverige? Problemet med Sverige, är att invandrare får gå fria efter en våldtäkt. Detta kan bli aktuellt först när vi får ordning på nämndemannasystemet, och inför riktiga straff.
Finns även män som inte är MENA som misshandlar fysiskt och psykiskt.
Min syster har varit offer för psykisk misshandel i flera år och detta är en vit man från ett västland.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in