Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kappus
Märklig titel på denna tråd, då han ju är mer än bara åtalad för hot.

” I januari 2016 offentliggjorde Inde att han sympatiserade med den nazistiska organisationen Nordiska motståndsrörelsen i samband med att han medverkat i deras podcast Radio Nordfront.[7] I maj samma år mordhotade han tre journalister på Aftonbladet samt ofredade grovt ett hovrättsråd och en polischef via Twitter. För detta dömdes han våren 2017 till en månads fängelse.[8] I hovrätten förlängdes detta straff till fyra månaders fängelse.”

/Wikipedia

Hade varit mer märkligt om titeln från 2004 beskrev nånting som hände 2016.
Citera
2024-03-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Trro det är lite enkelt att skylla allting på hjärnskada, finns gott om hjärnskadade människor som inte är antisemiter.
OM inte du hade varit fullständigt efterbliven hade du självklart insett att hjärnskador kan påverka människor på en mängd olika sätt beroende på vad det är för typ av hjärnskada.

Vissa tappar talförmågan, vissa blir en grönsak, vissa blir personlighetsförändrade, vissa förlorar synen osv...
Citera
2024-03-31, 10:21
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
OM inte du hade varit fullständigt efterbliven hade du självklart insett att hjärnskador kan påverka människor på en mängd olika sätt beroende på vad det är för typ av hjärnskada.

Vissa tappar talförmågan, vissa blir en grönsak, vissa blir personlighetsförändrade, vissa förlorar synen osv...

Och om du inte varit en spermagurglande liten råtta hade du så klart redan vetat att Jonas Inde varit ko-ko bra mycket längre än sen han hoppade ut genom ett fönster, bland annat för att han hade en skithemsk uppväxt och varit alkis hela sitt vuxna liv.

Men visst, förstår att det är jobbigt att inse att din idol bara är en bitter antisemit som en gång var framgångsrik komiker nu för tiden och behöver hitta på olika ursäkter för honom, så jag låter dig fortsätta intala dig själv det
Citera
2024-03-31, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Och om du inte varit en spermagurglande liten råtta hade du så klart redan vetat att Jonas Inde varit ko-ko bra mycket längre än sen han hoppade ut genom ett fönster, bland annat för att han hade en skithemsk uppväxt och varit alkis hela sitt vuxna liv.

Men visst, förstår att det är jobbigt att inse att din idol bara är en bitter antisemit som en gång var framgångsrik komiker nu för tiden och behöver hitta på olika ursäkter för honom, så jag låter dig fortsätta intala dig själv det
Hörru grabben, har man inte ens koll på biologi på lågstadienivå kanske man ska vara lite mer ödmjuk?
Visste du förresten att hjärnan är kopplad till kroppens alla psykiska och fysiska funktioner?
Att en skada på hjärnan kan se helt olika ut beroende på var den sitter?

Det är inget försvar att ta upp Indes hjärnskada utan mer ett konstaterande att det var det som blev droppen, och även om han inte är min idol så tycker jag man kan ha ett uns mer förståelse för hans tragiska livsöde, än för de som faktiskt haft ett liv utan elände och hjärnskador men som ändå blir på samma nivå som honom.
Citera
2024-06-13, 22:25
Medlem
KlibbigaKlaras avatar
Enligt Jonas Inde via X (fd twitter) så har han fått bekymmer med nya ägare till bostaden han hyr, de verkar vilja säga upp hans kontrakt och ärendet ska redas ut i domstol.

https://x.com/alaskajew
Citera
2024-08-21, 17:07
Medlem
Blåser lite extra snålt kring Inde nu efter att han gått till attack mot youtubern som dog nyligen. Det var pga. covidvaccin som Figge blev sjuk i cancer. Och judekonspirationer. Vräkning väntar runt hörnet med, som tidigare nämnts. Kommer bestridas. Antagligen inte en enkel person att ha att göra med som hyresvärd.
Citera
2024-08-21, 20:15
Medlem
stbckhblms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uff99
Blåser lite extra snålt kring Inde nu efter att han gått till attack mot youtubern som dog nyligen. Det var pga. covidvaccin som Figge blev sjuk i cancer. Och judekonspirationer. Vräkning väntar runt hörnet med, som tidigare nämnts. Kommer bestridas. Antagligen inte en enkel person att ha att göra med som hyresvärd.

Han höll space apropå det, spelades in.
"Hur många förutom Aftonbladets Oisín Cantwell ljuger om covidsprutor?"
https://x.com/alaskajew/status/1826177408862470272

Börjar 13:45 in i klippet, 10 minuter in om man vill roas av hans teknikproblem
Citera
2024-08-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlibbigaKlara
Enligt Jonas Inde via X (fd twitter) så har han fått bekymmer med nya ägare till bostaden han hyr, de verkar vilja säga upp hans kontrakt och ärendet ska redas ut i domstol.

https://x.com/alaskajew

Det blir väl till att flytta tillbaka till Stockholm och vandra på Söders gator. Verkar som han fortfarande har hyreskontraktet kvar där i alla fall.
Citera
2024-09-13, 09:56
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det blir väl till att flytta tillbaka till Stockholm och vandra på Söders gator. Verkar som han fortfarande har hyreskontraktet kvar där i alla fall.

Han hade ett twitterkonto (eh ja x som e. slusk kallar det numera) där det redan innan nordiska motståndsrörelsen etc. Kontot var extremt aggressivt, gick bara ut på att vara sur och mucka gräl med folk och han plockade glatt upp bollen så fort någon retades lite och gick alltid all in.

Men bra, då fick jag verifierat att vad jag först trodde var en parodi, är hans nya "äkta" konto:

https://twitter.com/alaskajew

Även om han beter sig lite som ett arsel så tycker jag lite synd om honom, han är en människa med ett stort svart mörker inom sig och mår nog inte toppen, vilket väl också återspeglas i hans tweets.
Citera
2024-12-02, 15:57
Medlem
Jag var helt säker på att Inde fått en roll i årets julkalender Snödrömmar.
Men verkar som jag hade fel. Ruggigt lika iaf.
Citera
2024-12-02, 17:19
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Du kan nog vara ganska säker på att han har fått sin sista tv-roll.
Citera
2024-12-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Haha tänkte direkt på Inde när man såg den där spågubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in