2009-09-16, 23:07
Medlem
Svithjods avatar
Han fick sparken från ett filmprojekt! Frågan hur snubben mår eg?
Citera
2009-09-17, 00:34
Medlem
L0darens avatar
far inte fram kommentarerna som skulle var cachade...
kan inte nan ta screenshot o posta har?
Citera
2009-09-17, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
far inte fram kommentarerna som skulle var cachade...
kan inte nan ta screenshot o posta har?

Den rensas nog då och då, det är ju ett tag sen han skrev.
Citera
2009-09-17, 01:54
Medlem
jugbandbluess avatar
Kanske var p.g.a det där han fick sparken? Novotnygrejen
Citera
2009-09-17, 02:24
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Såsom jag beskrivit i en annan tråd här på FB är jag gammal bekant till JI - med betoning både på gammal och bekant. Ohyggligt tråkigt om han mår så jäkla dåligt - en oerhört snäll, trevlig och begåvad kille. Måhända finns en psykiskt betingad problematik i botten - dock är karln i grund och botten oerhört mycket sundare och vettigare än den sönderrunkade, fnasfinniga och kvasi-epileptiska parodi på människotyper som synes utgöra majoriteten av skribenter på Fb nuförtiden.

Jag tycker också att han verkar vara jävligt begåvad och smart. Vad hade han egentligen för roll i killinggänget? Alltså jag vet vilka karaktärer han brukade spela, tänkte mer på rollen bakom kulisserna, typ kreativ motor eller så?
Citera
2009-09-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag tycker också att han verkar vara jävligt begåvad och smart. Vad hade han egentligen för roll i killinggänget? Alltså jag vet vilka karaktärer han brukade spela, tänkte mer på rollen bakom kulisserna, typ kreativ motor eller så?

Jonas var en stor del av hjärnan bakom Killingängets humor. Han står med som manusförfattare till "Torsk på Tallin", "Fyra nyanser av brunt" och "Percy tårar".
Citera
2009-09-17, 13:36
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AishaGotRaped
Jonas var en stor del av hjärnan bakom Killingängets humor. Han står med som manusförfattare till "Torsk på Tallin", "Fyra nyanser av brunt" och "Percy tårar".

Ar det nagon som verkligen representerar det dar sotsvarta i deras humor sa ar det Inde. Hans rollfigurer personifierar just den ledsna clownen.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...-roll-1.954495

Inde kraver gage for rollen han blev sparkad fran.
Citera
2009-09-17, 14:18
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AishaGotRaped

Fan, "Fyra nyanser av brunt" är ju ett mästerverk tycker jag. Så jävla obehaglig och ångestladdad under ytan att de gånger man garvar så fastnar skrattet i halsen.

När man ser scenen med Ernst som drömmer om att få jobba på banken vill man nästan ta till lipen!

http://www.youtube.com/watch?v=v2WhcHeaQOw
Citera
2009-09-17, 18:45
Medlem
Intervjuade Jonas för många år sen och han förklarade då att de hade ett upplägg liknande det, som Monty Python hade. Det vill säga att de skrev i par eller ensamma. Har för mig att Henrik och Robert skrev ihop och att Jonas skrev med Johan. Och att Martin och Andres skrev själva. Har för mig det. Python hade ju teamen Idle, Chapman-Cleese, Palin-Jones och Gilliam.
Citera
2009-09-17, 19:04
Medlem
Tullamores avatar
Antagligen nästa kändis som tackar för sig.
Citera
2009-09-17, 19:10
Medlem
Simaõs avatar
Nån som vill berätta vad det va han skrev i runda slängar? Länken är nämligen död.
Citera
2009-09-17, 19:33
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Från kommentarsfältet på DN....vad menas/avses?

Men Francy och Filmlance måste ju ha vetat om "liten tuva välter stora lass" historien tidigare. Det borde väll inte vara helt nytt. Hat han hamnat i en ny skandal på senare tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in