• 3
  • 4
2019-04-11, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Då har vi ett storkrig där hela Europa dras in och även kärnvapen ligger nära till hands. Och vad skall alla oligarker som gömt undan tillgångar i Europa och gärna reser hit för sina nöjen när Ryssland är för tråkigt göra då?

Dessutom får vi inte glömma bort ett allt starkare Kina. Vi lever inte längre i en värld med USA mot Sovjet och så en bunt småstater som inte har mycket att säga till om.

Dock måste vi komma ihåg att det moderna Kina i stora delar endast är de som lever i storstäder.
Citera
2019-04-11, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Betvivlar du varit på någon rysk landsbyggd om du hävdar 1800-tal 2 timmar där i från, precis som jag starkt betvivlar du ens varit i närheten av Chicago med tanke på din beskrivning.
Jag skiter i vilka bloggare du hänvisar till, jag till skillnad från dig har varit på båda nämnda ställen. Chicago är den våldsammaste staden i USA, föreslår du lämnar centrum om du åker dit.

Jävla wannabe amerikan......
Jag har också varit på ryska landsbygden. Och fått använda både vattenpump utanför huset och utedass. Vid skörden lastar man vagnen för hand, skillnaden mot 1800 tal är väl att det finns en traktor som drar i stället för en häst.
Citera
2019-04-11, 07:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Betvivlar du varit på någon rysk landsbyggd om du hävdar 1800-tal 2 timmar där i från, precis som jag starkt betvivlar du ens varit i närheten av Chicago med tanke på din beskrivning.
Jag skiter i vilka bloggare du hänvisar till, jag till skillnad från dig har varit på båda nämnda ställen. Chicago är den våldsammaste staden i USA, föreslår du lämnar centrum om du åker dit.

Jävla wannabe amerikan......
Ryssland har betydligt värre misär på landsbygden är USA, då pengarna går till Putins storhetsvansinne.
Men vad har detta med NATO och göra, och Putins dröm, att NATO försvinner så han kan börja anfalla mer länder och annektera tillbaka stor Ryssland???
Kan du förklara?

Nej det är inte Chicago.
Detroit, St Louis, Okland, Memphis, Birmingham(Ala), Atlanta, Baltimore, Stockton, Cleveland, Buffalo och många många mer kommer före.
Brott per 10000 invånare i Chicago är 10,988, och den som leder denna statistik har har 34,342 brott per 10000 invånare.
Vilket är 3ggr så mycket som Chicago.
Citera
2019-04-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du glömde besvara varför vi ska bortse ifrån de krig Ryssland instagerat.
Varför denna selektivitet för, eller trodde du ingen visste om dessa krig och hoppades vi inte skulle veta?

Inte heller får vi en förklaring till varför man står och ylar om 2%, när detta ska vara klart 2024 och 2%.

Och ja, NATO ligger mycket högt på Putins lista att försvaga/förstöra, och lustigt nog så springer USA president Putins ärenden och inte USA och deras allierade.
Det är faktiskt rätt märkligt.

Grannländer räknar jag inte, det är att försvara sin gräns. Tror du USA skulle tillåta att Ryssen erövrar Mexico eller Kanada utan Repressalier?
Citera
2019-04-12, 16:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Grannländer räknar jag inte, det är att försvara sin gräns. Tror du USA skulle tillåta att Ryssen erövrar Mexico eller Kanada utan Repressalier?
Dock kvarstår faktum att krigen är en realitet, men men av någon outgrundlig anledning så ska vi inte prata om dessa.
Vad beror denna selektivitet på?

Finns inget som du svarar som berättar varför vi ska vara så extremt selektiva och varför de vi ska välja bort dessa krig.
Inte ens försökte du.(Förståeligt dock)

Och anfallet mot Georgien var en hämnd för de sökte NATO-medlemskap.
Om du inte klarar av att förklara varför nästa gång du svarar, så inser vi alla att vi ska plocka bort två krig och bara för det är tråkig fakta för dig.
Ledsen så fungerar inte världen, det är flera krig Putin har startat och inget du kan göra för ändra detta.

Men intressant tes om grannländer, det skulle betyda att man aldrig börjar kriga enligt din tes.
För allt man behöver göra är som på Ukraina och annektera och sen säga grannland.
Självklart och självförklarande, utom för de som tycker fakta är jobbigt.

Att lämna NATO skulle vara den största julklappen till putin man någonsin skulle kunna hitta.
Även detta med dessa 2% som ska uppfyllas 2024, är komiskt att prata om.
Citera
2019-04-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock kvarstår faktum att krigen är en realitet, men men av någon outgrundlig anledning så ska vi inte prata om dessa.
Vad beror denna selektivitet på?

Finns inget som du svarar som berättar varför vi ska vara så extremt selektiva och varför de vi ska välja bort dessa krig.
Inte ens försökte du.(Förståeligt dock)

Och anfallet mot Georgien var en hämnd för de sökte NATO-medlemskap.
Om du inte klarar av att förklara varför nästa gång du svarar, så inser vi alla att vi ska plocka bort två krig och bara för det är tråkig fakta för dig.
Ledsen så fungerar inte världen, det är flera krig Putin har startat och inget du kan göra för ändra detta.

Men intressant tes om grannländer, det skulle betyda att man aldrig börjar kriga enligt din tes.
För allt man behöver göra är som på Ukraina och annektera och sen säga grannland.
Självklart och självförklarande, utom för de som tycker fakta är jobbigt.

Att lämna NATO skulle vara den största julklappen till putin man någonsin skulle kunna hitta.
Även detta med dessa 2% som ska uppfyllas 2024, är komiskt att prata om.
Sluta ditt cp fattar du inte att Ryssland inte kan ha NATO precis runt knuten är du som sagt CP.
Citera
2019-04-12, 16:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Sluta ditt cp fattar du inte att Ryssland inte kan ha NATO precis runt knuten är du som sagt CP.
Nu pratar vi om krigen som inte skulle räknas.
Att putin tyckte detta om, är EXTREMT självförklarande.

Dock så glömde du berätta varför vi ska hela tiden ta bort grannländer, det skulle ju betyda att putin aldrig skulle ens startar krig enligt dig.

Som du förstår så är detta krig, och varför det är så viktigt för dig att definiera och ursäkta detta, det verkar du inte ha förmågan ens och förklara.

Även kan man undra varför man hela tiden återkommer till dessa två procent som redan har ett datum när det ska vara uppfyllt.

Klarar du inte av att svara nu, så inser vi alla att du saknar argumentation för din sak.
Och detta exkluderande av fakta funkar inte för dig, utan bara får dig se obildad ut.
Citera
2019-04-12, 19:58
Medlem
Se det som såhär att det är tur att lögnen finns för tänk om allt Trumps sa var allvarligt menat och t.om med sanningen överensstämmande.

Nato är nog långt mer livskraftigt och stabilt än Trumps tillfälliga kaotiska besök i vita huset. Visst kan Trump åstadkomma skador i relationen mellan medlemsländerna men knappast så att Putin gör vågen.
Citera
2019-04-12, 20:38
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Se det som såhär att det är tur att lögnen finns för tänk om allt Trumps sa var allvarligt menat och t.om med sanningen överensstämmande.

Nato är nog långt mer livskraftigt och stabilt än Trumps tillfälliga kaotiska besök i vita huset. Visst kan Trump åstadkomma skador i relationen mellan medlemsländerna men knappast så att Putin gör vågen.
Trump bara pratar. Hur ska man förklara det för er så att ni förstår?
För Trump har orden ingen betydelse, det är bara ord, varken lögn eller sanning, bara formulerade ljud på ett språk som kallas engelska från hans stämband.

Ni lägger alldeles för stor vikt vid ord och prat. Det gäller säkert inte bara Trump förövrigt gissar jag.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in