Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-19, 00:09
  #13
Avstängd
F.Hansens avatar
Inget vidare läge att behöva freda sig i hemmet. Om man behöver det har man gjort ett flertal saker fel.

Först och främst borde du inte vara i ditt hem om din person är hotad till den grad att de kommer göra hembesök med forcerat våld.

Två scenarior, 1 du är en typ av VIP eller idiot som gjort att folk hemsöker dig.

2, apokalypsen är här, dvs Sverige har förfallit, vilsna C och L zombier samt fattiga kommunistkräk vill ha sin del av kakan, dvs ditt hem och din fru och dina döttrar.

Hur som helst.. Om du nu är hemma mitt i natten, eller dagtid, eller tidigt morgon, tidig morgon borde vara rätt tidpunkt, när du sover som djupast.. Och smyger sig upp till dig med kniven mot strupen, vad ska du göra?

1, Ha en katapultlucka bredvid din säng?

Eller 2, tejpa en osäkrad Glock i din vapenbärande hand?

3, installera en rörelsedetekterande aimbot kopplad till ett kulsprutegevär vid ingången till ditt sovrum?

4, Borra en hemlig fallucka vid din säng, så den som kliver där faller ner på den fina ljusstaken med en massa stålarmar..

Etc...

Seriöst nu då. Man kan aldrig vara oförberedd, granska ditt hem innan du går in och om hot föreligger vidta åtgärder.
Beväpna huset på ställen där ingen obehörig kan hitta dina vapen, fast du kan nå dem lätt.
Skydda ditt hem (område, hus, dörrar, våning, säng) med en rad av fysisiska, digititala, sociala säkerhetsbarriärer.

Det bästa tipset är dock att vara på tårna och vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Dvs inte hemma när fel gäster knackar på.
Citera
2019-01-19, 00:20
  #14
Medlem
Flottsteks avatar
Bredvid dörren har jag en tomahawk med tejpat grepp och hand-rem av ett gammalt hundkoppel, sen basebollträ och knivar, längre in har jag andra grejor som tar en minut, men jag tror jag är ganska väl förberedd , kom bara död kom bara
Citera
2019-01-19, 00:23
  #15
Avstängd
therefores avatar
Om någon försöker ta sig in igenom dörren så står jag bredvid, i mörkret redo med en golf-nia som jag slår han över skallen med..

Han kommer förmodligen att dö, och jag kommer säkert åka dit. Men kommer hävda nödvärn då jag inte har någon aning om vad han har för vapen.

Jag har räknat ut att jag har vinkeln till min fördel och han är full av adrenalin och överalert så han har inte en chans att ta sig in.
Citera
2019-01-19, 00:36
  #16
Medlem
pellevin11s avatar
Riktig jakt pilbåge + vassa jakt pilar där pilen har en utgångshastighet på 206 feet per second = 330 km/h med rakbladsvassa eggar.

Runt 2000 kronor i inköp inklusive tre livsfarliga jakt pilar, sedan är man fit for fight mot slöddret.
Citera
2019-01-19, 01:00
  #17
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Jag har larm så jag märker direkt om någon försöker eller bryter sig in sen har jag vapen så det räcker och blir över.
Citera
2019-01-19, 01:00
  #18
Medlem
Gwildors avatar
Jag har väldigt svårt att tro att detta skulle hända mig, men jag måste erkänna att jag gått och funderat på att ha ett baseballträ nära till hands i sovrummet.. Just in case någon jävel skulle ta sig in här
Citera
2019-01-19, 01:02
  #19
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellevin11
Riktig jakt pilbåge + vassa jakt pilar där pilen har en utgångshastighet på 206 feet per second = 330 km/h med rakbladsvassa eggar.

Runt 2000 kronor i inköp inklusive tre livsfarliga jakt pilar, sedan är man fit for fight mot slöddret.
Pilbåge ligger också i min inköpslista!
Citera
2019-01-19, 01:04
  #20
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Jag har väldigt svårt att tro att detta skulle hända mig, men jag måste erkänna att jag gått och funderat på att ha ett baseballträ nära till hands i sovrummet.. Just in case någon jävel skulle ta sig in här
Tycker absolut du skall införskaffa!
Citera
2019-01-19, 01:05
  #21
Medlem
Flottsteks avatar
[quote=Trollfeeder|66479253]Schysst av dig att jämna ut oddsen genom att donera en tomahawk till den som invaderar.

Därav hand-remmen, blir svårare för invandrarna att ta den ifrån mig, har tränat huggrörelser i hallen och man får ett ordentligt sving så det kan bli ett riktigt lattjolajbans
Citera
2019-01-19, 01:11
  #22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flottstek
[Schysst av dig att jämna ut oddsen genom att donera en tomahawk till den som invaderar.

Därav hand-remmen, blir svårare för invandrarna att ta den ifrån mig, har tränat huggrörelser i hallen och man får ett ordentligt sving så det kan bli ett riktigt lattjolajbans

Jag tror du missade poängen. Om den är vid dörren så är ju motståndarlaget först dit.
Citera
2019-01-19, 01:14
  #23
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag har aldrig hajat det där hur antal vapen betyder bättre försvar.
Hur många armar har du egentligen?
Citera
2019-01-19, 01:16
  #24
Medlem
Flottsteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror du missade poängen. Om den är vid dörren så är ju motståndarlaget först dit.
Hur tänker du då, de måste komma in först?
__________________
Senast redigerad av Flottstek 2019-01-19 kl. 01:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback