Citat:
Jag vet faktiskt inte om vi kommer mycket längre. Vid genomläsning så verkar det ju som du tycker det är positivt att Arla är ett multinationellt och korrumperat företag. Du säger att ni har kontroll över Sverige trotts att Sverige inte har något eget mandat inom Arla och att ert huvudkontor ligger i Danmark.Angående Gmo-foder och antibiotika användningen så regleras det i priset genom avdrag och höjning, dom bönderna som använder sig gmo-fritt foder och lite antibiotika får mer betalt oavsett land.
Och visst, jag håller med om att lokala mindre mejerier med egna smaker borde finnas, men det måste ju också finnas ekonomisk hållbarhet i det. Och så var det ju i fallet med boxholm, ingen lönsamhet och dom sålde till Arla för att rädda sig själva, och Arla försökte ett tag men fick ingen ekonomi i det.
Nä ersättningen för mjölken har aldrig varit försenad av Arla, utan det jag tror du menar var vinstutdelningen som uteblev ett år då vi inte gjorde vinst.? Eller menar du dom försenade stöden kanske.?
Nä absolut, så länge du köper produkter direkt från mejeri, inte butikers egna märken så gör du ett hästjobb för det svenska lantbruket, men att baktala Arla utan ren fakta missgynnar fortfarande en stor majoritet av Sveriges bönder.
Kan ha missat nått skrivit också
Och visst, jag håller med om att lokala mindre mejerier med egna smaker borde finnas, men det måste ju också finnas ekonomisk hållbarhet i det. Och så var det ju i fallet med boxholm, ingen lönsamhet och dom sålde till Arla för att rädda sig själva, och Arla försökte ett tag men fick ingen ekonomi i det.
Nä ersättningen för mjölken har aldrig varit försenad av Arla, utan det jag tror du menar var vinstutdelningen som uteblev ett år då vi inte gjorde vinst.? Eller menar du dom försenade stöden kanske.?
Nä absolut, så länge du köper produkter direkt från mejeri, inte butikers egna märken så gör du ett hästjobb för det svenska lantbruket, men att baktala Arla utan ren fakta missgynnar fortfarande en stor majoritet av Sveriges bönder.
Kan ha missat nått skrivit också
Du rycker på axlarna åt de tveksamma internationella affär arla ger sig in i, genom att säga att sådant ser det ju ut i affärsvärlden och alla gör det.
Du är med på arlas linje om att 14 miljoner inte är en tillräklig vinst och att det därför är okey att lägga ner Boxholmsost.
Du ber mig att inte köpa Butikens egna märke. Men säg att jag går och handlar på Ica. ICAs egna mjölk är arla mjölk. Varför ska jag då välja den en krona dyrare mjölken det står Arla på, när paketen innehåller samma vara? Borde inget ansvar ligga på Arla själv? För mig blir detta ett exempel på att arla överöser marknaden med lågprisprodukter och sedan skyller på kunden när den köper dom.
Med den inställningen jag läst av dig i dessa inlägg, har jag tyvärr väldigt svårt att förstå hur något ska bli bättre vid ett generationsskifte inom arla. Vad tänker du att den nya generationen ska uppnå som lockar mig som kund tillbaka till Arla?