Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-01-22, 23:40
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Som jag tolkar bolagets villkor så har de rätt att placera folk efter behag, även om de har betalat för en viss plats. Men jag hittar inget som nämner huruvida eventuell betalning då ska återbetalas.
Jag hittar inte heller något i villkoren som hindrar resenärer att offentligt idiotförklara flygbolaget i fall flygbolaget beter sig svinigt.

Nu gäller det ju en tjänst vi köpt på ett flyg som går om en månad, inte att de placerar om vid boarding, det är en helt annan sak.
Ingen vettig människa köper väl en tjänst och sen accepterar att betala samma tjänst en gång till?
Citera
2019-01-22, 23:44
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraxLtd
Tåler? Och du påstår att jag har problem...

Hur ska du ha det? Först är min synpunkt inte relevant, nu vill du plötsligt diskutera?

Som jag skrev så har du accepterat avtalsvillkoren när du valde att bli kund hos flygbolaget. Du verkar dock inte veta vad du gått med på eftersom du gnäller om saker som flygbolaget får göra. Man kan utan problem välja att helt plocka bort dig som resenär och din bokning och ge den till någon annan resenär som man anser vara en bättre kund vid t.ex. en överbokning. Man kan också flytta runt resenärerna hur man vill även om man valt och betalt för en specifik plats. Flygbolagen kan göra många, många saker och det finns inget som du kan göra mer än att gnälla på forum samt skriva mail och klaga då du känner dig lurad på dina sittplatser och 200 DKK, trots att du inte blivit det.

Skulle inte förvåna mig om du är en sådan person som ropar på servitrisen och kräver en köttbulle till eftersom du bara fått 11 när det står på menyn att man ska få 12.

Nej jag vill inte diskutera med dig, det är du som inte kan acceptera vad vi upplevt och börja tjafsa om saker som inte har med detta att göra. Du förstår ju inte vad det handlar om så sluta upprepa dig! Du är ju inte riktigt funtad om du accepterar att betala flera ggr. för samma vara eller tjänst!
Citera
2019-01-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Nej jag vill inte diskutera med dig, det är du som inte kan acceptera vad vi upplevt och börja tjafsa om saker som inte har med detta att göra. Du förstår ju inte vad det handlar om så sluta upprepa dig! Du är ju inte riktigt funtad om du accepterar att betala flera ggr. för samma vara eller tjänst!

Jag förstår mycket väl vad du skriver och du har fortfarande fel och flygbolaget har fortfarande gjort rätt, hur mycket du än vill annat. Prova läsa avtalsvillkoren så klarnar det förhoppningsvis för dig.
Citera
2019-01-23, 01:36
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Jag förstår mycket väl vad du skriver och du har fortfarande fel och flygbolaget har fortfarande gjort rätt, hur mycket du än vill annat. Prova läsa avtalsvillkoren så klarnar det förhoppningsvis för dig.
Du är ju helt ute och cyklar!
Du är alltså helt okej med att du köper en vara eller tjänst, tv, flygbiljett, telefonabonemang, bil, biobiljett..... och sen betala en gång till för samma vara för att säljaren säger att du inte betalt, du är ju inte klok!
Citera
2019-01-23, 02:34
Medlem
Citat:
Du är ju helt ute och cyklar!
Du är alltså helt okej med att du köper en vara eller tjänst, tv, flygbiljett, telefonabonemang, bil, biobiljett..... och sen betala en gång till för samma vara för att säljaren säger att du inte betalt, du är ju inte klok!

Men ta och kamma dig. Läs sedan igenom avtalsvillkoren. Ja, det är så enkelt.
Citera
2019-01-23, 07:28
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Men ta och kamma dig. Läs sedan igenom avtalsvillkoren. Ja, det är så enkelt.

Kamma du dig ditt troll! Kan behövas när du legat på golvet och sparkat som en envis 5-åring.
Återkom om du känner svåra tvångstankar att göra så, när du har något stöd för det du skriver, annars är du även fortsatt helt ointressant.

Några passande citat från dig i en annan tråd du härjat i:

"Prova läsa vad man skriver innan du svarar."

"Du vet väl att vi har yttrandefrihet i Sverige? Eller är du en sådan där snöflinga/pk-människa? Klart att jag kallar någon dum när personen är det och betalar mer än vad man behöver göra."

"Som sagt, vill man vara dum och betala mer än man måste så gör man det. Att säga att man har fel för att man pekar ut detta... okej."
Citera
2019-01-23, 20:54
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Nu gäller det ju en tjänst vi köpt på ett flyg som går om en månad, inte att de placerar om vid boarding, det är en helt annan sak.
Ingen vettig människa köper väl en tjänst och sen accepterar att betala samma tjänst en gång till?
Visst, men som jag tolkar villkoren har de rätt att flytta om er ungefär hur som helst. Men jag ser inget stöd för att ta betalt för platsval och sedan lämna bort platserna. Och den där människan som sa något om att viktigare kunder ville ha platserna borde få lämna sin tjänst med vanära.
Citera
2019-01-24, 00:13
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Visst, men som jag tolkar villkoren har de rätt att flytta om er ungefär hur som helst. Men jag ser inget stöd för att ta betalt för platsval och sedan lämna bort platserna. Och den där människan som sa något om att viktigare kunder ville ha platserna borde få lämna sin tjänst med vanära.

Ja sån´t kan ju hända om man t.ex. bokar platser med extra benutrymme och någon med brutet ben eller småbarn behöver platsen. Då kanske det dessutom är vettigt att flygbolaget betalar tillbaka det som någon betalt för att få just den platsen. Om det byts flygplanstyp är ju ett annat fall, men då bör bolaget ju så klart erbjuda en att välja nya platser för avgiften man redan betalat.

De har ju inte heller flyttat runt oss utan bara tagit bort de betalda platsval vi gjort utan att säga ett knyst om det till oss och inte gett oss nya. Från att 11 månader i förväg ha bokat platser vi vill ha så skulle vi istället få ta vad som fanns kvar när vi checkade in, på inget sätt okej.

250:- gör oss varken fattiga eller rika (är det annorlunda för Singapore Airlines så är det riktigt illa) och det kan bli fel varsomhelst.
Det sjuka är att ett flygbolag bara rakt av förnekar alltihop trots bevis på att man bokat och betalt. Ungefär som att kalla gäster för mindre värda. Att pissa på kunder är nog det dummaste man kan göra, den gamla devisen "kunden har alltid rätt" lönar sig betydligt bättre i längden. Jag har drivit företag i 32 år nu och jag kan inte fatta att företag kan vara så dumma rent ut sagt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3012717

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här