Citat:
Ursprungligen postat av
Tandguld
Svaret på gåtan är postad för länge sedan i tråden.
Jag har en, extremt, trovärdig källa på att Malin föll offer för de sataniser som var mordiska kring den här tiden. Läs tråden om keillers park, som ett exempel.
Och jag kommer aldrig att avslöja min källa.
Men konstaterar att en annan användare pekat åt samma håll i tråden. Och det för flera år sedan.
Nu vill jag inte va biased för att jag gillar musiken en av dem skapade… men har svårt o tro på denna teori.
Tycker inte riktigt motivet känns rätt. Satanisterna hade ju en fascination med döden osv. Men det fanns ju inte en lika tydlig inriktning på sexuellt våld. Visst att satanism kan flörta med sexuellt våld osv… men tror inte det var så accepterat i de kretsarna att våldta och döda kvinnor.
Dessutom, varför skulle Malin följa med två ”läskiga satanister” in på en kyrkogård? Gw’s syn är ju att Malin kände sig trygg med förövaren. Hade hon gjort det med satanister?
Sen får man ju inte glömma tidslinjen med satanismen och deras ”organisation”. 1994 hade ju inte MLO skapats, dessutom så var det inte samma upptrappning på våldet som skedde runt ’97. Mordet i keilers park skedde ju som ett resultat av en mer och mer hätsk stämning inom gruppen och en mer radikal och våldsam retorik plus en massa droger.
Var det verkligen så 1994? Under 3 år händer i mycket.
Får inte ihop det helt enkelt…