Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
Denna kvinna verkar ju varit "socialt försvunnen" gott och väl innan hon verkligen försvann...
Vilket ju inte helt sällan är en förekommande anledning till självvalda försvinnanden av alla typer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det tror inte heller hon hade.
Åtminstone ingen nära anhörig som brydde sig. Hon var troligtvis helt ensam.
Ja det är verkligen mycket nonchalant att inte ens kunna svara med ett kortare mail. Minst två gånger har jag varit i kontakt med HD och deras policy verkar vara att inte besvara mails de inte tycker verkar vara intressanta.
Absolut borde fler höra av sig till tidningen. Vore mycket bra om du själv kunde göra det.
Hej, jag har varit i kontakt med journalisten (Pia) och jag fick faktiskt svar nästan omgående, så att mitt svar har dröjt beror inte på henne.
Hon skrev det vi anade att hon skulle svara. Hon kom inte ihåg fallet/fallen utan det var uppgifter hon fick från polisen som hon skrev ner.
Att mitt svar har dröjt lite beror också på hur man/vi ska förhålla oss till det. Vi har väl nästan konstaterat i denna tråd att alla har inte vänner eller anhöriga och om de har anhöriga är det inte säkert de vill ha kontakt med dem.
Att hon rapporterades försvunnen kan bero på att hyran inte blev betald. Då kan frågan gått ut till grannarna när de senast såg henne. Då kan någon kommit ihåg att det var när h*n startade bilen på väg till jobbet, men minns inte datum eller veckodag.
Nu när många har hyran på autogiro så kan det dröja månader/år innan de hittas. Det är en skam för vårt samhälle. Samtidigt vet jag inte vad vi ska göra åt det? Det finns frivillig ensamhet samtidigt som det finns en grupp som fullständigt saknar anhöriga. Det tråkiga är att vi inte vet vad som ligger bakom denna ensamhet?