Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-08-19, 23:10
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Journalister?

Av någon anledning så ser man inte identiteten på dessa båtar. Jag har testat flera tjänster och när båtarna är utanför täckningsområdet för landbaserad AIS (T-AIS) så står det bara Satellite AIS (S-AIS). På sidan Shipfinder så ser man de tre första tecknen av namnet, samt tre första siffrorna av MMSI. Om man skickar epost till dem så kan man få testa något som verkar vara deras kommande tjänster. Då ser man även all information som annars är maskerad i den fria versionen.
2019-08-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
På hemsidan MarineTraffic så är det flera stycken båtar som cirkulerar i närheten. Med tanke på att det rör sig om ca. 250 nautiska mil från övriga båtar så är det minst sagt suspekt. Då har jag filtrerat bort både tank och fraktfartyg.
Det var någon tidigare som kraftigt ifrågasatte att försäkringsbolaget skulle acceptera att resan gjordes utan någon följebåt. Det tycker jag lät som en mycket klok kommentar.
2019-08-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det är sällan bra att vara i centrum för andras starka projektioner, positiva och/eller negativa. Uppenbara risker. Speciellt när det är polariserat som det är nu.
Folk som är i sådana centra brukar ha skyddsvakter och entourage omkring sig.
Tror ingen på båten fattar detta. Knappast Greta. Hon kanske tycker uppmärksamheten är positiv för sakens skull. Ingen i hennes omgivning tycks ha denna insikt och kompetens att bemöta denna uppmärksamhet.

Nej, jag skulle inte kliva av båten om jag var dom. Ta första snabbaste flyg tillbaka till Stockholm ARN. Anonymt om det gick.

Hoppas det inte blir demonstrationer och farligheter mellan grupperna i NY.
Tror att du har helt rätt. Dom har inte förstånd att vara rädda. Det hade inte Palme heller.
2019-08-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är du avundsjuk på henne? Tycker illa om henne för att hon blev bättre behandlad än andra, särbehandlad? Bortskämd?
Men det kan knappast vara hennes fel, hennes ansvar? Eller?
Finns ingenting att vara avundsjuk på. Nej särbehandling är inte hennes fel. Det är omgivningens fel. Försöker bara förstå hur hatkampanjen mot Greta har kunnat uppstå.
2019-08-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag vet. Jag har examen från amerikansk High School. Med A i samtliga ämnen.
Jag trodde att tråden skulle handla om Greta inte om insändarnas självhävdelsebehov. Vem bryr sig om dina betyg?
2019-08-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag kan malla mig lite till när jag ändå är igång! Jag gick direkt från Sverige ÅK9 till USA ÅK12. Jag hoppade alltså över två årskurser när jag kom till USA. Trots det hade jag inga problem att gå ut med A i samtliga ämnen. Det sorgliga är att mitt betyg i engelska låg i den högsta femtedelen i klassen - trots att det inte är mitt modersmål. Nej, mina amerikanska betyg visar inte på att jag är ett geni, de visar på den låga nivån på den skola som jag gick på. Den svenska gymnasieskolan som följde krävde en betydligt större arbetsprestation. På den tiden var svenska skolor mycket jämna i kvalitet, medan det varierade kraftigt i USA. Idag varierar även svenska skolor kraftigt i kvalitet. Tyvärr.
Efter det här är jag heltänd på dig med den intelligensen.
2019-08-19, 23:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Finns ingenting att vara avundsjuk på. Nej särbehandling är inte hennes fel. Det är omgivningens fel. Försöker bara förstå hur hatkampanjen mot Greta har kunnat uppstå.
Jag kan försäkra dig om att det finns en hel del seglare som väldigt, väldigt gärna hade tagit Gretas plats på Malizia II.

Vad menar du med "hatkampanj" mot Greta? Handlar det verkligen om en kampanj?
Jag tycker tvärtom att Greta har behandlats milt av medierna i jämförelse med andra makthavare och opinionsbildare. Det som skrivs om henne tex här är ungefär detsamma som skrivs om andra som får mycket medial uppmärksamhet.
Välkommen till det 21:a århundradet.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Efter det här är jag heltänd på dig med den intelligensen.
Skicka ett pm till hen vettja
2019-08-19, 23:55
Moderator
-Info-s avatar
Alla ser så glada ut ombord båten. Även Greta:

Citat:
Greta Thunberg / Twitter:

"Day 6. Sunshine sailing north of the Azores!"

https://twitter.com/GretaThunberg/st...07642100310016

(ny bild, publicerades för 4 timmar sedan)
2019-08-19, 23:57
Bannlyst
Det sägs att hon har en snubbe eller PR-byrå bakom sig som ger henne research, talar om vad hon ska säga och styr upp allting, vem är han/de? Detta jippo är högst regisserat. Kommer det avslöjas någon gång?!?
2019-08-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag kan försäkra dig om att det finns en hel del seglare som väldigt, väldigt gärna hade tagit Gretas plats på Malizia II.

Jag tycker tvärtom att Greta har behandlats milt av medierna i jämförelse med andra makthavare och opinionsbildare. Det som skrivs om henne tex här är ungefär detsamma som skrivs om andra som får mycket medial uppmärksamhet.

Ja hade jag varit seglare så kunde jag kanske ha varit avundsjuk men jag är ingen seglare
2019-08-20, 00:05
Moderator
-Info-s avatar
Greta signerar böcker också:

Citat:
Thorsten Grantner:

"Dear Greta, thank you so much for all your effort and your strong, brave heart. Thank you for signing your book in Stockholm last Friday for my friend @wiligl - This present means a lot to me. Thank you @wiligl !

Keep up your spirit! We’ll keep on fighting for #ClimateAction
"

https://twitter.com/Umweltgutachter/...19225396432897
2019-08-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Ingen idé. Han har så många andra beundrare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in