Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det är inte så enkelt.
En av seglarna fick frågan om detta och enligt honom så måste personal i hans team ändå flyga då och då, som en del av arbetet, och hade nog gjort det ändå nu - med eller utan Greta.
Han säger också:
Ja okej jag förstår. Plan lyfter ändå så fritt fram för folk att flyga hur dom vill skit i miljön plan lyfter som sagt ändå. Säkert det Greta ville lyfta fram... Enligt citatet hade båten testats i Frankrike så att resorna över atlanten hade nog inte gjorts med eller utan Greta om man ska tro på citaten du tagit fram...
Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Du behöver inte ta det personligt, men om du tycker att Greta ska koldioxidminimera så ska du också göra det själv.
Jag tycker du hade fel när du påstod att hon reste miljövänligt och det tycker jag fortfarande.. Du kan fortsätta ta det personligt så vi får en till vända där du försöker snacka bort det
Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Jag skrev: "Visst har hon en till synes omöjlig uppgift: att åka runt i världen miljövänligt och försöka få människor på olika begåvningsnivåer att snarast ändra livsstil totalt." Och vi kan väl vara överens om att det är en till synes omöjlig uppgift?
Inte förvånad att du inte tar med hela ditt citat. Men du anser alltså att hon inte gett upp på att resa miljövänligt men bara rankar äventyr och experiment högre än klimatet och därför tog detta upplägg, förstår jag dig rätt då?