Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Har du källa på detta eller ska vi ta dig på orden?
Att hon struntar i klimatskeptiker och andra motståndare till henne har hon ju sagt flera gånger i intervjuer.
I övrigt så är det ju bara och ta nästan vilken opinionsundersökning som helst i nästan vilket ämne som helst. Vissa är för. Andra emot. Och resten har inte tagit ställning eller vet för lite. Med större uppmärksamhet tar fler ställning eftersom de får mer information. Såvida inte ämnet är för komplicerat, då kan osäkerheten tvärtom öka.
Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Sen vet jag inte om du känner till att Greta hade extremt mycket genomslag sedan tidigare hon hade helt klart kunnat få exponering utan att göra det på bekostnad av miljön, verkar inte riktigt som att du förstår det...
Nej. Genom att närvara personligen får hon mer effekt. Och det är inte bara vad jag tror utan det är vad hon sagt själv flera gånger - baserat på hennes egna erfarenheter av året som gått. T.ex:
Citat:
Istället för att medverka på klimattoppmötet på videolänk valde Greta Thunberg att segla över Atlanten för att kunna närvara i egen hög person, säger hon.
– Jag har tidigare gjort möten på videolänk, men det är inte riktigt samma sak, tyvärr. Jag har blivit inbjuden att tala på plats, och jag tror att det är bättre att jag, och andra unga människor, är på plats under mötet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-over-atlanten
Detta är också ett sätt för henne att knyta kontakter:
Citat:
Efter besök i Kanada och Mexiko planerar hon att ta sig söderut med tåg och buss till Chile för att delta vid FN:s årliga klimatkonferens, COP25, i december – och därefter besöka andra platser i Sydamerika.
– Jag kommer att träffa så många människor jag bara kan och hoppas bli inbjuden till delar av världen som jag ännu inte besökt, sade Thunberg om sin resa i en intervju med TT tidigare i augusti.
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-1...yr-i-extrembat
Så hon drar inte alls samma slutsatser som du. Hennes erfarenhet säger annat.