2019-09-01, 14:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Ja, Greta är vänster.

De vuxna som ligger bakom Gretas kampanj och driver hennes aktiviteter är radikalvänster. Tänk en Grön Baader Meinhof Grupp som bytt vapnen mot barn för att föra fram deras budskap som alltid slutar i kommunism.

Gruppen är Sveriges just nu mest inflytelserika extremradikala.
Senast redigerad av Nixter 2019-09-01 kl. 14:06.
2019-09-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Hon har många rika vänner som inte är rädda för henne.

Du hatar henne därför att hon vill låta den framtid som inte är din gå före din materiella standard.

Det kan hända att vi är på väg mot en depression som löser problemet med marknaden för fossila bränslen. Det vore det bästa som kunde hända denna planet. Men räcker det?

Du vill alltså ha en ekonomisk nedgång som i sin tur leder till misär, lidande och mer våld i samhället. Jag hoppas att du själv råkar illa ut så det blir rättvist.
2019-09-01, 14:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Du vill alltså ha en ekonomisk nedgång som i sin tur leder till misär, lidande och mer våld i samhället. Jag hoppas att du själv råkar illa ut så det blir rättvist.

Lehs vill ha mer än så. Hans idéer skulle döda 100-tals miljoner individer. Lehs tankegångar är vidriga.
2019-09-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det är det enda som Gretas generation har att hoppas på - en katastrof som gör tvärt slut på produktion av fossila bränslen. För sådana som du skyfflar hellre problemen på andra i framtiden än att själv behöva drabbas av den minsta standardsänkning.
2019-09-01, 14:13
Medlem
Citat:
Det är det enda som Gretas generation har att hoppas på - en katastrof som gör tvärt slut på produktion av fossila bränslen. För sådana som du skyfflar hellre problemen på andra i framtiden än att själv behöva drabbas av den minsta standardsänkning.

Bra, du är åtminstone ärligare med de här ekofascistiska gröna-khmer-drömmarna än många av Gretas fans och uppbackare.
2019-09-01, 14:18
Medlem
Mer om attacken mot Greta, https://www.google.com/amp/s/www.sty...ion/292849/amp
2019-09-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bra, du är åtminstone ärligare med de här ekofascistiska gröna-khmer-drömmarna än många av Gretas fans och uppbackare.
Det är du som är ecofascist, jag bara konstaterar de styrkeförhållanden som råder i världen. Ni snyftar och gnäller för att ni inte ostörda får gå hårt åt en ung tjej som bara vill rädda era usla släktens framtid. All ekonomisk makt står emot Greta. Men Greta har sanningen och rätten på sin sida.

Hur är man skapt om man inte ser vad som drabbar någon som är framgångsrik i klimatfrågan, om det så bara är en liten tjej med ät- och funktionsstörningar?
2019-09-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Bra uttryckt, Greta!
Jag begriper mig verkligen inte på folk som hävdar att neuropsykiatriska funktionshinder skulle vara något positivt. Jag har två barn med diagnosen Aspergers syndrom. Idag råkade jag tipsa en av dem om sidan lightningmaps.org där man kan följa blixtnedslag över hela världen. Ett par timmar senare fick jag lyssna på en lååång redogörelse över var i världen det just nu är stora åskoväder. Och som förälder kan jag inte svara: "Håll käften! Om jag vore intresserad så hade jag själv kollat upp det." Nej, man måste sitta och lyssna och låtsas vara intresserad. Nu tycks ju Greta™ vara flera gånger värre än mina egna barn. Och jag avskyr Malena Ernman sedan många år tillbaka. Så jag kan ju njuta av tanken att hon har haft det värre än jag. Det är en liten tröst. Men det finns inget gulligt med Aspergers.
2019-09-01, 14:32
Medlem
Giant Squids avatar
Noterade i förbifarten att ledaren för Judarnas klimatorganisation i USA var och välkommnade Greta när hon landsteg.
Han var en stor beundrare stod det i artikeln.
Kan det ha varit Jewish coalition for action on climate change?
Hur som, kvar på perrongen är musslemanerna, Jimmy, ryska och kinesiska ledare och högerkonservativa krafter, vilket gäng, vad är det som gör att just sådana krafter leker så bra ihop.
Jag vill inte dra alla mussar över en kam, det rör sig om de mer extrema fallen samt de med ekonomiska intressen.
Det finns muslimskt klimatkrismedvetande.
2019-09-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Mer om attacken mot Greta, https://www.google.com/amp/s/www.sty...ion/292849/amp

I och med du/ni är kapabla att svara på motfrågor, så undrar jag vad beror eran fanatism på?
Det är övertydligt att det handlar om personen ifråga, inte vad hon står för.
2019-09-01, 14:34
Medlem
Citat:
Hur är man skapt om man inte ser vad som drabbar någon som är framgångsrik i klimatfrågan, om det så bara är en liten tjej med ät- och funktionsstörningar?
Berätta gärna mer om hur Greta™ har varit framgångsrik med att minska förbränningen av fossila bränslen. Vänta lite, det har ju inte alls minskat. Men berätta då om hur Greta™ har varit framgångsrik med att förbränningen av fossila bränslen inte längre ökar. Vänta lite, det ökar ju fortfarande. Men berätta då om hur Greta™ har varit framgångsrik med att få ner ökningstakten av förbränning av fossila bränslen. Vänta lite, ökningstakten accelererar ju.

Berätta gärna mer om hur Greta™ har varit framgångsrik i klimatfrågan.
2019-09-01, 14:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag begriper mig verkligen inte på folk som hävdar att neuropsykiatriska funktionshinder skulle vara något positivt. Jag har två barn med diagnosen Aspergers syndrom. Idag råkade jag tipsa en av dem om sidan lightningmaps.org där man kan följa blixtnedslag över hela världen. Ett par timmar senare fick jag lyssna på en lååång redogörelse över var i världen det just nu är stora åskoväder. Och som förälder kan jag inte svara: "Håll käften! Om jag vore intresserad så hade jag själv kollat upp det." Nej, man måste sitta och lyssna och låtsas vara intresserad. Nu tycks ju Greta™ vara flera gånger värre än mina egna barn. Och jag avskyr Malena Ernman sedan många år tillbaka. Så jag kan ju njuta av tanken att hon har haft det värre än jag. Det är en liten tröst. Men det finns inget gulligt med Aspergers.
Jag känner flertalet med asperger, många har dubbeldiagnoser så spektrat är stort hur dom är.
De flesta är mkt, begåvade, en del ledande i sverige inom deras specialintressen.
Det handlar inte bara om barnen utan om vem som uppfostrar dem. Och jag har inte heller gillat Malenas politiska utsvävningar men jag tycker hon styrt upp de problem hon känt varit med sina barn.
Som sagt, en del föräldrar klarar inte utav att fostra sådana barn utan tycker sig inte se något gulligt eller positivt i dem.
Kanske bäst dom föräldrarna får lite hjälp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in