Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Jag begriper mig verkligen inte på folk som hävdar att neuropsykiatriska funktionshinder skulle vara något positivt. Jag har två barn med diagnosen Aspergers syndrom. Idag råkade jag tipsa en av dem om sidan lightningmaps.org där man kan följa blixtnedslag över hela världen. Ett par timmar senare fick jag lyssna på en lååång redogörelse över var i världen det just nu är stora åskoväder. Och som förälder kan jag inte svara: "Håll käften! Om jag vore intresserad så hade jag själv kollat upp det." Nej, man måste sitta och lyssna och låtsas vara intresserad. Nu tycks ju Greta™ vara flera gånger värre än mina egna barn. Och jag avskyr Malena Ernman sedan många år tillbaka. Så jag kan ju njuta av tanken att hon har haft det värre än jag. Det är en liten tröst. Men det finns inget gulligt med Aspergers.
Jag känner flertalet med asperger, många har dubbeldiagnoser så spektrat är stort hur dom är.
De flesta är mkt, begåvade, en del ledande i sverige inom deras specialintressen.
Det handlar inte bara om barnen utan om vem som uppfostrar dem. Och jag har inte heller gillat Malenas politiska utsvävningar men jag tycker hon styrt upp de problem hon känt varit med sina barn.
Som sagt, en del föräldrar klarar inte utav att fostra sådana barn utan tycker sig inte se något gulligt eller positivt i dem.
Kanske bäst dom föräldrarna får lite hjälp.