Citat:
Ursprungligen postat av
bouncingwiththat44
Hon kommer nog fortsätta arbeta som sektledare även i framtiden.
Ja och den nya sektens tema blir ju typ Syndafloden ifrån Bibeln, och botgöring om igen, ad infitum, typ... Som TV-predikanterna typ...
Att få den lilla människan att erkänna (sina och förfäderna sedan stenåldern) synder i form av CO2-utsläpp, det måste ju vara det perfekta utpressningsverkyget ?
En ytterligare bonus den cashar nämligen Vänstern in nu, när klassamhället var borta så blev Vänstern desorienterad och tappade fokus, och deras parasitsnabel hittade inte rätt hål att stoppa in den i. Trots flitigt fiskande och borrande, så hittade parasitsnabeln inte rätt. HBTQXYZ var ett tamt försök
att snorta upp bidragsmiljonerna i den rödsprängda lådvinskranen, men intresset var inte stort nog, typ...
Nu har Vänstern istället chansen att dela upp samhället i CO2-positiva, CO2-neutrala och CO2-negativa, klimatförnekare, klimatabsolutister, och klimatalarmister.
Återigen ser Vänstern nya makt-struuukturer att vinkla debatten med
Förr handlade nästan all hetsig politisk debatt i Sverige om alkoholen
(Ordspråket:
Arbete är den supande klassens förbannelse, typ)
Idag är det likadant men nu handlar debatten inte om att alkoholen är tabu,
utan om att SD och/eller sådana åsikter är tabu
Och dessutom så kan politikerna ta det ytterligare steget att utmåla CO2-bovarna som samhällets fiender nummer ett
Och återigen så har de hamnat i ett omöjligt debatt-klimat om en "sk klimateffekt" som ingen vet om den existerar eftersom man inte enats om någon enhetlig mätmetod och dess protokoll att bestämma Jordens totala värmeinnehåll, och nyritade åsiktskorridorer som ingen vet vart de nya återvändsgränderna leder, typ...
Om Jorden är varmare än normalt nere vid marken, men samtidigt rejält mycket kallare än vanligt på 10000 meters höjd - Vad säger man då ? Har Jorden (Klimatet) blivit varmare eller kallare ?
Klimatalarmismens företrädare säger då förstås varken eller, -- Utan kommer med ett nytt påstående, nämligen att Klimatet har ändrat "beteende" - Nu är det "extremväder" istället som gäller, typ
Så vitt jag vet finns det ingen speciell koppling mellan "extremväder" och en stigande klimattrend eller en sjunkande sådan trend.
Jag vet inte vad glaciärborrproverna visar men jag vet inte om det ens har setts perioder med "extremväder" och hur pass "extremt" ett sådant väder har varit heller.
Tex vindstyrka syns ju inte precis i sådana isprover heller. Jag vet ingen naturlig process som ger ett fossilt avtryck av vädret dag för dag. Ingen har hittat något sådant avtryck ännu. Jag gissar att det helt enkelt inte finns. Och om det hittas så är det bara på den aktuella platsen det gäller.
Historiskt sett så har man haft perioder på flera år där tex Södra Halvklotet haft många hårda stormar, men samtidigt ett fåtal på Norra Halvklotet. Och ibland det omvända. Det finns typ inget mönster i detta.
Sen brukar man dra upp solfäckarna som något slags magiskt jokerkort, men dessa solfläckar kan bara påverka inflödet av solljuset med kanske omkring 0,0001 % eller mindre. De bilder som visas på solfläckarna är avsiktligt exponerade i särskilda kameror som förmår att framhäva dem.
Tittar man på Solen i äkta instrument så ser dessa solfläckar ut som små flugskitar, typ.
Solen är mycket stor och har svårt att tänka mig att dessa har någon betydelse alls utom de partiklar som träffar solstormen. Energiinnehållet i dessa solstormar är totalt sett mycket blygsam jämfört med Solens totala ljusstyrka
Även här försvinner MPs förmåga att se skillnad på proportioner, och kunskapen om Jordens värmebalans är troligen helt obefintligt