2019-09-25, 07:09
Medlem
En ledare har ett ansvar för, att låta sina övriga medlemmar i full demokratisk ordning också få svara på presskonferensen! Greta vill undvika, att bara hon svarar på frågorna, vilket är helt rätt tänkt! Låt aldrig journalisterna få styra!

Greta gör annars helt rätt och ska äras för sin insats på videon!

Om du som jag gått på mediaträning för förtroendevalda, skulle du veta att på sådana kurser uppmanas man att upprepa alla frågor, särskilt svårare frågor, dels för att kontrollera att man uppfattat frågan rätt, dels för att publiken lättare ska uppfatta frågan (riktmikrofonen är oftast riktad mot den intervjuade och då hörs journalisten dåligt), och sist för att man ska få mer tid att tänka över sitt svar på frågan. Så blir svaren bättre!

Greta visar, att hon tack och lov fått viss mediaträning, hoppas att hon får mer kvalificerad mediaträning i framtiden!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-25 kl. 07:11.
2019-09-25, 07:12
Medlem
Autumnals avatar
Vilken vidrig människa! Kunde ni se i videon att hon nästan inte ser mänsklig ut? Hon ser ut att ha typ robotdrag eller som typ en arg demon, haha. Det är verkligen något skrämmande och oroväckande över henne och jag blir väldigt illa till mods av den här tjejen alltså.
2019-09-25, 07:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
KORREKT. Något annat jag märkt är att när Gresus håller sina tal på engelska så är de väl inövade, inoljade och ingen svensk skolboksengelska, utan hon låter som en britt som gått på Eton eller Cambridge i ett par år.

Men när hon får spontana frågor så är det ähh öhh och engelska med svensk brytning...........

Hon talar perfekt engelska även i andra sammanhang än tal:

Citat:
Greta Thunberg | The Daily Show

https://www.youtube.com/watch?v=rhQVustYV24

Fast många låtsas glömma att hon bara är 16 år gammal, och ni bör alla fråga er själva hur många svenska 16-åringar hade klarat situationen bättre?

Att ni jämför henne med slipade vuxna (t.ex politiker mm) visar hur stor hon har blivit.

Sedan tycker jag att Greta utvecklas i en rasande fart. Visst är hon fortfarande lite svajig, men skillnaden mot för ett år sedan är stor.
2019-09-25, 07:17
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Otäckt när man får sina hypoteser bekräftade direkt. Kolla in denna video. Greta kan inte formulera egna funderingar utan det hon säger är bara upprepningar av andras manus (video):

https://twitter.com/i/status/1176561767532642304
Det är känt att hon kan tappa talförmågan, men desto modigare då att ställa upp på intervjuer.
2019-09-25, 07:17
Medlem
Ser ut som om hun er på Ritalin hos Skavland.
Kolla ögonen.

https://www.tv2.no/nyheter/10869775/
2019-09-25, 07:18
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autumnal
Vilken vidrig människa! Kunde ni se i videon att hon nästan inte ser mänsklig ut? Hon ser ut att ha typ robotdrag eller som typ en arg demon, haha. Det är verkligen något skrämmande och oroväckande över henne och jag blir väldigt illa till mods av den här tjejen alltså.

Läst! Hon är ju bara skiträdd för att hon inte är i sin komfortzon med manus, förberedda frågor eller mössa.
2019-09-25, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Ser ut som om hun er på Ritalin hos Skavland.
Kolla ögonen.

https://www.tv2.no/nyheter/10869775/
Det ordineras inte Ritalin till Aspergers.
2019-09-25, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autumnal

Geta visar i sitt tal att hon är engagerad, vilket alla riktigt bra talare är! -Hon visar precis som en annan väldigt skicklig talare, en tjej som också var en verkligt duktig talare redan som ung tonåring, att hon påverkar med både förnuft och känsla, precis som man ska göra!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-25 kl. 07:22.
2019-09-25, 07:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
By the way, Greta såg avspänd och lugn på det publicerade fotot, när hon skulle stiga på tunnelbanetåget till FN. Tror att det handlade om att Greta helt enkelt ville få ut sitt budskap. I och med att hon även lyckades få USA:s president, att verbalt hoppa på henne på Twitter, lyckades hon verkligen i sin avsikt!

Greta har inte bara betydande kunnande i att spela musik och i att dansa, utan även i att spela drama! Hon har varit med i flera dramagrupper.

Så du tror att hennes tal i FN var ren teater / drama? Allting var inövat i förväg?

Det var inte perfekt, men modigt utfört i så fall.
2019-09-25, 07:31
Medlem
RonHowards avatar
Seglade hon tillbaka från FN's klimatmöte? Jag måste ha missat medierna kring seglatsen i så fall.

För nu verkar hon vara tillbaka i Europa och landat hos Skavlan? Flög hon?
2019-09-25, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så du tror att hennes tal i FN var ren teater / drama? Allting var inövat i förväg?

Det var inte perfekt, men modigt utfört i så fall.
Det fick i varje fall Trump att yttra sig om henne för första gången, trots att det är uppenbart att han länge känt till henne. Garanterat har han länge irriterat sig på henne och så kom hon till USA och inspirerade till massdemonstrationer på Manhattan.

Jag tror han tolkade talet som andra i den alternativa högern, som ett svaghetstecken och början till slutet. Fram till talet hade han låtsats som att han knappt visste vem hon var. Nu har han blottat sin svaghet, när han trodde att det var Greta som var svag.
Senast redigerad av theanthropologist 2019-09-25 kl. 07:42.
2019-09-25, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Seglade hon tillbaka från FN's klimatmöte? Jag måste ha missat medierna kring seglatsen i så fall.

För nu verkar hon vara tillbaka i Europa och landat hos Skavlan? Flög hon?
Det är nog Skavlan som flugit...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in