Citat:
Ursprungligen postat av
theanthropologist
Osannolikt att Greta har tid att läsa kommentarer till hennes många tweets och retweets.
Greta läser ibland kommentarer och meddelanden, vilket framgår av att då och då, fast numera rätt sällan, kommer det fortfarande ett gillahjärta eller rentav flera gillahjärtan från henne till någons eller någras meddelande och även jag har fått sådana. De var dock betydligare vanligare tidigare. Pressen ökar helt enkelt hela tiden på en utsatt tjej, som får mer och mer att göra och snabbt behöver göra mer komplicerade bedömningar.
Dessutom har hon tidigare flera gånger via mail och meddelanden samt även personligen, uttryckt sin varma uppskattning av alla råd och tips, som hon fått och får från rätt många, inklusive från mig. Greta värdesätter goda idéer, även när hon inte hinner skicka något gillahjärta! Det är helt rätt, att ett hjärta är den enda form av läskvitto, som man kan få idag av tjejen!
Nästan alla i Gretas situation har ju ett gäng privatsekreterare, i Gretas fall finns det bara en obekräftad uppgift, om någon sorts enkel ideell presskontakt till henne. Givetvis behöver hon någon form av fanclub, som tackar och gallrar åt henne! Tur att hon tycker att för mycket beröm är genant och att ett gott samvete är viktigast!
Hon har nu sagt, att hon ska dela på det nya alternativa nobelpriset mellan sig själv och FFF, så hon börjar tänka till! Om hon nu får Nobels fredspris hoppas och räknar jag, att hon gör en liknande lösning. Formellt får dock ett barn EJ skänka bort de stora summor, som hon har gjort, vilket överförmyndare skriftligt har påpekat!
Det går att via olika filterinställningar välja ut vissa avsändare och ämnen samt nyckelord, vilket Greta antagligen gör. Hon får nu ofta över 10000 mail per dag och kan givetvis bara läsa en liten del. De allra flesta mail till Greta är dock mycket korta men ofta mycket intensiva beundrarmail, bara rätt få innehåller tips, råd, intressanta länkar eller längre kommentarer till henne.