Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-29, 23:28
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du har ju inte fått ett enda like från Greta än fast än du skickat många tips. Du skrev ju själv att att du inte visste om hon läst nåt när du inte hade fått ett ”hjärta” tillbaka som ett kvitto. Vad otacksam Greta är. Hon får massa tips men tackar inte för dom.
Jag tycker att inspiratoeren verkar både trevlig och intelligent. Det är inte det minsta otroligt att han är bekant med Greta, som har varit lätt att kontakta på fredagar i Stockholm.

För det är ju det som du har hakat upp dig på, att han är bekant med en superkändis.

Vad har du mer på hjärtat utom mobbing?
Senast redigerad av theanthropologist 2019-09-29 kl. 23:33.
2019-09-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Bara det att en unge tvingar föräldrarna till det ena eller andra säger ju allt. Ett totalt misslyckat föräldraskap. En unge ska lyda föräldrarna i en sund familj. Punkt slut.
Tyrannen kan inte rå för att omgivningen är feg. Har ni hört det någon gång?
2019-09-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Bara det att en unge tvingar föräldrarna till det ena eller andra säger ju allt. Ett totalt misslyckat föräldraskap. En unge ska lyda föräldrarna i en sund familj. Punkt slut.
Tyrannen kan inte rå för att omgivningen är feg.
2019-09-29, 23:40
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag tycker att inspiratoeren verkar både trevlig och intelligent. Det är inte det minsta otroligt att han är bekant med Greta, som har varit lätt att kontakta på fredagar i Stockholm.

För det är ju det som du har hakat upp dig på, att han är bekant med en superkändis.

Vad har du mer på hjärtat utom mobbing?
Jag tycker att Greta är otacksam. Hon har fått massor av tips om kläder, appar, näringsdryck, musik, solglasögon för att undvika fotoblixtar mm. Hon har fått kärleksdikter, men hon har inte tackat för nånting av det hon fått.
2019-09-29, 23:47
Medlem
Nu är det inte Parisavtalet som gäller i Sverige längre. Greta är inte så populär längre. Nu är det neoliberalismen som gäller, stålindustrin ska betala avgifter till dagens samhälle för att få släppa ut koldioxid i atmosfären för morgondagens samhälle.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...gens-klimatmal

Det ska kosta att förstöra framtidens klimat. Lite klirr i kassan för dagens generation.
Senast redigerad av theanthropologist 2019-09-29 kl. 23:50.
2019-09-30, 00:37
Medlem
Citat:
Jag tycker att Greta är otacksam. Hon har fått massor av tips om kläder, appar, näringsdryck, musik, solglasögon för att undvika fotoblixtar mm. Hon har fått kärleksdikter, men hon har inte tackat för nånting av det hon fått.
Tror inte att hon vill ha något materiellt. Speciellt inga nya kläder eller tips om kläder eller något annat. Om man tror det har man totalt missförstått Gretas mission. Hon vill vara som hon är och däri ha ett egenvärde liksom andra också ska ha. Att behöva tacka för något man inte vill ha blir ju sjukt jobbigt. Där kan jag isåfall förstå Greta.
2019-09-30, 01:15
Medlem
Citat:
Osannolikt att Greta har tid att läsa kommentarer till hennes många tweets och retweets.
2019-09-30, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Osannolikt att Greta har tid att läsa kommentarer till hennes många tweets och retweets.

Greta läser ibland kommentarer och meddelanden, vilket framgår av att då och då, fast numera rätt sällan, kommer det fortfarande ett gillahjärta eller rentav flera gillahjärtan från henne till någons eller någras meddelande och även jag har fått sådana. De var dock betydligare vanligare tidigare. Pressen ökar helt enkelt hela tiden på en utsatt tjej, som får mer och mer att göra och snabbt behöver göra mer komplicerade bedömningar.

Dessutom har hon tidigare flera gånger via mail och meddelanden samt även personligen, uttryckt sin varma uppskattning av alla råd och tips, som hon fått och får från rätt många, inklusive från mig. Greta värdesätter goda idéer, även när hon inte hinner skicka något gillahjärta! Det är helt rätt, att ett hjärta är den enda form av läskvitto, som man kan få idag av tjejen!

Nästan alla i Gretas situation har ju ett gäng privatsekreterare, i Gretas fall finns det bara en obekräftad uppgift, om någon sorts enkel ideell presskontakt till henne. Givetvis behöver hon någon form av fanclub, som tackar och gallrar åt henne! Tur att hon tycker att för mycket beröm är genant och att ett gott samvete är viktigast!

Hon har nu sagt, att hon ska dela på det nya alternativa nobelpriset mellan sig själv och FFF, så hon börjar tänka till! Om hon nu får Nobels fredspris hoppas och räknar jag, att hon gör en liknande lösning. Formellt får dock ett barn EJ skänka bort de stora summor, som hon har gjort, vilket överförmyndare skriftligt har påpekat!

Det går att via olika filterinställningar välja ut vissa avsändare och ämnen samt nyckelord, vilket Greta antagligen gör. Hon får nu ofta över 10000 mail per dag och kan givetvis bara läsa en liten del. De allra flesta mail till Greta är dock mycket korta men ofta mycket intensiva beundrarmail, bara rätt få innehåller tips, råd, intressanta länkar eller längre kommentarer till henne.
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-30 kl. 04:46.
2019-09-30, 04:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta läser ibland kommentarer och meddelanden, vilket framgår av att då och då, fast numera rätt sällan, kommer det fortfarande ett gillahjärta eller rentav flera gillahjärtan från henne till någons eller någras meddelande och även jag har fått sådana. De var dock betydligare vanligare tidigare. Pressen ökar helt enkelt hela tiden på en utsatt tjej, som får mer och mer att göra och snabbt behöver göra mer komplicerade bedömningar.

Dessutom har hon tidigare flera gånger via mail och meddelanden samt även personligen, uttryckt sin varma uppskattning av alla råd och tips, som hon fått och får från rätt många, inklusive från mig. Greta värdesätter goda idéer, även när hon inte hinner skicka något gillahjärta! Det är helt rätt, att ett hjärta är den enda form av läskvitto, som man kan få idag av tjejen!

Nästan alla i Gretas situation har ju ett gäng privatsekreterare, i Gretas fall finns det bara en obekräftat uppgift, om någon sorts enkel presskontakt till henne. Givetvis behöver hon någon form av fanclub, som tackar och gallrar åt henne! Tur att hon tycker att för mycket beröm är genant och att ett gott samvete är viktigast!

Hon har nu sagt, att hon ska dela på det nya alternativa nobelpriset mellan sig själv och FFF, så hon börjar tänka till! Om hon nu får Nobels fredspris hoppas och räknar jag, att hon gör en liknande lösning. Formellt får dock ett barn EJ skänka bort de stora summor, som hon har gjort, vilket överförmyndare skriftligt har påpekat!

Det går att via olika filterinställningar välja ut vissa avsändare och ämnen samt nyckelord, vilket Greta antagligen gör. Hon får nu ofta över 10000 mail per dag och kan givetvis bara läsa en liten del. De allra flesta mail till Greta är dock mycket korta men ofta mycket intensiva beundrarmail, bara rätt få innehåller tips, råd, intressanta länkar eller längre kommentarer till henne.
Jag får intrycket att du känner Greta personligen.

Hur reste Greta mellan New York och Montreal?
2019-09-30, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag får intrycket att du känner Greta personligen.

Hur reste Greta mellan New York och Montreal?

Ja, det vet jag. Greta valde, att resa med en elbil.
2019-09-30, 04:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ja, det vet jag. Greta valde, att resa med en elbil.
Tack för svaret.

Finns det någon dokumentation av det? Eftersom resan över Atlanten dokumenterades så extremt i detalj så ställer man sig frågan varför ingen dokumentation alls finns från resan till Montreal?

Vilka bevis finns att hon åkt elbil?
Senast redigerad av wwr 2019-09-30 kl. 05:00.
2019-09-30, 05:01
Medlem
Det sas i Skavlan enligt uppgift, att de skulle åka elbil till Canada! Har dock inte ännu hunnit själv se hela inslaget. Greta postade också själv en bild med trafikljus från färden, ska se om jag får fram bilden! Vänta lite!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in