2019-10-04, 16:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
HM måste ju hålla sig vänliga med det klientel som springer mest i deras affärer.
Unga kvinnor som ojar sig om klimatet och samtidigt springer i klädesaffärererna
och ständigt letar efter något nytt i klädesväg.
Fastfashion är ju den största klimatboven efter olja och kol, så visst skäms dom, samtidigt som det inte finns nån annan väg ut ur knipan än att konsumtionen minskar, HM måste alltså downsiza rejält om det ska vara på riktigt, att ha insamlingslådor för gamla kläder räcker inte.
Gretas trend att bara köra på second hand står i direkt konflikt med deras affärside.
Om Greta lyckas influera tillräckligt många nya konsumenter ur sin generation så kommer deras öde avgöras ändo. Bättre vore om de självmant hade heder och samvete nog att ta sitt ansvar på riktigt. Förvånar mig inte om det snart blir liknande aktioner utanför fastfashion butikerna som det var utanför pälshandlarna för inte så länge sedan.
2019-10-04, 16:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Tror inte Greta har så många år kvar i livet. När dom nu börjar snacka om att äta bebisar så kommer väl hon ta livet av sig. Vilka jävlar som stödjer den här efterblivna ungen. Hon säger ju det själv. Ni har förstört hennes liv. Och det är väl försent nu. Greta kommer ta livet av sig.

Det där att äta bebisar var en trollning av en Trump-supporter:

Citat:
En ”miljöaktivist” skapade uppståndelse i USA genom att ställa sig upp under demokraten Alexandria Ocasio-Cortez väljarmöte och skrika att mänskligheten måste börja äta sina spädbarn för att rädda planeten. Men allt var bara en iscensatt kupp.

”Det visar sig att hon var en Trump-supporter”, skriver Ocasio-Cortez på Twitter.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...ata-bebisarna/

Iförsig en kul grej... Jag gissar att de andra på mötet blev initialt väldigt chockade...

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ersätta 7.000 TWh på 10 år? Och ersätta ytterligare 7.000 TWh fram till 2050? (Det handlar om årlig förbrukning.) Greta™ är bara ett barn, så hon vet inte hur det skall gå till. Problemet är bara att inga vuxna har en aning heller. Det är därför ingen egentligen tar Parisavtalet på allvar. Jo förresten. Greta™ tar det nog på allvar. Men hon är bara ett barn.Så det finns ingen anledning att ta på allvar det som hon tar på allvar. För det är fullständigt omöjligt att genomföra. Eller hur är det tänkt att man skall kunna tillverka och driftsätta 4,8 miljoner solcellspaneler per dygn de närmsta 10 åren?

Nej. Det går inte. Inte över hela världen.

I bästa fall kan EU klara målen till 2050:

Citat:
The European Commission calls for a climate-neutral Europe by 2050.

On 28 November 2018, the Commission presented its strategic long-term vision for a prosperous, modern, competitive and climate-neutral economy by 2050.

The strategy shows how Europe can lead the way to climate neutrality by investing into realistic technological solutions, empowering citizens, and aligning action in key areas such as industrial policy, finance, or research – while ensuring social fairness for a just transition.

https://ec.europa.eu/clima/policies/strategies/2050_en

Men hela världen. Nej.

Greta kommer inte att få som hon vill. Och hon kommer kanske att vara missnöjd i många år framöver. Men hon ska ändå vara glad att folk kommer ha klimatfrågan mer i sitt medvetande nu. Man kommer att försöka lösa detta med teknikens hjälp - men inom helt andra tidsramar än hon kräver.
2019-10-04, 16:55
Medlem
Giant Squids avatar
Rock in Rio Brasilien igår, på stora scenen rockade ett gäng brasilier och colombianska artister. Backdropen bakom dom täcktes utav ,,,ja vem tror ni,, Greta såklart.
Viva Greta.

https://m.washingtontimes.com/multim...3jpg-bbcd3jpg/

https://bc.marfeel.com/statics/i/ps/...53d2bf131e7da7
2019-10-04, 17:02
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Till skillnad från dig (och Greta™) så har jag forskarbakgrund. Och nu *trumvirvel* skall jag avslöja hur IPCC räknar fram koldioxidens klimatkänslighet. Som du säkert känner till, görs det många olika datormodeller av klimatet. Alla ger olika förutsägelser, eftersom de använder olika värden för koldioxidens klimatkänslighet. Men vad nu då, varför använder de inte alla den korrekta, empiriskt verifierade klimatkänsligheten? Därför att den inte finns. Men den kommer snart att räknas ut. Av alla dessa klimatmodeller så är alla utom en garanterat fel. Kanske samtliga. Nu tar IPCC alla dessa godtyckligt gissade värden för klimatkänslighet och räknar ut ett medelvärde. Med konfidensintervall. Läs det en gång till. Ett medelvärde av godtyckliga värden där alla utom ett måste vara felaktiga! Det utropstecknet påminner mig om något... Om Inspiratoeren läser det här så får han gärna berätta det här för Greta™, de två står efter vad jag förstår i daglig telepatisk kontakt. Det är därför han vet att hon har fått specialutbildning hos SÄPO.
Sådant du skriver biter inte på sekten. Dom bara skriker Hail (heil)Greta eller också tycker dom att hon är snygg (fast hon är smal)
2019-10-04, 17:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Fast Göteborg kommer inte att översvämmas, hela domedagsscenariot är uppdiktat, rena lögner. Ni är en sekt fast i masspsykosen, jag tycker synd om er.

Läs vad osynlige mannen skriver om klimatmodellerna m.m. Ni tror på falska gudar och den falska profeten Greta.

Svara på mina frågor istället för att bråka! I VANLIG tjatig ordning. Tänkt till!
2019-10-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Svara på mina frågor istället för att bråka! I VANLIG tjatig ordning. Tänkt till!

En del människor i den här tråden är så monomana att de bara ser sitt eget perspektiv, där Sankta Greta är en frälsare och de som har kritiska synpunkter på det hon säger är ett gäng blinda "hatare" och dessutom struntar i klimatet.

Jag kommer att tänka på en nätdiskussion jag var med i för femton år sedan, där jag uttryckte att mycken death metal låter likadant och är musikaliskt ointressant. En kille svarade och hävdade med emfas, att om jag inte hade lyssnat in mig i djupled på minst 7-8 deathmetal-band så hade jag ingen rätt att säga så, då kände jag nämligen inte till genren.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-10-04 kl. 17:29.
2019-10-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det där att äta bebisar var en trollning av en Trump-supporter:

Iförsig en kul grej... Jag gissar att de andra på mötet blev initialt väldigt chockade...
Det var uppenbart att det var en trollning. För alla utom AOC... Hon lär inte sitta mer än en mandatperiod. Eller som Pelosi kommenterade AOC: Det distriktet är så säkert att vi kunde ställt upp i valet med ett glas vatten med bokstaven D på. Vattenglaset hade blivit valt.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det går inte. Inte över hela världen.

I bästa fall kan EU klara målen till 2050:

Men hela världen. Nej.

Greta kommer inte att få som hon vill. Och hon kommer kanske att vara missnöjd i många år framöver. Men hon ska ändå vara glad att folk kommer ha klimatfrågan mer i sitt medvetande nu. Man kommer att försöka lösa detta med teknikens hjälp - men inom helt andra tidsramar än hon kräver.
Nej, och där har vi problemet. Greta™ utlovar fullständig katastrof om inte världens utsläpp halveras inom 10 år. Hon tror själv att det är så. Hur kommer hon att reagera när hon inser att det inte kommer att ske någon minskning över huvud taget? Det spelar ingen roll vad som sker i väst. I Afrika finns en miljard människor som vill ha vår levnadsstandard. Enligt dagens prognoser beräknas antalet afrikaner att var fyra miljarder år 2100, det syns ingen som helst avmattning i reproduktionen. De fossila bränslen som inte förbrukas i väst kommer att förbrukas på andra håll.
2019-10-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag kommer att tänka på en nätdiskussion jag var med i för femton år sedan, där jag uttryckte att mycken death metal låter likadant och är musikaliskt ointressant. En kille svarade och hävdade med emfas, att om jag inte hade lyssnat in mig i djupled på minst 7-8 deathmetal-band så hade jag ingen rätt att säga så, då kände jag nämligen inte till genren.
Jag tänkte likadant om Death Metal tidigare. Men nu finns det äntligen en Death Metal-låt som vi verkligen gillar. Death Metal Greta™.
https://www.youtube.com/watch?v=1kD1zubg3cA&t=48s
2019-10-04, 17:25
Medlem
Citat:
Jag tänkte likadant om Death Metal tidigare. Men nu finns det äntligen en Death Metal-låt som vi verkligen gillar. Death Metal Greta™.
https://www.youtube.com/watch?v=1kD1zubg3cA&t=48s

Ja, hon är Sveriges nya musikexport också!
2019-10-04, 17:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det var uppenbart att det var en trollning. För alla utom AOC... Hon lär inte sitta mer än en mandatperiod. Eller som Pelosi kommenterade AOC: Det distriktet är så säkert att vi kunde ställt upp i valet med ett glas vatten med bokstaven D på. Vattenglaset hade blivit valt.

Nej, och där har vi problemet. Greta™ utlovar fullständig katastrof om inte världens utsläpp halveras inom 10 år. Hon tror själv att det är så. Hur kommer hon att reagera när hon inser att det inte kommer att ske någon minskning över huvud taget? Det spelar ingen roll vad som sker i väst. I Afrika finns en miljard människor som vill ha vår levnadsstandard. Enligt dagens prognoser beräknas antalet afrikaner att var fyra miljarder år 2100, det syns ingen som helst avmattning i reproduktionen. De fossila bränslen som inte förbrukas i väst kommer att förbrukas på andra håll.
Man får ha lite perspektiv.
I dom mest utsatta områdena inte bara i afrika.
Så handlar det om att de vill ha vilken som helst levnadsstandard förutom den dom har nu. Inte att leva precis som vi.
För många så handlar det om att slippa gå 10km om dagen för att hämta 5liter smutsigt vatten. Att kunna ge mat för dagen till svältande barn. För dom existerar inte ens tanken på våran bortskämda onödiga klimathotande levnadsstandard
2019-10-04, 17:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, hon är Sveriges nya musikexport också!
Ja gillar man inte DeathMetal så finns det en dansremix med Greta och Fatboyslim oxo.
2019-10-04, 17:44
Medlem
theanthropologists avatar
Det är uppenbart att klimatforskningen är "dålig" därför att det kostar för mycket för dagens generation att skydda morgondagens generationers klimat. Om vetenskapsmännen sagt att 5 graders temperaturhöjning var okay, men inte mer, så hade det inte funnits några föenekare eller fördröjare.

När Greta refererar till vad som krävs för att ökningen av den globala uppvärmning ska hållas under 1,5 °C beskrivs hon som okunnig. Och IPCC beskrivs som nollor eller kommunister eller vad det nu är.

"För det förstår man ju att det inte går."

Men vetenskap kan inte ställas under ekonomi eller politik. De flesta vetenskapsmän ljuger inte för att slippa den neoliberala inkvisitionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in