2019-10-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Så du menar att om inte demonstranterna hade blivit påverkade av Greta så hade dom krigat istället för att demonstrera den dagen?

Sannolikt ja. Det är mycket ovanligt i Syrien med vapenvilor, som ens varar en enda dag.
2019-10-06, 09:15
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Du driver tesen tillsammans med Greta att framtida försakelser från vår välfärd och bekvämlighet kommer att leda till ökad gemenskap och goda existensiella värden. Helt riktigt. Efter den stora katastrofen när flickorna tvingas lägga sina favoritbloggare åt sidan för att i stället plocka nötter och rötter kommer många av dem må bättre.

Men katastrofen kommer inte - hur mycket ni än önskar det i er bubbla - i form av farlig uppvärmning pga antropocen uppvärmning. Klimatet mår alldeles utmärkt. Kraschen kommer i ett kulturkrig mellan kristendom och islam när välfärdsstaterna havererar och resurserna krymper. Och just den konflikten står ni med ert omhändertagande och vårdande biologiska grundprogram blinda inför.
Den stora katastrofen kommer ifall vi inte landar i tid. Och i min bubbla hoppas jag på att Greta och kampen mot katastrofen ska manövrera ut all religiös och annan extremism.
2019-10-06, 09:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Iowa City.
Då är hon nog uppe i över 1500 km i "Arnolds Tesla" - men inte en enda bild på bilen eller ett enda Tweet från Elon Musk.

Det är onormalt.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad är din teori om detta då?

Varför inga bilder på Teslan?

Citat:
Svårt att säga. Men det är helt onormalt att världens främsta klimatguru får låna Hollywood #1 Arnolds Tesla, talar om det i TV, åker 1500 km i den men inte visar detta på en enda bild. När man talar om bilen visar man istället bilder när hon och Arnold träffades i Wien i maj.

Som sagt. Det är helskumt att hon inte visar bilder på bilen. Hon får skylla sig själv om vilda konspirationsteorier uppstår.

Jag kan inte säga säkert varför inga bilder visas. Det troliga är nog att hon inte åker Tesla, då hade bilder troligen visats. (Inte heller de senare citaten från kvällspressen var 100% säkra.) Men man kan inte utesluta att hon åker Tesla heller.

Att hon vill skapa intresse genom att mörka färdmedel är möjligt, men mindre troligt, gissar jag.

Man verkar ju helt mörklägga hur hon reser. Hon bara ploppar upp, nu på andra sidan gränsen.

Kanske är det så att hon omges av ett förbränningsmotoriserat entourage av stylister, materialare, fotografer, PR-folk, folk som ordnar hotell, visa (waiver), kontakt med planerade manifestationer, best boy, gaffer, dolly grip, key grip etc etc. Hollywood är ändå Hollywood.

Man vill ge intryck av att hon bara svävar runt med farsan vilket ju knappast är möjligt.

Men jag håller allt öppet i denna märkliga fråga att hon inte följer upp lånet av bil, eller redovisar hur en miljötaliban själv reser.
Senast redigerad av wwr 2019-10-06 kl. 09:37.
2019-10-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Den stora katastrofen kommer ifall vi inte landar i tid. Och i min bubbla hoppas jag på att Greta och kampen mot katastrofen ska manövrera ut all religiös och annan extremism.

Du menar manöverera ut "religion och annan extremism" med en annan religion, klimatreligionen?
Översteprästen Greta och hennes anhang har närmast alla kännetecken för "hallelulja-sekter".
2019-10-06, 09:30
Medlem
Caspern50s avatar
Hysterin kring Greta beror bara på att alla ungar känner att dom är delaktiga i miljö och klimatfrågor som dom för stunden tycker är häftigt. Jag begriper inte hur politiker vill ägna sig åt detta jippo.
Det enda Greta gör är att släpa på sitt plakat som är skrivet på svenska och det hon säger är samma ramsa pappan totade ihop första dagen.

Jag tycker mig se i Gretas ansikte att hon fått nog och innerst inne vill fly från allting efter alla negativa kommentarer hon får alltmer av. Stackars skolledningar vars ungar som brukar skolka nu har fått klimat och miljön att åberopa för att slippa gå till skolan.
Det kan inte vara nyttigt för en sextonåring att flänga runt jorden som hon gör. Detta hon nu gör har hon inte kommit på själv utan föräldrarnas hjälp. Alla töntiga priser man öser över henne har redan gjort henne till åtlöje.
Om sex månader har media ledsnat på Greta, därmed försvinner hon och hennes jippo om miljön och klimatet.
2019-10-06, 09:32
Medlem
Surtrutens avatar
Vi tar det från början.
Du skriver om vilka personer du inbillar dig att Greta Thunberg har träffat och inte har träffat.
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Hon har träffat globalister

Det visar sig att du har fel. Dessutom var det otroligt lätt att kolla om Greta Thunberg träffat Al Gore. Söker man med båda namnen hamnar resultatet överst i en sökning på Google.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du är dåligt insatt. Greta har träffat Al Gore:
https://twitter.com/gretathunberg/st...47661273583618

Nu är du plötsligt ointresserad av Greta Thunberg.
Citat:
Ja jag är ointresserad av Greta Thunberg.

Fast ämnet du skriver i är Kändisskvaller om Greta Thunberg, så du har missat att kolla även i vilket ämne du sprider dina falska okontrollerade påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hur är det med faktakontrollen?
Vet du inte vad denna tråd handlar om?
Bli inte överraskad nu, men den handlar om

Ta, taaa, ta, taaa, ta, taaaaaaa!

Kändisskvaller om Greta Thunberg!
Som du inte är intresserad av??????

Nu kommer det tunga argumentationsartilleriet fram.
Dumma djävel.
Citat:
Dumma djävel. Om jag aldrig sett en bild med Greta och Al Gore så har väl det ingenting med faktakoll att göra.

Varför vill du se ungdjäveln överhuvudtaget?

Vilka har hon inte träffat och träffat? Blir en väldigt irrelevant lista det. Har du förresten en kommentar på påståendet från sign theantropologist att bilden med henne och George Soros är lögn? Det är faktiskt ett intressant påstående. Jag tror inte på det nämligen. Det är fullt rimligt att hon låtit sig fotografera sig tillsammans med globalisten George Soros.
När det gäller kommentarer om bilden på Greta Thunberg tillsammans med George Soros har jag missat den, så länka gärna till bilden.
2019-10-06, 09:32
Medlem
Picamagpies avatar
Är Greta religiös? Vad tycker hon om religionsfriheten?
2019-10-06, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det visar sig att du har fel. Dessutom var det otroligt lätt att kolla om Greta Thunberg träffat Al Gore. Söker man med båda namnen hamnar resultatet överst i en sökning på Google.

Åh det var intressant. Skickar vidare till Intresseklubben. De kan också söka på och se om Greta har träffat Björn Skifs i samma veva. Vad tror du om det? Har du gjort den sökningen? Idiot.
2019-10-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist

Ironin är påtaglig.
2019-10-06, 10:32
Moderator
-Info-s avatar
Greta Thunberg är den största svensk som någonsin levat:

Citat:
Det hon gör just nu går inte att överskatta. Hon är inte bara den just nu levande största svensken – större än Zlatan, Björn Borg och Robyn, förstås. Hon håller på att bli den största svensken, genom alla tider. För vilken annan svensk har gjort det hon just nu gör? Vem har på egen hand skapat den här typen av rörelse?

Vi såg alla bilderna på henne i New York, inne i FN-huset, hur hennes blick mörknade när Trump passerade, och vi läste Trumps hånfulla tweets senare samma dag. Och vi noterade att Putin bara ett par dagar senare attackerade Greta, genom att kalla henne för ”en snäll men dåligt informerad tonåring”.

Det som sker är historiskt – ledarna för världens två supermakter uppfattar Greta som ett hot, och förhåller sig till henne genom att försöka förminska henne. Och då har hennes rörelse bara börjat. Mobiliseringen kring henne växer, hon vandrar nu genom USA och det mullrar om henne, huvudena bakom henne blir fler och de ropar högre och argare.

https://www.expressen.se/kronikorer/...-ocksa-lognen/
Citat:
Det vi ser nu är starten på en global massrörelse.

Jag tänker på andra framstående svenskar. Vilka finns det? Wallenberg. Heliga Birgitta. Hammarskjöld. Ingen är större än Greta. Ingen av dem gjorde det Greta nu gör – blir en avgörande röst i den mest akuta frågan jorden någonsin stått inför.

Håller ni med?
2019-10-06, 10:33
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Fullt ös i Kaliningrad? (ironi)
https://twitter.com/Fridaysforfut20/...133771265?s=19
Fullt ös i Stockholm?
https://images.hdsydsvenskan.se/980x...5CqfEt6Pc4.jpg
2019-10-06, 10:35
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ja, faktiskt. Oväntat var det klimatdemonstrationer på den senaste internationella stora strejkdagen till och med i Syrien, så att det på vissa håll blev demonstrationer istället för strider där. Visserligen var det bara för en enda dag, men ett fint och mycket oväntat resultat ändå!

När det gäller Nobels fredspris kan det antingen delas ut för att man har främjat fred och/eller internationell förståelse.

En bra kommentar till Gretas och hennes medpristagares gemensamma fredsungdomspris kommer nedan av en sann humanist.

Archbishop Desmond Tutu, a patron of KidsRights and the prize it has been awarding for more than ten years, addressed the winners with a personal message. “I have much admiration for you. Your powerful message is amplified by your youthful energy and unshakeable convictions according to which children have the capacity, if not the duty, to better their own futures. You are true actors for change and have shown in the most potent way there is that children can take the world forward.”

Ett tillägg, Greta är bara glad om hon får dela pris med någon annan som här. Hon tycker att uppmärksamheten inte bara ska riktas mot henne!

Wow! Vad du kan om vad dom gör i Syrien! Men vet du? Jag har själv släkt i syrien (min pappa är syrier) och hela hans STORA släkt bor där.. Gissa vad mer! Jag har väldigt tät kontakt med dessa! Vill du veta något mer? Jo, när jag pratade med mina fastrar och farbröder i torsdags så visste INGEN i dom städerna vem Gretchen var eller vad klimatstrejken betydde! Så innan du drar in en massa länder du inte vet något om, ta reda först på fakta om någon i gruppen har släkt i det landet eller kommer från det landet! Jo, just det min mamma är libanes och INGEN i libanon vet något om fjanterierna och strejkerna. I såna länder hade Gretchen blivit omedelbart gripen oavsett ålder och blivit dömd för uppvigling och för förolämpning av deras president!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in