2019-10-06, 18:09
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Citatet var väl till alla som inte gått med i Gretazismen.
Till alla med rösträtt och särskilt till makthavare.
2019-10-06, 18:09
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Glöm inte bort vem Greta Thunberg talar till.
Hon vill att de som har makt att agera ska göra det så att vi andra ska slippa lida.
Jag tror hon bara vill döva sin egen rädsla och ångest. Det finns säkert fler som är rädda för att gå ut ensamma på kvällen än att vara oroliga för klimatet. Bryr sig Greta om dom som är rädda för våldet i samhället?
2019-10-06, 18:12
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Nej! Men om jag var ung och ville ha ett liv att se fram emot och hade läst och förstått det som Greta läst och förstått och tagit till mig det så hade jag känt mig rädd. Och rädslan skulle inte ha minskat av de vuxnas reaktioner av likgiltighet, aggression, hyckleri eller politiska teater.

Världen tycks gå mot sitt slut men bara fragila barn har förstånd att oroa sig. De andra är upptagna med vardagligheter eller spekulerar i den tillväxt som får den globala medeltemperaturen att öka stadigt till den dag förbränning av fossila bränslen upphör helt, förmodligen ganska tvärt.
När började du att tro att världen går mot sitt slut? Var det när Greta blev känd?
2019-10-06, 18:15
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Greta och klimatforskningen har rätt medan du och lobbyföretagen ljuger och har fel.

Nej Greta och du har fel. IPCC bygger sin skrämselpropaganda om klimatet på modeller. Fysikern och matematikern Freeman Dyson har ju sagt i en intervju att klimatmodellerna har alla visat sig vara felaktiga, och dessutom grovt felaktiga. Han har sagt att man helt omöjlig kan faställa klimatet i framtiden (decennier framåt) med hjälp av dessa modeller, eftersom det finns alldeles för många parametrar som påverkar atmosfärens klimat här på jorden.

Så det är du som ljuger. Att du envisas med din fanatism visar att du inte är en äkta vetenskapsman, utan en fejk, precis som Greta som studerat 0 högskolepoäng naturvetenskap, än mindre forskat i ämnet.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-10-06 kl. 18:20.
Medlem
Citat:
Nej! Men om jag var ung och ville ha ett liv att se fram emot och hade läst och förstått det som Greta läst och förstått och tagit till mig det så hade jag känt mig rädd. Och rädslan skulle inte ha minskat av de vuxnas reaktioner av likgiltighet, aggression, hyckleri eller politiska teater.

Världen tycks gå mot sitt slut men bara fragila barn har förstånd att oroa sig. De andra är upptagna med vardagligheter eller spekulerar i den tillväxt som får den globala medeltemperaturen att öka stadigt till den dag förbränning av fossila bränslen upphör helt, förmodligen ganska tvärt.

Människan överskattar sin påverkan och underskattar planetens läkekraft. Vi kan inte förstöra Jorden ens om vi vill. Vi kan göra den ogästvänlig ett tag på sin höjd men inte göra slut på den. Om Jorden kunde repa sig efter dinosauriemeteoriten som slog ut över 90 % av allt liv så är vad vi sysslar med en barnlek för den. Vi kan göra slut på oss själva däremot men det är en annan sak. Vi är bara en förkylning för planeten. Bakterier. Det löser sig så snart vi är ur vägen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
När började du att tro att världen går mot sitt slut? Var det när Greta blev känd?
Nej! Men reaktionerna på hennes kampanj fick mig att förstå att tidpunkten var nära.
2019-10-06, 18:22
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Nej! Men reaktionerna på hennes kampanj fick mig att förstå att tidpunkten var nära.
Har du sett några rädda skräckslagna reaktioner? Folk skrattar, dansar och hurrar när hon visar sig. Borde inte folk vara skräckslagna när slutet är nära?
2019-10-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Nej Greta och du har fel. IPCC bygger sin skrämselpropaganda om klimatet på modeller. Fysikern och matematikern Freeman Dyson har ju sagt i en intervju att klimatmodellerna har alla visat sig vara felaktiga, och dessutom grovt felaktiga. Han har sagt att man kan helt omöjlig förstå klimatet med hjälp av dessa modeller.

Så det är du som ljuger. Att du envisas med din fanatism visar att du inte är en äkta vetenskapsman, utan en fejk, precis som Greta som studerat 0 högskolepoäng naturvetenskap, än mindre forskat i ämnet.
Nej jag är ingen forskare och jag har aldrig framhållit någon datorsimulering, men jag tillgång till Keelingkurvans rådata, förstår hur Arrhenius formel ska tillämpas och kan själv med hjälp av enkel regression komma fram till samma resultat som IPCC. Genom att bara ta hänsyn till koldioxidens inverkan på strålningsbalansen och medeltemperaturen. Jag tror att Greta vet mer än mig och egentligen behövs bara intresse och information för att förstå att Greta har anledning att vara rädd.
2019-10-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Människan överskattar sin påverkan och underskattar planetens läkekraft. Vi kan inte förstöra Jorden ens om vi vill. Vi kan göra den ogästvänlig ett tag på sin höjd men inte göra slut på den. Om Jorden kunde repa sig efter dinosauriemeteoriten som slog ut över 90 % av allt liv så är vad vi sysslar med en barnlek för den. Vi kan göra slut på oss själva däremot men det är en annan sak. Vi är bara en förkylning för planeten. Bakterier. Det löser sig så snart vi är ur vägen.
Jorden blir kvar och nya livsformer kommer att utvecklas i nya klimat, och det är väl en viss tröst, men kanske inte för välinformerade intelligenta barn?
2019-10-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Har du sett några rädda skräckslagna reaktioner? Folk skrattar, dansar och hurrar när hon visar sig. Borde inte folk vara skräckslagna när slutet är nära?
Så är det. Endast några få förstår allvaret men många har påbörjat resan.
2019-10-06, 18:27
Medlem
Citat:
välinformerade intelligenta barn?

Om hon var välinformerad och något insatt i geologi så skulle hon inte lipa över att Jorden mår dåligt.
2019-10-06, 18:27
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Nej jag är ingen forskare och jag har aldrig framhållit någon datorsimulering, men jag tillgång till Keelingkurvans rådata, förstår hur Arrhenius formel ska tillämpas och kan själv med hjälp av enkel regression komma fram till samma resultat som IPCC. Genom att bara ta hänsyn till koldioxidens inverkan på strålningsbalansen och medeltemperaturen. Jag tror att Greta vet mer än mig och egentligen behövs bara intresse och information för att förstå att Greta har anledning att vara rädd.
Greta blev rädd i 8-årsåldern och fick för sig att hon inte hade nån framtid. Tänk på det en stund...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in